AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Jeg sliter enormt med helseangst. Fra å spise rødt kjøtt 5 dager i uka, har jeg gått over til å spise rødt kjøtt 2 dager i uka, fisk og hvitt kjøtt resterende. Jeg tenker også veldig over av hva slags mat jeg kjøper inn. Jeg unngår så langt som mulig ultraprosessert mat. Fordi det er jo et kjempe stort tema for tiden. Så fort man går inn på nettet, så står det det ene og andre av hva som er ulemper med det. Er dette typisk? Anonymkode: afd53...83b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Nei, jeg vil heller si at det også handler om å være bevisst, og ta vare på seg selv. Jeg har ikke helseangst, men velger hovedsakelig økologisk rødt kjøtt, villfisk (fet og hvit), økologisk lokale egg, øko meieriprodukter, mye grønt, osv, for det er det som er det beste for helsa. I tillegg tar jeg 100 mcg d vitamin daglig, og prøver å være i bevegelse daglig (ikke noe strabasiøst). Anonymkode: 3519d...7e3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 jeg tror heller ikke det er typisk. Tror det er mer vanlig at personer med helseangst har en "her og nå"-redsel, at de er redde for at de allerede har kreft eller ALS eller liknende. Ikke at de planlegger kostholdet for å kanskje unngå kreft om 20-30 år frem i tid. Anonymkode: 95731...e68
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Jeg er redd for allergi for mat og anafalytisk. Da legger jeg om, og i en dårlig periode ikke tørre spise annen enn en stusselig youghurt. Har ikke spist nøtter på evigheter blant annet, kommer sikkert ikke til å gjøre det heller 😂 Anonymkode: 9ae99...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå