AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 SÞnnen vÄr er 19 mÄneder og vi er sÄ vidt igang med pottetrening. Han blir sÄ sur hver gang vi setter ham pÄ potta, uansett hvor mye vi oppmuntrer. Vi setter pÄ en video han liker og forholder oss rolige og positive. Det virker som han fint forstÄr meningen med potta, for han tisser alltid innen kort tid nÄr han sitter der. Det virker rett og slett som han misliker Ä gÄ pÄ do uten bleie. Det jeg lurer pÄ er om det er riktig av oss Ä gjennomfÞre en Þkt pÄ potta nÄr han blir sur av det? For ordens skyld blir han pÄ ingen mÄte hysterisk, og det er ingen "dramatikk", men er redd pottetreningen skal bli verre og gi dÄrlige assosiasjoner som i verste fall kan Þdelegge for fremgangen. Hvordan lÞste dere det? Anonymkode: 5e21d...03a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Jeg har mest tro pÄ Ä unngÄ press,  oppmuntre forsiktig uten Ä mase, og la barnet slippe om det viser misnÞye. Nettopp fordi jeg tenker pÄ assosiasjonene barnet fÄr. Vi lot de styre selv om de ville tisse og bÊsje pÄ do fÞr de sluttet med bleie. Den ene Þvde og prÞvde i blant, inkludert perioder hvor hun bÊsjet i do hver kveld i noen uker, og sÄ plutselig ville hun ikke det igjen. Den andre ville ikke, og da lot vi vÊre Ä lokke og oppmuntre sÄ veldig, fremt til hun plutselig viste interesse. Da tok vi bleien helt bort, men hun var fylt to og det var sommerferie. Hun ble tÞrr raskere enn hun som hadde Þvd og tisset og bÊsjet mye pÄ do fra fÞr. Men bleieslutt gikk likevel relativt greit med begge. Men det finnes flere veier til mÄl med den bleieslutten, og ikke én fasit. Anonymkode: 3aa06...da3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ