AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Vil noen fortelle litt om hvordan de fikk ufør grunnet migrene og hvordan det påvirker hverdagen idag? På forhånd takk. Anonymkode: 8101f...8af
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vil noen fortelle litt om hvordan de fikk ufør grunnet migrene og hvordan det påvirker hverdagen idag? På forhånd takk. Anonymkode: 8101f...8af Er ikke ufør men går på aap. Har prøvd forskjellig type behandlinger, vært til utredning en stund, og har oppfølging av både sykehus, fastlege og nav. Planen er at jeg etterhvert skal ut i arbeidsutprøving (det tror jeg de aller fleste må?), for å se hvordan det fungerer å jobbe, hvor mye jeg kan jobbe over tid, hvilken type jobb som kan passe. Nå er jeg såpass dårlig for tiden at jeg har anfall hver uke, etter anfallet tar det noen dager før jeg blir kvitt hodepinen, og blir veldig sliten (pga smertene, søvnmangel, mangel på mat og drikke pga oppkast og kvalme). Trenger en del hvile for å ikke bli dårligere, og unngår å trigge det (stress, fryse, for lite søvn, for lite og for mye aktivitet- vanskelig å finne den balansegangen). Gå små turer er mye bedre for meg enn å gjøre husarbeid f.eks. Anonymkode: d4924...cea 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil noen fortelle litt om hvordan de fikk ufør grunnet migrene og hvordan det påvirker hverdagen idag? På forhånd takk. Anonymkode: 8101f...8af Man får ikke uføretrygd basert på diagnose. Anonymkode: 812a2...3e3 2 1
Kalevala Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 I Facebook-gruppen Leve med hodepinesykdom, (for medlemmer i Hodepine Norge) treffer du mange som har slik erfaring.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Hvordan starter man søkeprosessen hos nav? Er det jeg eller legen som skal sende inn noe? Må man ha vært sykemeldt i et år før man kan søke? Anonymkode: 87d7d...d3a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan starter man søkeprosessen hos nav? Er det jeg eller legen som skal sende inn noe? Må man ha vært sykemeldt i et år før man kan søke? Anonymkode: 87d7d...d3a Ja, dersom du har sykepengerett må du først være sykmeldt i ett år. Så må du sette frem krav om aap og avklares før du kan sette frem krav om uføretrygd. Anonymkode: c9d95...28f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 Så jeg må bestille time hos lege og fortelle han at jeg ønsker å søke om dette? Jeg har hatt intens migrene i 5 år nå! Prøvd all medikamenter som finnes uten hell! Jeg har den siste perioden mye lavere lønn fordi jeg ikke klarer å jobbe og legen min følger meg okke opp. Jeg blir sliten av å konstant måtte ringe lege «tigge « om sykemelding. Han har ikke foreslått noe av dette heller.. Anonymkode: 87d7d...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg må bestille time hos lege og fortelle han at jeg ønsker å søke om dette? Jeg har hatt intens migrene i 5 år nå! Prøvd all medikamenter som finnes uten hell! Jeg har den siste perioden mye lavere lønn fordi jeg ikke klarer å jobbe og legen min følger meg okke opp. Jeg blir sliten av å konstant måtte ringe lege «tigge « om sykemelding. Han har ikke foreslått noe av dette heller.. Anonymkode: 87d7d...d3a Det fungerer ikke sånn. Du må først være så syk at legen mener du ikke kan jobbe i et helt år. Deretter må du gå over på AAP, i løpet av AAP løpet skal all behandling være prøvd, og du skal prøves ut i ulike typer arbeid - for å se hvor mye arbeidsevne du har. Hvis, og når NAV mener at du kan søke om uføretrygd så kan du søke uføretrygd. AAP ytelsen gis normalt i 3 år. At du blir sliten av å ringe legen er irrelevant. Anonymkode: ce5b1...d94 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan starter man søkeprosessen hos nav? Er det jeg eller legen som skal sende inn noe? Må man ha vært sykemeldt i et år før man kan søke? Anonymkode: 87d7d...d3a Veien mot ufør er lang og ja du må begynne med sykemelding først. Anonymkode: 812a2...3e3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så jeg må bestille time hos lege og fortelle han at jeg ønsker å søke om dette? Jeg har hatt intens migrene i 5 år nå! Prøvd all medikamenter som finnes uten hell! Jeg har den siste perioden mye lavere lønn fordi jeg ikke klarer å jobbe og legen min følger meg okke opp. Jeg blir sliten av å konstant måtte ringe lege «tigge « om sykemelding. Han har ikke foreslått noe av dette heller.. Anonymkode: 87d7d...d3a Det er ikke legen som bestemmer om du kan søke uføretrygd, det er NAV. Du vil nok ikke få søke uføretrygd hvis du ikke engang har brukt opp sykepengerettighetene ennå. Anonymkode: d6d50...14c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå