AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg skulle komme tilbake om en uke i tilfelle jeg er kortere på vei enn jeg tror, men det er ganske lite sannsynlig siden jeg vet når jeg både hadde EL og fikk positiv graviditetstest. Så hva bør jeg forvente at skjer nå? Hvor lang tid tar det før kroppen skjønner at det ikke blir noe og ordner opp selv? Er det mulig at fostersekk og greiene vokser mer selv om det ikke er hjerteslag og neste UL fortsatt ikke konkluderer selv uten hjerteslag? Vil jeg ev få resept på piller av gyn for å tvinge igang prosessen eller må jeg inn til fastlege eller sykehus om det er MA? Anonymkode: 6f459...fe4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Jeg har opplevd dette to ganger, og måtte inn på sykehuset for ultralyd der, før jeg fikk tabletter av sykehuset. Ville bedt om henvisning til sykehus med en gang, det kan være litt ventetid der. Anonymkode: 393a0...bce
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Da jeg hadde MA var hun sikker på at det ikke var noe der og da så jeg fikk abprtpiller den samme timen. Du må nok vente men vil få abortpiller neste time hvis det fortsatt ikke er hjertelyd. Husk smertestillende, du får rier når livmoren skal støte fra seg innholdet. 💔 Lykke til uansett, men håper det blir gode nyheter om en uke. 🤞 Anonymkode: e151d...09f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Opplevde dette selv i uke 7, visste også når el var, her så vi et bankende hjerte uka etter. Anonymkode: 374d2...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 Gikk til uke 13 før spontanabort. fant ikke ut før uke 12. hadde stoppet å vokse i uke 6 (etter størrelse). Anonymkode: fcd12...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Jeg så hjertet 6+2. Jordmor sa vi var heldig da det ikke alltid er mulig/lett å se så tidlig. Så det kommer vel an på om du er 7+0 eller 7+6. Jeg ville gått på neste time før du snakker om henvisning. Det kan jo hende hjertet slår. Før den graviditeten hadde jeg en SA uke 5+3. Testene ble svakere. Så du kan jo ta en test og se. Anonymkode: c0f82...985
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Har opplevd det samme. Kom tilbake en uke etterpå, forberedt på abort, ettersom jeg visste unnfangelsesdato og at jeg ikke var kortere på vei. Men i stedet for abort så vi overraskende et bankende hjerte i stedet. Jeg testet omtrent positiv før jeg ble gravid, i følge tul, for jeg ble satt 2 uker tilbake😅 ble satt frem igjen 2 uker på oul. Anonymkode: 798a9...d79
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har opplevd det samme. Kom tilbake en uke etterpå, forberedt på abort, ettersom jeg visste unnfangelsesdato og at jeg ikke var kortere på vei. Men i stedet for abort så vi overraskende et bankende hjerte i stedet. Jeg testet omtrent positiv før jeg ble gravid, i følge tul, for jeg ble satt 2 uker tilbake😅 ble satt frem igjen 2 uker på oul. Anonymkode: 798a9...d79 Glemte å skrive at jeg testet positivt uke 3. Tul uke 8, ikke bankende hjerte, bare plommesekk og anlegg, kom tilbake en uke etter. Bankende hjerte og de sa jeg var 6+3. Etter min beregning var jeg uke 9. På oul ble jeg satt frem igjen 2 uker +1 dag. Anonymkode: 798a9...d79
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 Kan du få målt hcg-stigning hos legen? Det bør gi deg en viss indikator på om embryoet utvikler seg. Anonymkode: ad730...242 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 Tusen takk for svar, det hjelper veldig å forstå bedre hva jeg går til, uansett utfall 🩷 Og veldig trøst at det kanskje fortsatt er håp, selv om jeg definitivt forbereder meg på at dette ikke blir noe mer. Anonymkode: 6f459...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå