Gå til innhold

Erfaringer med kostakondritt, brystvegg betennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan dele av seg med erfaringer når det kommer til kostokondritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som delvis virker, er smertestillende og ta ting med ro til betennelsen roer seg

Skrevet
Sugerøret skrev (17 timer siden):

Eneste som delvis virker, er smertestillende og ta ting med ro til betennelsen roer seg

Hva fikk du av smertestillende for det?

Jeg har blitt satt på flere forskjellige typer betennelse dempende medisiner men ingenting har jeg noe effekt på meg.

Skrevet

Ja pinex forte/paralgin forte, injeksjon med kortison samt betennelsesdempende

Skrevet

Takk for svar!

Legen mener at jeg ikke kan få paralgin, mener det holder med Paracet🙈 Men er jo så vondt at det snart klikker i hode…

Hadde du også en sånn ubehagelig følelse i brystet som er vanskelig å forklare? Får det når den verste smerten roer seg litt, i tillegg så er jeg så ekstremt svimmel (som det bølger) og veldig ufokusert - føleren rett og slett som min siste time har kommet

Skrevet
Sugerøret skrev (6 minutter siden):

Ja pinex forte/paralgin forte, injeksjon med kortison samt betennelsesdempende

Takk for svar!

Legen mener at jeg ikke kan få paralgin, mener det holder med Paracet🙈 Men er jo så vondt at det snart klikker i hode…

Hadde du også en sånn ubehagelig følelse i brystet som er vanskelig å forklare? Får det når den verste smerten roer seg litt, i tillegg så er jeg så ekstremt svimmel (som det bølger) og veldig ufokusert - føleren rett og slett som min siste time har kommet

Skrevet

Svimmel kan man bli hvis en anstrenger seg. Pga smerter.

Ville bedt legen lese om sykdommen. Paracett er jo tull. Uff

Skrevet
Sugerøret skrev (4 minutter siden):

Svimmel kan man bli hvis en anstrenger seg. Pga smerter.

Ville bedt legen lese om sykdommen. Paracett er jo tull. Uff

Har jeg prøvd å si også i snart 11 måneder. Var nesten så jeg kunne få en liten pakke på fredagen, men hun droppet det og mente at det holder med Paracet. I tillegg har dem prøvd på alt av betennelsesdempende, antidepressiva og masse annet tull som har 0 virkning på meg. 
kjenner man blir ganske frustrert av hele opplegget… 

Men du hadde ikke sånn ubehagelig rumlende følelse i brystet? 

Jeg fikk det etter jeg gjorde en ablasjon på hjertet, så jeg har jo lenge trodd at det var noe feil der, noe det ikke er!

Skrevet

Ubehag jo og sterke smerter. Trøkk i kassa. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Be on henvisning til reumatolog?

Skrevet
Sugerøret skrev (3 minutter siden):

Ubehag jo og sterke smerter. Trøkk i kassa. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Be on henvisning til reumatolog?

Samme som jeg har da, er så vanskelig å forklare smerten. 
Dem er dessverre svært lite interessert å gjøre noe mer med meg!!! 

Hvor lenge hadde du det?

Kjølte du ned eller brukte noe var på det? Selv både kjøler og varmer jeg på smertene, noe som hjelper litt - men litt usikker på om det kan irritere mer, men er så godt der og da

Skrevet

Jeg får oppblussing flere ganger i året. Står på celebra, prednisolon og pine forte ved utbrudd. Gjør det du synes lindrer!

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hvordan går det med dere? Har det samme. Ble dere kvitt plagene?

Anonymkode: 6631e...fbb

Skrevet

Dette er kronisk for meg hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...