Gå til innhold

Negativ test og ingen mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bare prøvd i et par måneder.

Sist måned kom mensen til vanlig tid, men da prøvde vi heller ikke særlig hardt

Nå har jeg tatt eggløsningstester og prøvd å time det. I følge flo-appen skulle mensen kommet på søndag (4 dager siden) men ikke skjedd noe enda. Jeg har tracket mensen via appen det siste året og en syklus har aldri vart så lenge. To negative tester.

Ringte legen og han sa at jeg mest sannyslig ikke var gravid og at så fort man begynte å styre med tester osv så ble mensen forsinket. Jeg tenker da at det samme burde skjedd sist måned.. Jeg har i forkant av prøvingen sjekket meg hos gynokolog og han har barn fra før.

Noen erfaringer?

Anonymkode: 4d3cc...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke syk eller mer stresset enn vanlig. Tok eggløsningstester og hadde sex annehver dag i en uke på "riktig tid"

så dette er bare merkelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke syk eller mer stresset enn vanlig. Tok eggløsningstester og hadde sex annehver dag i en uke på "riktig tid"

så dette er bare merkelig... :)

EL-test kan dessverre være positiv uten at egget har sluppet. Den eneste sikre måten å vite om EL har vært på er å ta progesteron-blodprøve ca 1 uke etter forventet eggløsning eller 1 uke før forventet mens. 

Anonymkode: 26799...115

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som ikke testet positivt før i uke ni. De prøvde å bli gravid, og hadde testet for eggeløsning og alt. Men det tror jeg er veldig uvanlig. Det kan godt hende du er gravid. Jeg ville testet de neste dagene 🙂 merkelig av legen å si at mensen uteblir på grunn av at dere prøver å bli gravide. Har han noe forskning han baserer det på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er rart at mensen skal bli forsinket akkuratt den måneden man begynner å prøve.

Jeg har vært mye stresset pga andre ting i livet i feks fjor, men det endret ikke syklusen min da heller.

Vanligvis har jeg symtomer på mensen noen dager før den inntreffer. Ikke nå. Føler meg mer trøtt og tidvis litt kvalm. Men det kan være tilfeldig.

Synes svaret til legen var litt diffust ja. Jeg vil jo gjerne ha svaret på dette og ikke vente i typ flere uker til 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å styre med eggløsningstester, gikk jeg fra å ha regelmessig 28 dagers-syklus til å plutselig ha syklus på 36 dager etterfulgt av 35 dager. Det tok ca 3 måneder å få stabilisert det etter at jeg ga opp testing. Nå klarte jeg heller aldri å påvise noe eggløsning med de testene selv om jeg testet tidlig og sent og derfor så å si aldri kunne gå på do. Det hadde nok noe med saken å gjøre.

Anonymkode: 1c797...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: Det at han har fått barn tidligere, betyr ikke at det ikke er et problem nå. Men med det sagt, så har dere jo ikke prøvd i særlig grad ennå, så ingen grunn til bekymring 😊

Anonymkode: 1c797...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå snart på syklusdag 38 og ingenting har skjedd enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 22.42):

Er nå snart på syklusdag 38 og ingenting har skjedd enda..

Kan jeg spørre om en oppdatering?🙊 Ventet i spenning på mensen eller positiv test jeg nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøverpå2 skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre om en oppdatering?🙊 Ventet i spenning på mensen eller positiv test jeg nå.

Samme her. Når er ikm? Min er i dag. Negativ på morgenen. Har ikke testet etter EL, så håper den var forsinket. Kjennes ut som om jeg er gravid :)

Anonymkode: a97d1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Når er ikm? Min er i dag. Negativ på morgenen. Har ikke testet etter EL, så håper den var forsinket. Kjennes ut som om jeg er gravid :)

Ikm var den 4.12.. Har enda ikke fått positiv test eller mensen. Venter mest på sistnevnte men vet jo at jeg kan ha tatt feil av EL eller at jeg produserer HCG sent😆

Oppdater gjerne når du enten tester eller får tante rød på besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøverpå2 skrev (30 minutter siden):

Ikm var den 4.12.. Har enda ikke fått positiv test eller mensen. Venter mest på sistnevnte men vet jo at jeg kan ha tatt feil av EL eller at jeg produserer HCG sent😆

Takk! Gjør det samme. Masse lykke til. Håper på en liten baby for oss begge :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

prøverpå2 skrev (20 timer siden):

I dag fikk jeg masse slim med blodstriper på det ene tørket. Ikke kommet noe mer. Tror det er en festeblødning på gang… Tvi tvi. Tester meg i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I dag fikk jeg masse slim med blodstriper på det ene tørket. Ikke kommet noe mer. Tror det er en festeblødning på gang… Tvi tvi. Tester meg i morgen tidlig :)

Om det skulle vært festeblødning... vent 5 dager å teste 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (42 minutter siden):

Om det skulle vært festeblødning... vent 5 dager å teste 

Takk for tips. Vil den ikke bli positiv så fort nei? Kan så utrolig lite om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vent noen dager med å teste.. Kroppen skal ha tid til å produserer hcg og nok hcg til utslag på test. Det skjer ikke over natten. 

Anonymkode: 691f3...b0d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...