Gå til innhold

Sykemelding pga stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som snart fullfører utredning på BUP og Asperger er visstnok en sannsynlig tilstand hun kanskje har. Har hatt et ekstremt tøft år og barnet sliter nå psykososialt på skolen. 

Jeg er nylig selv diagnostisert med ADHD og er under medisinutprøving. Sover ikke, spiser ikke og jobben er blitt et helvete med masse ansvar og underbemanning. Glemmer mye og hodet er så forbanna utkjørt. Mister masse hår og blodprøvene mine ser fine ut. Heldigvis er hodet stille og blodtrykk etc ser ok ut. 

Har mest lyst å grine hver dag og vet ikke hvor lenge jeg klarer dette mer. 

Erfaringer, hvordan takle hverdagen? Skal bytte medisiner i desember..

Anonymkode: 5032c...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok her bare få svar om at du må gå til legen og få sykemelding med en gang. Sjargongen her blir nok at "det bare vokser på seg helt til du møter veggen" 

Problemet er at du ikke er alene med livsutfordringer, og hvor jeg jobber er halvparten av teamet sykemeldt av lignende årsaker. Flere har også gått ned til 50% eller blitt uføre. En sykemelding gjør ofte vondt verre. 

De som er igjen og møter opp på jobb hver dag har også krevende familiesituasjoner, ulike diagnoser, er tidvis umotiverte og slitne. Inkludert meg som aldri har vært sykemeldt. 

Du må kjenne på hva som er best for deg, men det er utrolig frustrerende at vi har en så syk befolkning. Noen må ta byrden. Jeg sier ikke at det er ditt ansvar, men det er likevel et omfattende strukturelt problem i arbeidslivet. 

Hva jeg gjør for å orke å gå på jobb hver dag til tross for slitenhet og livsproblemer:

- Jeg ser på jobben som en plikt. 

- Jobben blir en avsporing og jeg legger problemene mine bort når jeg er på jobb,

- Det at jeg takler jobben gir mestringsfølelse

- Jeg prioriterer det lille overskuddet jeg har til å stille på jobb hver dag, og ta meg av barna mine som også har en del utfordringer. Utover det har jeg ikke noe energi, men det er greit. 

Anonymkode: 758be...693

• Liker 1
Skrevet

Glem det svaret over ts. Ta dette med legen din, det er hen som er best skikket til å vurdere hva som er best for deg i din situasjon. Ikke masse ukjente folk på KG som ikke kjenner deg.

Anonymkode: fd48a...a9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...