AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Del Skrevet 16. november 2023 Ifølge min syklusapp har jeg eggløsning idag. Ubeskyttet samleie igår, dvs kondomen skled av. Tenkte først at det ikke er vits å ta angrepille. Men tok nettopp en eggløsningstest som var negativ, da er det kanskje mulig at den funker likevel?! Anonymkode: 62331...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Del Skrevet 16. november 2023 Kan jo ta angrepille uansett når i syklusen du er Anonymkode: d16cd...b47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jo ta angrepille uansett når i syklusen du er Anonymkode: d16cd...b47 Den forsinker eggløsning, lite vits hvis den allerede har forekommet. Men nå viser testen iallefall negativt Anonymkode: 62331...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg har villa tatt den uansett hvis du ikke vil bli gravid. De testene er ikke bestandig noe å stole på. Anonymkode: 26012...772 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Del Skrevet 16. november 2023 Testen kan være negativ i dag også blir den positiv i morgen. Hvis du ikke vil bli gravid så tar du uansett en angrepille Anonymkode: d16cd...b47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Del Skrevet 16. november 2023 En EL test er bare positiv 1-2 dager før EL.. Så hvis du nå bare har tatt en EL test kan du ikke basere avgjørelsen på den testen da den ikke kan si noe som helst om EL har skjedd eller ikke. En app kan man heller ikke stole på. Anonymkode: 2644c...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 16. november 2023 #7 Del Skrevet 16. november 2023 Om du ikke har stabil syklus må du ikke gå via app. Og begynne å bruke kondom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Del Skrevet 16. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Ifølge min syklusapp har jeg eggløsning idag. Ubeskyttet samleie igår, dvs kondomen skled av. Tenkte først at det ikke er vits å ta angrepille. Men tok nettopp en eggløsningstest som var negativ, da er det kanskje mulig at den funker likevel?! Anonymkode: 62331...ed5 2 minutter siden, Sofakona said: Om du ikke har stabil syklus må du ikke gå via app. Og begynne å bruke kondom Anonymkode: b045a...760 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Del Skrevet 16. november 2023 Hvis eggløsning var/er i dag vil trolig ikke eggløsningstest være positiv nå. Om egget allerede har sluppet, hjelper ikke angrepille da denne bare utsetter eggløsning. Men ta en for sikkerhets skyld, i tilfelle eggløsningen ikke har vært ennå. Jeg ble gravid på angrepille selv om jeg tok den tre timer etter samleie, men hadde da åpenbart allerede hatt eggløsning. Anonymkode: 13653...4c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Del Skrevet 17. november 2023 Sofakona skrev (7 timer siden): Om du ikke har stabil syklus må du ikke gå via app. Og begynne å bruke kondom Begynne å lese hi kanskje? Anonymkode: 7d08c...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #11 Del Skrevet 17. november 2023 Eggløsningstester er positive før eggløsning, så det kan like gjerne tilsi at eggløsning er i ferd med å skje eller allerede har skjedd. Derimot er det mulig å sette inn kobberspiral som nødprevensjon opp til fem dager etter samleie, den hindrer egget å feste seg. Om du absolutt ikke vil bli gravid nå, ville jeg gjort det. Anonymkode: 11e90...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Del Skrevet 17. november 2023 Hvorfor ble denne flyttet fra graviditetsforumet til prøvere og ufrivillig barnløse forumet Anonymkode: d16cd...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Del Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor ble denne flyttet fra graviditetsforumet til prøvere og ufrivillig barnløse forumet Anonymkode: d16cd...b47 Fordi gravidforumet flytter alt mulig over her hele tiden som de ikke gidder å ha hos seg, og som ikke har noe med prøving eller ufrivilligbarnløse å gjøre. Med en gang det omhandler graviditetstest eller EL test blir de referert over hit eller flyttet hit. Anonymkode: 2644c...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Del Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis eggløsning var/er i dag vil trolig ikke eggløsningstest være positiv nå. Om egget allerede har sluppet, hjelper ikke angrepille da denne bare utsetter eggløsning. Men ta en for sikkerhets skyld, i tilfelle eggløsningen ikke har vært ennå. Jeg ble gravid på angrepille selv om jeg tok den tre timer etter samleie, men hadde da åpenbart allerede hatt eggløsning. Anonymkode: 13653...4c7 Hei, takk for svar. Jeg har tatt en. Hvis jeg blir gravid så kommer jeg til å beholde. Det bare passer veldig dårlig. Vet noen om angrepilla kan gi skader på foster? 😪 Anonymkode: 62331...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 17. november 2023 #15 Del Skrevet 17. november 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Vet noen om angrepilla kan gi skader på foster? Anonymkode: 62331...ed5 Nei, den er helt ufarlig for fosteret. Angrepille inneholder gestagen er, som ligner på progesteron. Dette er en hormon som kroppene våre produserer selv i andre syklus halvdelen og som faktisk hjelper å holde på en graviditet. Noen ufrivillig barnløse tar progesteron for å øke sjansen for graviditet. Så hvis du allerede har hatt EL, hvis angrepillen ikke gjør noe skade i det hele tatt. Tvert imot vil den øke sjansen for å holde på graviditeten bittelitt (men her snakker vi ikke prosenter en gang..) Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Del Skrevet 17. november 2023 HeleneHS skrev (6 minutter siden): Nei, den er helt ufarlig for fosteret. Angrepille inneholder gestagen er, som ligner på progesteron. Dette er en hormon som kroppene våre produserer selv i andre syklus halvdelen og som faktisk hjelper å holde på en graviditet. Noen ufrivillig barnløse tar progesteron for å øke sjansen for graviditet. Så hvis du allerede har hatt EL, hvis angrepillen ikke gjør noe skade i det hele tatt. Tvert imot vil den øke sjansen for å holde på graviditeten bittelitt (men her snakker vi ikke prosenter en gang..) Lykke til videre! Takk for fint svar! ❤️ Anonymkode: 62331...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå