AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Fikk melding om at det er fint om jeg fyrer for å holde varmen oppe. De bpr over meg. Mener de at jeg skal fyre for at de skal få varme opp? Jeg har ikke råd til å bestille masse ved i år siden det er blitt dyrere nå men kjøper en sekl i ny og ne for kosens skyld svarte jeg og at jeg har kjøpt en vifte som bruker minimalt med srrøm. For de satte opp jisleoen i fjor pga strømmen og jeg forstod det å sa at det var i orden. Men da kan jo ikke de forvente at jeg skal bruke penger på ved..... Jeg prøver å spare til bolig og i fjor vinter måtte jeg betale 6000 for to paller med ved. Det var halve lønna. Av en jeg har vært fast kunde hos i noen år. Før kosta det 900 for en pall. Og dessuten orker jeg ikke å fyre i stua må på kvelden siden jeg jobber hver dag fra 17.00 til 21.00.og skal legge meg rundt 22/23.00 . Også må jeg sove på stua siden de har montert utvendig del til varmepumpen på soverommsveggen rett bak senga mi. Vi har blitt enig om den Skal Slås av og på men den blir ofte døemr så jeg er lei av å mase så har nå flyttet senga ut i stua så da må ha vindu oppe på natta for å sove på stua. Anonymkode: 22d65...397 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 16. november 2023 "Hei, jeg kan dessverre ikke prioritere å kjøpe så mye ved i år". De har ingenting med hvordan du varmer opp. Så lenge du ikke har det så kaldt av vann etc fryser, så drit i det. De har det sikkert kaldt oppe, men det er ikke ditt problem. De får heller gi deg ved i såfall 😊 Anonymkode: 17b2c...389 48 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Hvordan du varmer opp boligen du bor i, har de ikke noe med. Det høres ut som du har strøm inkludert i leie, derfor vil de at du skal stå for kostnaden selv ved å varme med ved. Du kan svare: AnonymBruker skrev (9 minutter siden): det er fint om jeg fyrer for å holde varmen oppe 'Det er fint om de kommer med veden.' Anonymkode: 3bbfb...512 22 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan du varmer opp boligen du bor i, har de ikke noe med. Det høres ut som du har strøm inkludert i leie, derfor vil de at du skal stå for kostnaden selv ved å varme med ved. Du kan svare: 'Det er fint om de kommer med veden.' Anonymkode: 3bbfb...512 Ja og jeg har tilogmed sagt jeg kan betale mer for strømmen om vinteren for det blir billigere for meg enn å bruke opp halve månedslønn på ved men da får jeg ikke noe mer svar så skjønner ikke stort. Jeg gidder ikke å fyre opp i stua når jeg skal sove der når jeg kommer hjem fra jobb sent. For jeg får jo ikke sove på soverommet pga bråk fra varmepumpen. Nytter ikke å for meg å få sove før kl 23.00 også blir den slått på igjen 06.00. og noen ganger hender det at jeg bruker lang tid på å sovne siden jeg kommer sent hjem. Men noen ganger er jeg trøtt tidlig. Så uansett får jeg ikke ro. Derfor har jeg begynt å sove i stua og da må jeg ha det kaldt der om natta. Som resulterer i at jeg må varme opp stua på morran.. Anonymkode: 22d65...397 1 1
Hedda-78 Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 De vil selvsagt at du bruker mindre strøm fordi det er de som betaler for strømmen din. Du trenger ikke å forholde deg til det. Du trenger bare å si "det er for dyrt å fyre med ved". Du skal selvsagt ikke både betale for strøm du ikke bruker (via husleien), og betale for ved i tillegg. 35 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Hva slags varmepumpe har de kjøpt som bråker såpass? Og hvorfor har de ikke 2 utløp slik at du også får benyttet den? Anonymkode: e7801...a1f 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags varmepumpe har de kjøpt som bråker såpass? Og hvorfor har de ikke 2 utløp slik at du også får benyttet den? Anonymkode: e7801...a1f Michubichi. Sånn gammal. Høres ut som et helikopter i veggen. Grunn til at de ikke har en innedel nede hos meg er at det er lavt under taket tror jeg men jeg har ikke spurt. Anonymkode: 22d65...397
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 Hedda-78 skrev (7 minutter siden): De vil selvsagt at du bruker mindre strøm fordi det er de som betaler for strømmen din. Du trenger ikke å forholde deg til det. Du trenger bare å si "det er for dyrt å fyre med ved". Du skal selvsagt ikke både betale for strøm du ikke bruker (via husleien), og betale for ved i tillegg. Ja men jeg bruker ikke mye strøm. Jeg dusjer nesten ikke hjemme siden jeg dusjer på trening flere ganger i uka. Dusjer kanskje hjemme par ganger i uka nå pluss at jeg prepper mat og fryser ned i porsjoner så jeg bruker ikke komfyren hver dag heller. Bruker bare mikro til å varme maten i 3 min. Koker litt te innom på vannkoker. Eneste jeg bruker strøm på er panelovner som står på fra morran til ca 16.00 . Da skrur jeg de av før jobb og legger meg når jeg kommer hjem også skrur jeg de på morran etter osv. Også ser jeg på tv og lader mobilen. Og har varme på badet. Ja åsså kjøleskap og fryser som står på hele tiden da. Ellers kan jeg ikke komme på noe mer. Så jeg bidrar mye til å spare. Skrur av lyset før jeg drar osv. De få gangene jeg har glemt har de gått ned å gjort det. Anonymkode: 22d65...397 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja men jeg bruker ikke mye strøm. Jeg dusjer nesten ikke hjemme siden jeg dusjer på trening flere ganger i uka. Dusjer kanskje hjemme par ganger i uka nå pluss at jeg prepper mat og fryser ned i porsjoner så jeg bruker ikke komfyren hver dag heller. Bruker bare mikro til å varme maten i 3 min. Koker litt te innom på vannkoker. Eneste jeg bruker strøm på er panelovner som står på fra morran til ca 16.00 . Da skrur jeg de av før jobb og legger meg når jeg kommer hjem også skrur jeg de på morran etter osv. Også ser jeg på tv og lader mobilen. Og har varme på badet. Ja åsså kjøleskap og fryser som står på hele tiden da. Ellers kan jeg ikke komme på noe mer. Så jeg bidrar mye til å spare. Skrur av lyset før jeg drar osv. De få gangene jeg har glemt har de gått ned å gjort det. Anonymkode: 22d65...397 Panelovn bør i utgangspunktet stå på hele tiden da de bruker mye strøm på å varme seg opp igjen etter å ha blitt kalde. Bedre å ha de på jevn varme hele tiden, og heller øke hvis det er for kaldt Anonymkode: ae106...0b0 31 1 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 De vil at du skal fyre fordi det varmer opp huset og fordi de sparer penger på strømmen. Varmen stiger opp. Men da kan de vel gi deg ved om de så gjerne vil du skal fyre. ☺️ Du kan jeg skal vurdere om vi får kjøpt ved på lønning. Og så ikke fyre. Dårlig gjort av dem å ikke bruke demping der de har montert varmepumpa. Tror jeg hadde flytta. Men i det minste så har dere bare varme på i stua da. Anonymkode: a6ab0...de9 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vil at du skal fyre fordi det varmer opp huset og fordi de sparer penger på strømmen. Varmen stiger opp. Men da kan de vel gi deg ved om de så gjerne vil du skal fyre. ☺️ Du kan jeg skal vurdere om vi får kjøpt ved på lønning. Og så ikke fyre. Dårlig gjort av dem å ikke bruke demping der de har montert varmepumpa. Tror jeg hadde flytta. Men i det minste så har dere bare varme på i stua da. Anonymkode: a6ab0...de9 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Panelovn bør i utgangspunktet stå på hele tiden da de bruker mye strøm på å varme seg opp igjen etter å ha blitt kalde. Bedre å ha de på jevn varme hele tiden, og heller øke hvis det er for kaldt Anonymkode: ae106...0b0 Ja men jeg må jo sove i stua siden varmepumpen dems bråker på mitt soverom. Utedelen dems er montert rett bak senga mi. Så derfor orker jeg ikke å ha på varmen når jeg sover i stua. Anonymkode: 22d65...397 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Panelovn bør i utgangspunktet stå på hele tiden da de bruker mye strøm på å varme seg opp igjen etter å ha blitt kalde. Bedre å ha de på jevn varme hele tiden, og heller øke hvis det er for kaldt Anonymkode: ae106...0b0 Vel jeg har varmepumpe og den står på hele tiden, men når det er dyr strøm så skrur jeg ned varmen og så opp når det blir billigere. Antar samme er lurt med panel. Anonymkode: a6ab0...de9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel jeg har varmepumpe og den står på hele tiden, men når det er dyr strøm så skrur jeg ned varmen og så opp når det blir billigere. Antar samme er lurt med panel. Anonymkode: a6ab0...de9 Ja, skrur ned, men man skrur den ikke av Anonymkode: ae106...0b0 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men jeg må jo sove i stua siden varmepumpen dems bråker på mitt soverom. Utedelen dems er montert rett bak senga mi. Så derfor orker jeg ikke å ha på varmen når jeg sover i stua. Anonymkode: 22d65...397 Blir det ikke veldig kaldt hos deg da? Anonymkode: a6ab0...de9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men jeg må jo sove i stua siden varmepumpen dems bråker på mitt soverom. Utedelen dems er montert rett bak senga mi. Så derfor orker jeg ikke å ha på varmen når jeg sover i stua. Anonymkode: 22d65...397 Jeg hadde flyttet fra denne plassen Anonymkode: ae106...0b0 24
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja og jeg har tilogmed sagt jeg kan betale mer for strømmen om vinteren for det blir billigere for meg enn å bruke opp halve månedslønn på ved men da får jeg ikke noe mer svar så skjønner ikke stort. Jeg gidder ikke å fyre opp i stua når jeg skal sove der når jeg kommer hjem fra jobb sent. For jeg får jo ikke sove på soverommet pga bråk fra varmepumpen. Nytter ikke å for meg å få sove før kl 23.00 også blir den slått på igjen 06.00. og noen ganger hender det at jeg bruker lang tid på å sovne siden jeg kommer sent hjem. Men noen ganger er jeg trøtt tidlig. Så uansett får jeg ikke ro. Derfor har jeg begynt å sove i stua og da må jeg ha det kaldt der om natta. Som resulterer i at jeg må varme opp stua på morran.. Anonymkode: 22d65...397 Om du har strøm inkludert i leien, skal du ikke betale noe mer. Og når de ikke engang samarbeider og sørger for at du får sover på soverommet, da hadde jeg ihvert fall ikke vært samarbeidsvillig når det kommer til å dekke noe strøm. Er det lovlig utleie? SIden du nevner det er lavt under taket? Anonymkode: 3bbfb...512 23
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du har strøm inkludert i leien, skal du ikke betale noe mer. Og når de ikke engang samarbeider og sørger for at du får sover på soverommet, da hadde jeg ihvert fall ikke vært samarbeidsvillig når det kommer til å dekke noe strøm. Er det lovlig utleie? SIden du nevner det er lavt under taket? Anonymkode: 3bbfb...512 Nei. Jeg sendte de melding her om Dagen å spurte om de kan skru den av kl 22.00 siden den blir skrudd på klokka seks på morran når de skal på jobb. Og det skulle de fikse men de har ikke gjort det så jeg får aldri nok søvn m siden de glemmer ofte så jeg må sende melding nesten hver kveld å si ifra og noen ganger er jeg for sent ute med å si fra hvis jeg legger meg etter de har sovna og hører den Anonymkode: 22d65...397 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 Populært innlegg #18 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så jeg bidrar mye til å spare. Skrur av lyset før jeg drar osv. De få gangene jeg har glemt har de gått ned å gjort det. Anonymkode: 22d65...397 Det har de faktisk ikke lov til Anonymkode: 43516...12d 42 12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #19 Skrevet 16. november 2023 De kan ikke kreve du skal fyre på kvelden om du sover i stua pga bråk fra pumpa. Bare si at okay, skal se om jeg får fyrt litt etterhvert Men jeg er ikke hjemme før sent så da rekker jeg som regel ikke det og du ønsker ikke så mye varme i stua siden du sover der. Om du vil kan du jo si at de kan låse seg inn om de trenger tilgang til peisen. Du kan også si at du har ikke råd til ved nå. Desverre.... Anonymkode: a6ab0...de9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #20 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Jeg sendte de melding her om Dagen å spurte om de kan skru den av kl 22.00 siden den blir skrudd på klokka seks på morran når de skal på jobb. Og det skulle de fikse men de har ikke gjort det så jeg får aldri nok søvn m siden de glemmer ofte så jeg må sende melding nesten hver kveld å si ifra og noen ganger er jeg for sent ute med å si fra hvis jeg legger meg etter de har sovna og hører den Anonymkode: 22d65...397 Hvorfor gidder du å leie der? Anonymkode: a6ab0...de9 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå