Gå til innhold

Hva kjennetegner en udugelig barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av andre tråder her om at mange går fra sin udugelige mann.

Hva mener du er gode nok grunner til å vurdere brudd?

Hva forventer du av faren til barnet ditt?

Anonymkode: 07e72...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han hjelper til å gjør halvparten av husarbeidet, følger opp ungene 50%, alt med bilene, snømåking, plenklipping, og handyman oppgaver.

Anonymkode: 30dec...657

Skrevet

Jeg forventer at han viser empati og omsorg for meg og barnet. Det betyr at han bør gjøre ca.50% av alt med barnet og i huset (ikke så viktig at det er helt likt) og at han vil finne på ting sammen som familie. 

Eksen min ville helst bare være på jobb. Han gjorde virkelig ingenting hjemme og orket ikke å aktivisere barnet. 

Anonymkode: 4baf7...b70

• Liker 1
Skrevet

En udugelig far en som ikke klarer å se og gjøre ting på eget intiativ, det være seg med barnet, huset eller meg. Når jeg har hatt babyen på puppen hele dagen, ikke spist et varmt måltid på flere dager, da forventer jeg faktisk litt uoppfordret oppvarting.

En far skal klare å holde styr på størrelsen barnet bruker til enhver tid, kjenne rutinene, legge barnet. Og når barnet blir eldre forventer jeg at far vet navnet på de i barnehagen, på vennene til barnet, på lærerne når den tid kommer, på legen.

Han skal selvsagt også bruke tid med barnet, det være seg leke med, prate, mate, trøste, legge osv

Når jeg er i permisjon er babyen mitt ansvar mens far er på jobb. Resten av tiden er ansvaret delt.

Anonymkode: 79d7a...42f

Skrevet

En som setter egne behov først. Som sier «jeg er sliten» og går og legger seg uten at det streifer ham at partneren også kan være sliten og at han da legger doble oppgaver på henne. For barnas behov kan jo ikke settes på vent fordi foreldrene er slitne.

Det er innstillingen som gjør ham udugelig, ikke prosentdelen av oppgavene han tar.

Anonymkode: 059ae...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...