AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Denne kommentaren dukket opp i en annen tråd her inne. „Det finnes det allerede data på. At dama er blitt aseksuell er ekstremt sjeldent. Det er mannen hun ikke tenner på. I nærmest 50% av forhold som har vart 10 år tenner ikke dama lengre på mannen, og i de fleste tilfeller har hun heller aldri vært isolert sett seksuelt tiltrukket til han annet enn at kjærlighet har spilt inn og de har parret seg.” Er dette tilfellet? Har hørt jeg hørt før men aldri fått sett noe konkret info. For eksempel har Esther Perel hintet til noe liknande. Noen her som kan svare på dette? Anekdotisk eller har informasjon som er støttet av vitenskapelig tilnærming. Anonymkode: a9de9...7dc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne kommentaren dukket opp i en annen tråd her inne. „Det finnes det allerede data på. At dama er blitt aseksuell er ekstremt sjeldent. Det er mannen hun ikke tenner på. I nærmest 50% av forhold som har vart 10 år tenner ikke dama lengre på mannen, og i de fleste tilfeller har hun heller aldri vært isolert sett seksuelt tiltrukket til han annet enn at kjærlighet har spilt inn og de har parret seg.” Er dette tilfellet? Har hørt jeg hørt før men aldri fått sett noe konkret info. For eksempel har Esther Perel hintet til noe liknande. Noen her som kan svare på dette? Anekdotisk eller har informasjon som er støttet av vitenskapelig tilnærming. Anonymkode: a9de9...7dc Dette er en person som har dratt "statistikk" opp av si eiga ræv. Anonymkode: 58fa0...fcf 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er en person som har dratt "statistikk" opp av si eiga ræv. Anonymkode: 58fa0...fcf Prosenttallet er kanskje ikke helt korrekt men er sannhet i dette? Anonymkode: a9de9...7dc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prosenttallet er kanskje ikke helt korrekt men er sannhet i dette? Anonymkode: a9de9...7dc Kilde, takk. Anonymkode: 58fa0...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne kommentaren dukket opp i en annen tråd her inne. „Det finnes det allerede data på. At dama er blitt aseksuell er ekstremt sjeldent. Det er mannen hun ikke tenner på. I nærmest 50% av forhold som har vart 10 år tenner ikke dama lengre på mannen, og i de fleste tilfeller har hun heller aldri vært isolert sett seksuelt tiltrukket til han annet enn at kjærlighet har spilt inn og de har parret seg.” Er dette tilfellet? Har hørt jeg hørt før men aldri fått sett noe konkret info. For eksempel har Esther Perel hintet til noe liknande. Noen her som kan svare på dette? Anekdotisk eller har informasjon som er støttet av vitenskapelig tilnærming. Anonymkode: a9de9...7dc Det er vel noe sannhet i det tror jeg. Når forhold har vart 10+ år, så er det på godt og vondt normalt at man ikke nødvendigvis er så spennende for hverandre lenger og at det kan påvirke tenning, hvis man ikke har vært flink nok til å ivareta den delen av forholdet. Kan også skyldes at en eller begge har forfalt eller at man har fått andre holdninger og interesser eller på annen måte forandret seg veldig sammenlignet med den man var da man forelsket seg. Anonymkode: 2d513...e12 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prosenttallet er kanskje ikke helt korrekt men er sannhet i dette? Anonymkode: a9de9...7dc Statistikken med KILDER, sier derimot det motsatte: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/l1gn6y/stadig-flere-menn-over-60-bytter-ut-kona https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2014/05/menn-skiller-seg-fra-syke-koner https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/Jxgm0P/frode-thuen-mannen-er-helt-uinteressert-i-sex Anonymkode: 58fa0...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en person som har dratt "statistikk" opp av si eiga ræv. Anonymkode: 58fa0...fcf Hvordan kan du vite det uten å dra «konklusjoner du mangler data for opp av di ega ræv»? Anonymkode: cacea...e16 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel noe sannhet i det tror jeg. Når forhold har vart 10+ år, så er det på godt og vondt normalt at man ikke nødvendigvis er så spennende for hverandre lenger og at det kan påvirke tenning, hvis man ikke har vært flink nok til å ivareta den delen av forholdet. Kan også skyldes at en eller begge har forfalt eller at man har fått andre holdninger og interesser eller på annen måte forandret seg veldig sammenlignet med den man var da man forelsket seg. Anonymkode: 2d513...e12 Men det gjelder da ikke bare kvinner? Anonymkode: 58fa0...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan du vite det uten å dra «konklusjoner du mangler data for opp av di ega ræv»? Anonymkode: cacea...e16 Når man påstår noe, så skal man begrunne det. Anonymkode: 58fa0...fcf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man påstår noe, så skal man begrunne det. Anonymkode: 58fa0...fcf Det er jeg enig i. Så når du påstår at vedkommende har dratt statistikken «opp av egen ræv» så kan du selvsagt begrunne det? Anonymkode: cacea...e16
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 Vanskelig å vite når det er så mange detaljer som spiller inn. Anonymkode: f0d56...384
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det gjelder da ikke bare kvinner? Anonymkode: 58fa0...fcf Nei, det gjelder jo begge kjønn. Men jeg tror nok kvinner i noe større grad kan bli lei av et forhold og til slutt avslutte det. Statistikken over hvem som i flest tilfeller avslutter forhold/samliv tilsier jo at kvinner i noe større grad gjør det enn menn. Anonymkode: 2d513...e12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 Tror dette gjelder begge kjønn, å knulle samme dame i over 10år er ikke akkurat spennende Anonymkode: 9612c...55d
katties Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 Har vært sammen med mannen i over 13 år, og jeg tenner fortsatt på han, og vil fortsatt gjøre sex-tibg med han. Var en stund jeg ikke gjorde det, men da var det flere ting som generelt var galt. Over så nevnes det jo at damen ikke var helt interessert fra starten av heller da, så hva er det å forvente?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 Jeg vet ikke det korrekte svaret på det, men alt har en begynnelse , og det handler om hvordan en behandler hverandre som partnere. Se og høre og respektere. Jeg var forelsket i mannen min og følte en trygghet .. i starten. Han var en flott mann , men begynte sakte men sikkert å legge på seg og bli veldig overvektig. Samtidig ble jeg vel styrt i den retning han ville ha meg, lydig og enig i hans meninger og regler. På slutten av ekteskapet ble jeg nesten kvalm bare han tok i meg . Jeg har aldri vært aseksuell , men tvert imot veldig glad i sex , men med en mann som greide å lese begges behov både på soverommet og livet ellers . Er en 100% aseksuell så er en det fra starten av tenker jeg, men kanskje later som noe annet i starten på forholdet for å kunne finne seg en livspartner , og så lever en videre på en løgn inntil korthuset kollapser Anonymkode: 1ba88...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 Jeg har prøvd å søke opp det sitatet en stund uten å finne noe konkret. Det høres absolutt ikke riktig ut heller, det høres ut som noen som misforstår kvinnelig seksualitet. Det er helt riktig at mange, og kanskje spesielt kvinner, gjerne mister lysten i langvarige forhold. Men at det har noe med manglende lyst fra før, eller med tiden, det tror jeg absolutt ikke gjelder i de fleste tilfeller. Derimot tror jeg mange ikke helt innser at kvinner flest trenger å føle seg sett og begjært på en litt annen måte enn mange menn gjør: mange av oss trenger å føle at mannen, over tid, ønsker sex med oss og bare oss. Vi trenger å føle oss begjært, men ikke objektivisert. Jeg fikk ikke lest hele innlegget her, og det er ikke supervitenskapelig, men det satt hvertfall ord på hva jeg føler https://www.kk.no/livstil/dette-tenner-alle-kvinner-pa/68013913 I starten av forholdet med mannen var det ekstremt tydelig at han ville ha meg og bare meg. Vi var nyforelsket og jeg hadde sexlysten på topp. Så kom hverdagen, og det ekstreme begjæret ble naturlig nok ikke like tydelig, så da kom den rene sexlysten hans mer til syne, sånn i tillegg til varig kjærlighet. Så da kunne det være kjærlige kyss, eller det kunne være veldig direkte seksuelle tilnærminger. Og ingen av oss skjønte hvorfor sexlysten min forduftet, det var ganske fortvilende for begge to. Men så prøvde jeg å kjenne etter hva som faktisk tente meg, og legge opp til mer heftig klining uten at målet var sex, å kle meg litt sexy for å overraske han når han ikke forventet det etc, og uten annet mål enn å nyte at han vil ha meg. Og det har fungert ekstremt bra, og jeg tror det har endt med sex (med sterk lyst fra min side!) minst 95 % av gangene, så vi er begge fornøyde med at vi ikke bare avskrev det (har vært sammen langt over 10 år) Anonymkode: 19eaa...aff 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg enig i. Så når du påstår at vedkommende har dratt statistikken «opp av egen ræv» så kan du selvsagt begrunne det? Anonymkode: cacea...e16 Selvfølgelig. Han slenger ut en generell påstand om alle kvinner uten å skaffe frem kilder/forskning. Anonymkode: 58fa0...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det gjelder jo begge kjønn. Men jeg tror nok kvinner i noe større grad kan bli lei av et forhold og til slutt avslutte det. Statistikken over hvem som i flest tilfeller avslutter forhold/samliv tilsier jo at kvinner i noe større grad gjør det enn menn. Anonymkode: 2d513...e12 Men statistikker sier ingenting om hva som er grunnen. Jeg tviler på at samtlige kvinner avslutter sine forhold "fordi de mangler tenning". Anonymkode: 58fa0...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #19 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men statistikker sier ingenting om hva som er grunnen. Jeg tviler på at samtlige kvinner avslutter sine forhold "fordi de mangler tenning". Anonymkode: 58fa0...fcf Nei, men det er jo nærliggende å tro at man på en eller annen måte blir lei av partneren etter mange år sammen, særlig dersom en eller begge ikke er flinke nok til å ivareta forholdet. Det er nok heller ikke noe 1-1 forhold mellom hvem som blir lei av partneren og hvem som slår opp, men det slår meg jo at det er en potensiell korrelasjon mellom hvor mange som angivelig går lei av partner og hvor mange brudd det er. Anonymkode: 2d513...e12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #20 Skrevet 16. november 2023 Google serverte meg denne: https://www.nbcnews.com/news/amp/wbna46222515 Sitat Sex researchers Sarah Murray and Robin Milhausen, both of the University of Guelph in Ontario, Canada, asked 170 undergraduate women and men who had been in heterosexual relationships for anywhere from one month to nine years to report on their levels of relationship satisfaction, sexual satisfaction and sexual desire. Desire was scored using an established model called the Female Sexual Function Index, which ranges from 1.2 to 6.0. The participants reported being generally satisfied with their relationships and sex lives, but women reported lower levels of desire depending on the length of their relationship. "Specifically, for each additional month women in this study were in a relationship with their partner, their sexual desire decreased by 0.02 on the Female Sexual Function Index," the authors wrote online Jan. 23 in the Journal of Sex & Marital Therapy. Og denne: https://www.webmd.com/sex-relationships/features/loss-of-sexual-desire-in-women Sitat Up to 1 in 3 women between the ages of 30 and 59 experience what they perceive to be low libido at some point in their lives … Some women don’t feel this type of desire much after their teens and 20s. Some women don’t feel spontaneous desire at all. They only ever feel the other kind: responsive desire.…. About 1 in 10 women have a condition called hypoactive sexual desire disorder. This is an ongoing and bothersome lack of interest in or desire for sex for no known reason. https://m.timesofindia.com/life-style/relationships/study-this-is-how-long-it-takes-men-and-women-in-a-relationship-to-lose-interest-in-sex/amp_etphotostory/63880039.cms https://www.bbc.com/news/health-41230891.amp Sitat Women are more than twice as likely as men to lack interest in sex when living with a partner, a study of British sexual attitudes suggests. It found that while men and women lost passion with age, women were often left cold by longer relationships. Anonymkode: cacea...e16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå