Gå til innhold

Er det teit å forhøre seg om stallplass langt frem i tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvordan det funker. Ser på muligheten for å skaffe hest på helfôr om 1,5-2 år, og er redd det ikke skal være stallplass å oppdrive når tiden er der. Er det vanlig å operere med ventelister om det er fullt? 

Anonymkode: f81e0...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd venteliste. Jeg har hatt hest både i by og på bygda, i byen var det mer kamp om plassene så der var det førstemann til mølla, på bygda gikk det ofte litt lengere tid før plassene ble tatt. Stalleier er jo interessert i å leie ut plassene så fort som mulig, så hvis det blir ledig der du ønsker deg plass vil de ikke nødvendigvis holde av plassen i flere måneder mens du leter etter hest. 

Anonymkode: 78b4f...006

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd venteliste. Jeg har hatt hest både i by og på bygda, i byen var det mer kamp om plassene så der var det førstemann til mølla, på bygda gikk det ofte litt lengere tid før plassene ble tatt. Stalleier er jo interessert i å leie ut plassene så fort som mulig, så hvis det blir ledig der du ønsker deg plass vil de ikke nødvendigvis holde av plassen i flere måneder mens du leter etter hest. 

Anonymkode: 78b4f...006

Det forstår jeg selvsagt veldig godt, og hadde aldri forventet at noen skulle holde av plassen uten videre :) Men mulig det hadde gått fint om jeg betalte stalleia mens jeg så etter hest. Men jeg ser liksom aldri stallplasser bli utlyst her i området, så det fremstår som at det ikke er ledig så ofte, men det kan jo hende jeg tar feil.

Anonymkode: f81e0...1a5

Skrevet

Du kan gi beskjed til stalleierne i området om at du er interessert om det skulle åpne seg en plass, det gjør jo gjerne det innimellom. Men det kan hende du må betale for å holde av plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...