Gå til innhold

Mannens søster tok med resten av kaka hjem igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde bursdag for det ene barnet, og mannens søster hadde laget kake (uten at vi spurte) Halve kaka ble spist, men søsteren tok resten med seg. Ble litt paff, er det vanlig, å ta med seg restene igjen? 

Anonymkode: 2d186...efb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen gjorde det. Prøver alltid å prakke på andre kakerester, ellers går det rett i søpla.

Anonymkode: f9fb5...3db

• Liker 30
  • Nyttig 4
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde bursdag for det ene barnet, og mannens søster hadde laget kake (uten at vi spurte) Halve kaka ble spist, men søsteren tok resten med seg. Ble litt paff, er det vanlig, å ta med seg restene igjen? 

Er du utakknemlig for at de lagde kake å da?

Skrevet

Ja, det er ganske vanlig i våre kretser, men det er gjerne en dialog rundt det da. Blir som regel ikke borte uten et ord.

• Liker 17
Skrevet

Kan ikke si at dette er noe jeg hadde reagert på - selv forsøker jeg å sende med så mye overskytende kake som mulig etter slike samlinger.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er topp at folk tar med kakerestene hjem igjen jeg. Vi bruker også å bake til hverandre, og når selskapet er over trengs det ikke mer kake. Hvis de tar med restene hjem trenger vi heller ikke å huske å levere kakefat osv. helt topp!

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

skulle ønske flere gjorde det så slapp vi å sitte igjen med masse halvspiste kakerester! 

Anonymkode: 557b4...8bc

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
IneT skrev (Akkurat nå):

Er du utakknemlig for at de lagde kake å da?

Å herregud, viste noe sånt måtte komme :roll:

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo det😊 Det er jo så verten skal slippe å sitte igjen med masse kake etter selskapet

Anonymkode: 2fe5a...446

Trodde det var vanlig å spørre om vi ville beholde kaka, eller om hun skulle ta resten med seg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Kan ikke si at dette er noe jeg hadde reagert på - selv forsøker jeg å sende med så mye overskytende kake som mulig etter slike samlinger.

Men kaka var veldig god....

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kaka var veldig god....

Spør om oppskriften og lag selv

Anonymkode: c16ad...45d

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt vanlig og veldig praktisk. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde det var vanlig å spørre om vi ville beholde kaka, eller om hun skulle ta resten med seg.

Da tok du feil 😉

Anonymkode: 3697e...43c

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ofte med kake. Siden kakefatet kaken ligger på er mitt så pleier jeg å spørre de rundt bordet om det er noen som vil ha med et stykke hjem før jeg tar fatet med hjem. Sier alle nei så tar jeg med restene hjem.

Anonymkode: 30513...49a

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er kvinneguiden, tåler du ikke slikt får du logge av, ganske vanlig når du spør om så dumme ting som alle veit men ikke du 😉

Anonymkode: 3697e...43c

• Liker 6
Skrevet

Føler dette er så typisk KG. TA reagerer på noe som er ganske spesiell atferd i et sosialt lag, og så skal alle i tråden kommentere hvor vanlig det er eller hvor fint de hadde syntes det var om noen hadde gjort tilsvarende hos dem. 

TS: Nei, det er ikke vanlig å ta med seg kakerester hjem igjen på den måten. Det hadde vært en mer vanlig handling dersom du hadde insistert på at hun skulle tatt med seg restene, men å bare pakke med seg restene uten å si et ord – det er spesielt. Og: Det er helt fint at mange i denne tråden hadde satt pris på det, men det er likevel ikke en normal ting å gjøre.

Anonymkode: 096cc...f49

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Rararara skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er topp at folk tar med kakerestene hjem igjen jeg. Vi bruker også å bake til hverandre, og når selskapet er over trengs det ikke mer kake. Hvis de tar med restene hjem trenger vi heller ikke å huske å levere kakefat osv. helt topp!

Samme her. Hvis noen vil ha en bit av kaka spør de, hvis ikke er det vanlig at den blir med hjem til bakeren. 

Anonymkode: 27338...1c5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jesp, denne problemstillingen/gjerrigknarkhandlingen omtales ukentlig her inne. Og man har svart hva man synes om det…

Skrevet

Når en har bakt kake på forespørsel så er det verten sin kake og deres avgjørelse om de vil beholde den eller sende overskuddet hjem til gjester. 
Vi bruker å spørre om det er noen som vil ha med litt kaker hjem, og da deler vi ut til de som vil ha, gjerne på deres kakefat om det går 

Anonymkode: 34aeb...f35

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg skulle ønske folk gjorde det her også! 

Vi er ikke kakemennesker, så ender opp med å kaste :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...