Gå til innhold

Hard og løs avføring samtidig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med dette? Hard avføring først, og så blandet og til slutt diare. Veldig slitsomt å ha det sånn hver dag.

Fastlegen bare trekker på skuldrene og sier jeg må prøve meg frem selv. Men jeg har prøvd Fodmap-dietten uten å finne noen syndere, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg drikker mye vann og spiser sunn hjemmelaget mat. Har like mye plager uansett. 

Anonymkode: ebd76...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg så er det sånn jeg vet at jeg har blitt forstoppet igjen. Da tar jeg en kur med feks movicol, så blir jeg bra, glemmer det igjen, og blir verre igjen etterhvert. 

Anonymkode: 16d7f...d12

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen andre som sliter med dette? Hard avføring først, og så blandet og til slutt diare. Veldig slitsomt å ha det sånn hver dag.

Fastlegen bare trekker på skuldrene og sier jeg må prøve meg frem selv. Men jeg har prøvd Fodmap-dietten uten å finne noen syndere, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg drikker mye vann og spiser sunn hjemmelaget mat. Har like mye plager uansett. 

Det kan være IBS M. (Google det) Legen burde ha utelukket andre tarmsykdommer først og så prøvd fodmap for ibs for å prøve deg frem på hvilken mat du tåler. 

Overlever du å leve på kylling, havregryn og kokte søtpoteter og gulrøtter en uke eller to, og du da blir bedre så er det antagelig en type karbohydrat du reagerer på. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Problemet mitt er altså at jeg har både hard og løs avføring i samme dotur. Ikke forskjell fra dag til dag. 

Skrevet
On 11/16/2023 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Jeg har det ofte slik selv, men jeg har ikke sett på det som et stort problem, og dermed heller ikke gått til legen med det.

Så jeg har dessverre ingen tips, men du er altså ikke alene. Første delen føles nærmest håpløs ut, vondt og mer til, men så kommer det som "ligger bak", som bare er løst. Det fører gjerne til at jeg må gå to ganger på toalettet i løpet av kort tid, men etter det så er det som regel ferdig.

Beklager detaljene 😕 

Anonymkode: 0036f...0e8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 14.13):

For min del har det vært en redning å plassere noe under beina når jeg er på do.
Det fjerner ikke det originale problemet, men får deg fortere gjennom den smertefulle prosessen.
Jeg lar denne bisarre, men informative videoen forklare nærmere (beklager på forhånd):

Anonymkode: 5a6db...4ef

• Nyttig 1
Skrevet

Fantastisk video 😆

Skrevet

Helt sikkert ikke hjelpsomt, men jeg har fått dette etter jeg ble gravid. Aldri opplevd før dette. 

Anonymkode: 13cb8...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...