AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Var innom Fürst for første gang i går kveld for å se om jeg hadde fått svar på en blodprøve. Av ren nysgjerrighet gikk jeg gjennom tidligere blodprøver. Fant en blodprøve fra Mars i år, og der ga det utslag på høy verdi av borrelia. Ved borrelia IgM står det at positive prøver har tallverdi >23 Og ved Borrelia IgG står det at positiv prøver har tallverdi > 15,5 Min prøve ved IgM viser 144, og IgG viser 17 Har vært dårlig siden februar i år, og er under utredning for MS nå. Kan dette ha en sammenheng? Anonymkode: cef84...be1
enkefru Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Det kan bl.a. bety at du har blitt smittet med borrelia-bakterier tidligere, uten nødvendigvis å ha blitt syk Høye verdier av borrelia - Søk (bing.com)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var innom Fürst for første gang i går kveld for å se om jeg hadde fått svar på en blodprøve. Av ren nysgjerrighet gikk jeg gjennom tidligere blodprøver. Fant en blodprøve fra Mars i år, og der ga det utslag på høy verdi av borrelia. Ved borrelia IgM står det at positive prøver har tallverdi >23 Og ved Borrelia IgG står det at positiv prøver har tallverdi > 15,5 Min prøve ved IgM viser 144, og IgG viser 17 Har vært dårlig siden februar i år, og er under utredning for MS nå. Kan dette ha en sammenheng? Anonymkode: cef84...be1 Hvis du har vært dårlig siden februar og prøvene er tatt etter dette så er det rart ingen har reagert. Men ikke overasket. Har en slektning, hn ble dårlig, fant ikke ut hva det var. Hn var til slutt sikker på at det var ALS da mange av symptomene lignet på det. Ved en tilfeldighet så fant de ut at hn hadde borreliose (prøvene var tatt for lenge siden men ikke sjekket ut). Ble bra igjen etter å ha fått rett behandling. Anonymkode: ac4e2...d33
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har vært dårlig siden februar og prøvene er tatt etter dette så er det rart ingen har reagert. Men ikke overasket. Har en slektning, hn ble dårlig, fant ikke ut hva det var. Hn var til slutt sikker på at det var ALS da mange av symptomene lignet på det. Ved en tilfeldighet så fant de ut at hn hadde borreliose (prøvene var tatt for lenge siden men ikke sjekket ut). Ble bra igjen etter å ha fått rett behandling. Anonymkode: ac4e2...d33 Har tatt alt av prøver og undersøkelser, men alt viser fint. Visste ikke selv at blodprøvene ang. borrelia var tatt, så visste ingenting. Er under utredning, så vi får se ts Anonymkode: cef84...be1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har tatt alt av prøver og undersøkelser, men alt viser fint. Visste ikke selv at blodprøvene ang. borrelia var tatt, så visste ingenting. Er under utredning, så vi får se ts Anonymkode: cef84...be1 ja, altså er det jeg reagerte på at ingen har reagert på borrelia prøvene og sjekket mer rundt de. Hn jeg nevnte her visste heller ikke at de prøvene var tatt. Jeg er dog usikker på hvilke prøver og hvilke verdier de hadde. men poenget var ihvertfall at det var borreliose og ikke ALS hn hadde.... Anonymkode: ac4e2...d33
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ja, altså er det jeg reagerte på at ingen har reagert på borrelia prøvene og sjekket mer rundt de. Hn jeg nevnte her visste heller ikke at de prøvene var tatt. Jeg er dog usikker på hvilke prøver og hvilke verdier de hadde. men poenget var ihvertfall at det var borreliose og ikke ALS hn hadde.... Anonymkode: ac4e2...d33 Reagerte samme selv. Visste ingenting om dette før i går kveld. Skal ta kontakt med legen i morgen å forhøre ts. Anonymkode: cef84...be1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Stakkars Du kan bli skikkelig dårlig av borrelia. Ms og ME symptomer. Desverre får du maks 3 ukers antibiotika behandling hvis du er heldig. Du må ha mer enn det. Jeg måtte til utlandet. Ikke noe hjelp her i Norge Anonymkode: 801d5...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå