lotte123 Skrevet 16. november 2023 #1 Del Skrevet 16. november 2023 Hei. Trodde jeg var helt ferdig med forrige graviditet pga MA for fire uker siden og utskraping. Blødde i kun to dager etterpå. I dag skulle jeg ta en graviditetstest (tom for El-tester og skulle sjekke forholdene) og den var svakt positiv 🙄 Har ikke tro på at jeg er gravid på nytt,men tror nok det er mulig. Når pleier hcgen å gå helt ned? Forrige gang (MA) var den på null etter noen dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg har ingen erfaring med MA, men hadde en exu. Satt i egglederen, og måtte fjerne egglederen etter at den sprakk. Blødde bare et par dager, også var det et opphold på et par dager, også blødde jeg igjen som vanlig mens. Fire uker etter det hadde jeg også positiv graviditetstest, og var gravid. Vet ikke om det kan sammenlignes, men det er nok mulig. Anonymkode: 4b594...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg hadde positive tester en evighet etter abort i uke 12. Uten å være gravid.. Anonymkode: 047c5...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde positive tester en evighet etter abort i uke 12. Uten å være gravid.. Anonymkode: 047c5...778 Blødde du i lang tid etter aborten? Jeg trooor jeg tok en eggløsningstest typ ei uke etter aborten.. Hvis jeg ikke husker helt feil. Den var negativ. Burde ikke den vært positiv hvis graviditetstesten er positiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg lurer på: Er det mindre sjanse for at testen blir negativ etter ei stund, med utskraping ift "vanlig" abort? Sier blødningsmengden noe om restene som er igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Del Skrevet 16. november 2023 1 hour ago, lotte123 said: Blødde du i lang tid etter aborten? Jeg trooor jeg tok en eggløsningstest typ ei uke etter aborten.. Hvis jeg ikke husker helt feil. Den var negativ. Burde ikke den vært positiv hvis graviditetstesten er positiv? Jeg småblødde lenge ja.. Du får teste deg litt fremover, er det graviditet skal den ganske snart være mye sterkere. Forblir den like svak, ville jeg nok tenkt etterhengende hcg Anonymkode: 047c5...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Del Skrevet 16. november 2023 Etter sa hadde jeg positiv test i 6 uker. Anonymkode: dd3bd...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg småblødde lenge ja.. Du får teste deg litt fremover, er det graviditet skal den ganske snart være mye sterkere. Forblir den like svak, ville jeg nok tenkt etterhengende hcg Anonymkode: 047c5...778 Ah. Hater denne tvilen. Ville at testen skulle vært negativ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter sa hadde jeg positiv test i 6 uker. Anonymkode: dd3bd...340 Tok du kontakt med legen ellerno, hvis det var rester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 16. november 2023 #10 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg har selv hatt utskrapning etter MA, men kun liten blødning/spotting i etterkant. Jeg fikk først negativ graviditetstest etter 6 uker. Hvor fort HCG synker avhenger av hvor høy hcg var ved aborten. Når man har MA kan man ha ganske høy hcg siden kroppen ikke skjønner at det er en abort fortsetter den å produsere hormoner og opprettholde «graviditeten», mens det ved SA ofte har vært synkende eller lav hcg før aborttidspunkt. Nå er hcg veldig individuelt og det er store normalforskjeller. Jeg hadde selv Hcg på 130 000 ved utskrapning i uke 8. Jeg hadde ingen rester og ifølge legen så sank hcg som forventet ved såpass høy hcg. Lykke til videre, håper du snart er ordentlig ferdig med aborten og at du snart får en ny spire på vei 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 16. november 2023 Sjokoladekosmos skrev (10 minutter siden): Jeg har selv hatt utskrapning etter MA, men kun liten blødning/spotting i etterkant. Jeg fikk først negativ graviditetstest etter 6 uker. Hvor fort HCG synker avhenger av hvor høy hcg var ved aborten. Når man har MA kan man ha ganske høy hcg siden kroppen ikke skjønner at det er en abort fortsetter den å produsere hormoner og opprettholde «graviditeten», mens det ved SA ofte har vært synkende eller lav hcg før aborttidspunkt. Nå er hcg veldig individuelt og det er store normalforskjeller. Jeg hadde selv Hcg på 130 000 ved utskrapning i uke 8. Jeg hadde ingen rester og ifølge legen så sank hcg som forventet ved såpass høy hcg. Lykke til videre, håper du snart er ordentlig ferdig med aborten og at du snart får en ny spire på vei 🤞 Mye høres ut som min situasjon. Jeg hadde rundt 103 000 på utskrapingsdagen.. 130 000 to dager før. 6 uker var lenge! Ser det står flere sider på nett at man må ta konstant med sykehuset om resten er positiv etter fire uker..gjorde du det? Mtp rester.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Del Skrevet 16. november 2023 Mener jeg hadde positiv graviditetstest rundt to uker etter utskraping pga. SA i uke 11. Anonymkode: 867c1...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 16. november 2023 #13 Del Skrevet 16. november 2023 lotte123 skrev (11 minutter siden): Mye høres ut som min situasjon. Jeg hadde rundt 103 000 på utskrapingsdagen.. 130 000 to dager før. 6 uker var lenge! Ser det står flere sider på nett at man må ta konstant med sykehuset om resten er positiv etter fire uker..gjorde du det? Mtp rester.. Ja, jeg fikk ultralyd på sykehuset etter fire uker, hadde absolutt ingen rester og hcg sank som forventet etter hcgmålet mitt sa legen. Min hcg hadde etter fire uker sunket til 66, og det er nok til å slå ut på graviditetstest. Hcg sank litt tregere de siste ukene, og testen var helt blank to uker senere. Det er bare å ringe sykehuset som utførte aborten. De var veldig greie og tok meg på alvor, selv om jeg var redd for å være til bry. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 16. november 2023 #14 Del Skrevet 16. november 2023 Min hcg ved denne MA var ikke 0 før etter 6.5 uke... Var vel rundt 87 etter 4 uker.. og min hcg var "bare" 86.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 16. november 2023 Helene90 skrev (7 minutter siden): Min hcg ved denne MA var ikke 0 før etter 6.5 uke... Var vel rundt 87 etter 4 uker.. og min hcg var "bare" 86.000. Oi såpass. Tok du kontakt med sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 16. november 2023 #16 Del Skrevet 16. november 2023 lotte123 skrev (42 minutter siden): Oi såpass. Tok du kontakt med sykehuset? Jada. Hadde time til blodprøve 4 uker etter cytotec. Så når den da kom tilbake positiv så har jeg tatt blodprøve 2 ganger til. Fikk mensen tilbake før hcg var 0, samme i fjord etter exu. Da tok det 8 uker før hcg var 0, selv med 3 massive blødninger og operasjon. Så er nok flere komponenter inne i hvor raskt hcg synker. Var en lege som sa en gang at den kan bruke like lang tid ned som opp hos enkelte så da spørs det hvor langt de var på vei. Hos meg vet vi nå etter flere mist at hcg synker sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 16. november 2023 Helene90 skrev (Akkurat nå): Jada. Hadde time til blodprøve 4 uker etter cytotec. Så når den da kom tilbake positiv så har jeg tatt blodprøve 2 ganger til. Fikk mensen tilbake før hcg var 0, samme i fjord etter exu. Da tok det 8 uker før hcg var 0, selv med 3 massive blødninger og operasjon. Så er nok flere komponenter inne i hvor raskt hcg synker. Var en lege som sa en gang at den kan bruke like lang tid ned som opp hos enkelte så da spørs det hvor langt de var på vei. Hos meg vet vi nå etter flere mist at hcg synker sakte. Tenker du at den synker sakte hver gang? Som sagt min var jo på 0 ish dag 5 etter utskraping første gang.. Sikkert stor forskjell denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg hadde positiv gravid test 14 dager etter og det var ett nytt svangerskap det Anonymkode: ca4bf...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. november 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde positiv gravid test 14 dager etter og det var ett nytt svangerskap det Anonymkode: ca4bf...4ff Jøss! Håper jo det gjelder meg, men lovde meg selv å ikke få forhåpninger 🤞 Hvor langt på vei var du? Var du redd den testen var positiv pga spontanaborten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 16. november 2023 #20 Del Skrevet 16. november 2023 lotte123 skrev (2 minutter siden): Tenker du at den synker sakte hver gang? Som sagt min var jo på 0 ish dag 5 etter utskraping første gang.. Sikkert stor forskjell denne gangen. Nei tror det kan variere fra gang til gang hos alle. Har gått raskere hos meg også før, men korteste tid jeg har brukt på synkende hcg er 3 uker.. Men etter noen runder nå så er jeg innstilt hver gang på at det går minst 4-5 uker, så slipper jeg gå med falsk forhåpninger om at noe skjer før, og heller blir positivt overrasket den dagen det skjer.. Men med 2 SA,2 MA og 1 exu så det bare 1 gang gått 3 uker.. Hos noen så er jo kroppen i rute igjen etter knappe 2 uker.. Men ikke jeg 😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå