Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et gammelt hus som er i behov av vedlikehold av bla tak og pipe, før kulda kommer for alvor.
Er ufør og avhengig av å få forskudd på arv for å finansiere dette. Min mor er enke og har god økonomi, men har fått Alzheimers og dertil verge. 
Er det vergen som vil ta avgjørelsen om utbetaling av forskuddet, eller er det statsforvalteren? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står på google når jeg skriver inn din overskrift:

https://www.statsforvalteren.no/siteassets/fm-oslo-og-viken/vergemal/informasjonsskriv/nr-6---arveforskudd.pdf

Fylkesmannen i Oslo og Viken behandler og samtykker til søknader om utdeling av arveforskudd for personer under vergemål. Med personer under vergemål menes mindreårige, og voksne som det er vedtatt vergemål for etter vergemålsloven kapittel 4 (vergetrengende). Før et samtykke kan gis, må tilstrekkelig dokumentasjon foreligge og visse vilkår må være oppfylt. Denne veiledningen er generell, og vi sender ut samme veiledning i alle saker. Dersom du har konkrete spørsmål tilknyttet søknaden din kan du ta kontakt med Fylkesmannen. Du har anledning til å ettersende dokumentasjon til søknaden din helt frem til Fylkesmannen fatter vedtak.

Anonymkode: d3e4a...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...