exictence Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 (endret) Ikke alltid selvfølgelig, men noen ganger finner jeg på å gjøre det litt ekstra koselig for kjæresten (bor ikke sammen) og meg. Når han kommer brenner det i peisen, det er varmt og godt, stearinlysene er tent, jeg har vasket og ryddet og jeg har pyntet meg litt, og er nydusjet. Når han inviterer, har han ikke dusjet og det er ikke klart. Han holder på å kokkelere, og har verken dekket på eller tømt oppvaskmaskinen. Han sier gjerne at tiden gikk så fort. Er det typisk en mann, eller gjelder det i like stor grad begge kjønn? Hadde vært interessant å høre andres erafing. Endret 17. november 2023 av exictence
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Ja, min gjør absolutt det. Sjeldent vi lager til slikt, men han tenner f.eks lys hver kveld fordi han vet jeg liker det, og han lager ofte gode middager. Han er god til å beregne tiden. Nydusjet og alt ryddet er ikke viktig for oss da. Dette er ikke avhengig av kjønn etter min erfaring, men etter interesse og om man får med seg hva partner setter pris på. Anonymkode: f5a30...299 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Før vi bodde sammen gjorde ingen av oss det, nei. Ingen av oss liker levende lys (det skaper forferdelig dårlig inneklima, og er like ille for helsen som passiv røyking). Pynting er det ingen som bryr seg om. Vi har helt vanlig hygiene, dusjer en gang om dagen. Har det normalt rent og ryddig. Vi kom som regel til hverandre så fort vi kunne etter jobb, så den som laget maten sto som regel og kokkelerte, og nei, det var da ikke mer enn normalt ryddig og vasket. Det er ikke "typisk mann", det er typisk folk som ikke anser slikt som det viktigste. Heller få mer tid sammen, enn å måtte vente på at verten skal få dusjet, vasket, laget mat, og ryddet. Anonymkode: 32f4e...d97 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Nei, ikke enda iallefall. Han har laget middag til meg én gang på 7 mnd. Han elsker matlagingen min, og tenker nok at jeg er bedre på kjøkkenet enn han. Men det hadde vært deilig å bli vartet opp en gang i blant. Det hadde det. Kanskje det kommer etterhvert. Anonymkode: 8bd80...f10
exictence Skrevet 17. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men det hadde vært deilig å bli vartet opp en gang i blant. Det hadde det. Kanskje det kommer etterhvert. Anonymkode: 8bd80...f10 Ja, sant. Jeg er visst en romantiker. litt for drømmende. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Før vi bodde sammen gjorde ingen av oss det, nei. Jeg trodde egentlig at det kanskje var mest vanlig før man ble samboer. At man da inviterte og ville imponere med sine kunstner og i sitt hjem. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Heller få mer tid sammen, enn å måtte vente på at verten skal få dusjet, vasket, laget mat, og ryddet. Anonymkode: 32f4e...d97 Jeg opplever at det blir mer venting når han ikke er ferdig verken med det ene eller det andre.
Rosa Dartle Skrevet 17. november 2023 #6 Skrevet 17. november 2023 Ja, mannen min gjør dette stort sett hver helg. Jeg opplever ham ikke egentlig som noen romantiker, men han gjør faktisk dette. Dekker på, tenner lys og skjenker i et glass med vin til meg så jeg kan slappe av når barna er i seng og han kan gjøre ting ferdig. Tror det med å dekke på og rydde underveis også bare har litt med hvor ryddig man faktisk er. Jeg er den som har greier utover hele kjøkkenbenken underveis, mens han alltid har det ryddig og vasker opp underveis. Dusjer gjør han på 3 min to ganger om dagen, så det er liksom på stell.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Nei. Men han er alltid nydusjet, og har ett rent og veldig ryddig hjem. Ingen av oss liker stearinlys. Men for oss er selve matlagingen en del av kosen og kvalitetstiden vår sammen. De fleste gangene lager vi maten sammen mens vi tar ett glass vin. Noen få ganger får jeg servert ett glass vin og sitter på kjøkkenet og holder han med selskap mens han lager maten. Den største forskjellen på oss er at han alltid rydder kjøkkenet mens han lager mat, jeg fyller oppvaskkummen. Han rydder av og setter på oppvaskmaskin etter vi har spist, jeg setter inn alt på kjøkkenbenken. Vi lager stort sett mat hos han, siden han har større og bedre kjøkken, men tror han føler seg litt til overs i kaoset mitt (han er skikkelig ordensmenneske, jeg har adhd og er rotehue deluxe) Anonymkode: 46934...da5 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Det rareste er at han ikke har dusjet når han får besøk av kjæresten sin. Ikke veldig forelsket antakelig? Anonymkode: 638b7...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå