Gå til innhold

Synes dating i 30-årene er mas...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35år og har vært singel i 2 år nå. I mai i år fjor, fikk jeg kontakt med en "gammel flamme". Han bor i Sverige nå, men sa at han skulle komme hit i løpet av sommeren. Sendte mld'er i flere mnd'er. Han var veldig direkte om hva han følte for meg og veldig "på", men klarte aldri å sette en dato for når han skulle komme. Så i august ga jeg bare opp. Da var både sommeren og ferien min over, og jeg var lei av mld'er og null forpliktelse.

Så var det på Tinder/Happn.. Når vi matcher, spør de umiddelbart om Snap, fordi "de hater Tinder/Happn". På Snap er det bare mas om selfies 10x om dagen, kjedelige mld'er som "Hva skjer?", og noen begynner også med "god morgen/god natt" hver dag og det orker jeg ikke. Det er bare mas.. Ingen stiller noen spm, de bare snakker om seg selv og overfladiske ting. De vil egentlig ikke bli kjent med meg. Selv om det står tydelig i min profil at jeg søker noe seriøst.

Personlig er jeg nok litt old fashioned og liker fortsatt Facebook best, der er hvertfall ingen anonyme. Jeg har fulltidsjobb og barn, og orker liksom ikke sende 100 mld'er hele dagen med randoms.

Opplever alle dette? Hvordan kan man få til en dypere samtale, basert på noe mer enn bare det overfladiske? Og hvordan fungerer disse appene for dere andre?

Anonymkode: 48f01...c24

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Appene er dessverre bare til ONS, så det skal mye til for å finne noe meningsfult der. 

Prøv heller en ordentlig datingside. Der er det litt bedre respons å få for noe seriøst, selv om det er litt ymse der og.

Anonymkode: d3f82...20a

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg har møtt mange fine menn på Happen/Tinder. Silte de raskt ut i chat på appene. De var genuint interessert i meg, mitt liv og hva jeg likte. Og de svarte ærlig på alle spørsmål jeg måtte ha. Når jeg merket chat fløt lett møttes vi for kaffe.

Fikk en som ble kompis, en jeg datet en stund, men som ikke var rett og en som kan bli noe seriøst nå.

Hadde vel 4 kaffedates innimellom der jeg ikke kjente rett kjemi selv om vi klikket personlighetsmessig.

Dette er etter 6 mnd som single🤷🏻‍♀️

Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

Jeg har møtt mange fine menn på Happen/Tinder. Silte de raskt ut i chat på appene. De var genuint interessert i meg, mitt liv og hva jeg likte. Og de svarte ærlig på alle spørsmål jeg måtte ha. Når jeg merket chat fløt lett møttes vi for kaffe.

Fikk en som ble kompis, en jeg datet en stund, men som ikke var rett og en som kan bli noe seriøst nå.

Hadde vel 4 kaffedates innimellom der jeg ikke kjente rett kjemi selv om vi klikket personlighetsmessig.

Klarer ikke forestille meg hvordan det er å være så attraktiv!! 

Anonymkode: f6ae9...1ab

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Klarer ikke forestille meg hvordan det er å være så attraktiv!! 

Anonymkode: f6ae9...1ab

Noen har det veldig lett, ja. Som med alt annet i livet.

Anonymkode: a4769...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

man er gjerne blind for det man har lett for selv... siden det er lett liksom. så alle har det lett på noen måter, man bare vet ikke om det siden det er så lett, selv for de som klager på at andre har det lett, men man kan aldri forutse andres prioriteringer, selv om man har lett for å lure seg selv til å anta at man vet det. det er så lett at det bare skjer. slitsomt å tenke, resonnere, osv. 

Anonymkode: 20acc...aa0

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, dødslett liv😇

Barnevernsunge, kasteball i systemet, ingen familie, alenemor 🥳 Livet er lett gitt☀️

Skrevet

Høres helt normalt ut for meg. Du har nok bare ikke møtt noen som var nok interessert, for da flyter samtalen lett over chat/tlf, og intetsigende meldinger er totalt fraværende.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 35år og har vært singel i 2 år nå. I mai i år fjor, fikk jeg kontakt med en "gammel flamme". Han bor i Sverige nå, men sa at han skulle komme hit i løpet av sommeren. Sendte mld'er i flere mnd'er. Han var veldig direkte om hva han følte for meg og veldig "på", men klarte aldri å sette en dato for når han skulle komme. Så i august ga jeg bare opp. Da var både sommeren og ferien min over, og jeg var lei av mld'er og null forpliktelse.

Så var det på Tinder/Happn.. Når vi matcher, spør de umiddelbart om Snap, fordi "de hater Tinder/Happn". På Snap er det bare mas om selfies 10x om dagen, kjedelige mld'er som "Hva skjer?", og noen begynner også med "god morgen/god natt" hver dag og det orker jeg ikke. Det er bare mas.. Ingen stiller noen spm, de bare snakker om seg selv og overfladiske ting. De vil egentlig ikke bli kjent med meg. Selv om det står tydelig i min profil at jeg søker noe seriøst.

Personlig er jeg nok litt old fashioned og liker fortsatt Facebook best, der er hvertfall ingen anonyme. Jeg har fulltidsjobb og barn, og orker liksom ikke sende 100 mld'er hele dagen med randoms.

Opplever alle dette? Hvordan kan man få til en dypere samtale, basert på noe mer enn bare det overfladiske? Og hvordan fungerer disse appene for dere andre?

Anonymkode: 48f01...c24

Det er ikke galt med appene. Appene fungerer som de gjør, man ser noen man er tiltrukket til, liker bilde og håper på respons. Så får man enten ja eller nei og intensjonene kan variere. Det er galt med deg, du er bare rett og slett for gammel for dating apper og kanskje dating generelt. Han hadde nok svart med en lyn til ei som er yngre.

Du er nødt til å fokusere på virkelighets dating og ta det derifra, du skulle også ha funnet deg noen tidligere og...

Anonymkode: 554ca...f9b

Skrevet
WhisperingWind skrev (2 timer siden):

Ja, dødslett liv😇

Barnevernsunge, kasteball i systemet, ingen familie, alenemor 🥳 Livet er lett gitt☀️

Haha! XD Nå kjente jeg litt tvil på parforhold :fnise:

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Osenua skrev (5 timer siden):

Haha! XD Nå kjente jeg litt tvil på parforhold :fnise:

Du kjenner tvil på parforhold fordi det finnes mennesker som vet hva et utfordrende liv er? 

Skrevet
WhisperingWind skrev (28 minutter siden):

Du kjenner tvil på parforhold fordi det finnes mennesker som vet hva et utfordrende liv er? 

Nei

Skrevet

Du får glede deg til du blir femti om du tror det er bedre...

Anonymkode: 7cff3...b08

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Osenua skrev (3 minutter siden):

Nei

Så hva med svaret mitt ga deg tvil på parforhold?

Skrevet

Dere som har barn, HVORFOR denne date-desperasjonen?? Bruk tida på ungene isteden!

Anonymkode: f3d8b...4c5

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har barn, HVORFOR denne date-desperasjonen?? Bruk tida på ungene isteden!

Anonymkode: f3d8b...4c5

Hva har det med saken å gjøre?

Og ja. Har unge. Men har også et eget liv utenom å være mor gitt🤷🏻‍♀️😅

Skrevet
WhisperingWind skrev (5 minutter siden):

Så hva med svaret mitt ga deg tvil på parforhold?

Mange (unge) tenker at det å bli foreldre er fantastisk og tur i parken helt til
realiteten slår til. Det kan enten være å erfare det selv, eller høre fra andre slik som kommentaren din ;)

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Osenua skrev (33 minutter siden):

Mange (unge) tenker at det å bli foreldre er fantastisk og tur i parken helt til
realiteten slår til. Det kan enten være å erfare det selv, eller høre fra andre slik som kommentaren din ;)

Håper de fleste normale oppegående mennesker ikke får barn om de er ustabil i hodet🙏

Skrevet
WhisperingWind skrev (14 minutter siden):

Håper de fleste normale oppegående mennesker ikke får barn om de er ustabil i hodet🙏

Som man sier: de dumme formerer seg mest.
Jeg kjenner mange som ikke burde fått barn

Skrevet
On 11/16/2023 at 4:31 PM, WhisperingWind said:

Samme svar hos andre tråder og, godt du bruker KG som forum for ønske tenking

Anonymkode: b84fb...846

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...