AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg er i 40-årene, har lite utdannelse, har aldri deltatt i vanlig arbeidsliv (men er ikke under NAV), er venneløs, sliter med sosial vegring etc. Kort sagt føler jeg meg som et håpløst tilfelle, men jeg begynner å kjenne på et intenst ønske om i det minste å føle meg bedre. Fremtoningen min stemmer for øvrig i liten grad med hvordan jeg har det. Er fastlegen veien her? "Hei, jeg virker kanskje oppegående når jeg er her, men jeg er et skall av et menneske. Hjelp?" Det føles usigelig dumt og komplett uoverkommelig! Er det noen med lignende erfaringer her som har lyktes i å få en slags hjelp med seg selv? Anonymkode: 15bd1...43f 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Fastlegen kan være ett lurt sted å starte ❤️ Da får du kartlagt om det er noe behandling og behov du har som kan hjelpe. Du kan også kontakte NAV for hjelp til mer/lenger varighet arbeid. Lykke til ❤️ Anonymkode: 627d2...e27
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Det er jo ikke dumt det du skriver her, det er slik du må gjøre det, men forklare en del mer i dybden. Være helt ærlig og ikke holde noe tilbake. Om du så ikke skulle bli forstått på første forsøk så må du jo kanskje forsøke igjen eller forsøke andre arenaer for å få hjelp. Jeg synes det står en enorm respekt av det å oppsøke hjelp, være sårbar, ta ansvar for egen helse. Angsten vil kanskje prøve å fortelle deg noe annet, men det kan du rett og slett se bort fra. Den tar feil. Anonymkode: 45934...f51
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Ja, men her er det jo rom for forbedring. Skjønner ikke hvorfor den stakkars fastlegen absolutt må involveres. Jeg foreslår at du kan oppsøke arenaer for å bli kjent med andre, det vil bli utfordrende men det er kjempefint at du ønsker å endre på det. Anonymkode: 0d23d...faf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 Det er lite fastlegen kan gjøre her, annet enn å henvise deg til en annen (underbemannet) instans. Kunne du forsøkt frivilligheten? Der er det flust av trivelige mennesker i alle former og fasonger, og det er alltid plass til (mange) flere. Det vil antakelig også gi mestringsfølelse å ta grep selv, uten å «sykliggjøre» situasjonen. Sjekk frivillig.no 🙂 Anonymkode: e5c5e...784
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Hvordan klarer du deg om du ikke jobber eller under NAV? Anonymkode: b0c61...696
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Kan jeg spørre om du bor i by eller bygd, og evt størrelse på byen? Tilbudene som finnes varierer jo fra sted til sted, så svaret mitt vil variere litt it fra hvor du bor. Anonymkode: 4a3a3...1fe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 Kan jeg spørre om du bor i by eller bygd, og evt størrelse på byen? Tilbudene som finnes varierer jo fra sted til sted, så svaret mitt vil variere litt it fra hvor du bor. Anonymkode: 4a3a3...1fe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan jeg spørre om du bor i by eller bygd, og evt størrelse på byen? Tilbudene som finnes varierer jo fra sted til sted, så svaret mitt vil variere litt it fra hvor du bor. Anonymkode: 4a3a3...1fe Bare av nysgjerrighet: Hvorfor kan du ikke gi et svar som passer uansett? «Bor du i by så kan du xxx, bor du i bygd kan du yyy» Da kan svaret ditt brukes av andre enn ts også og det blir ikke lettere å identifisere ts. Anonymkode: d6ded...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå