AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Vi har en vannlekkasje fra vinduet, og forsikringsfirma sier at de skal bare reparere innevinduskarmen, og vi må reparere lekkasje selv. Men det er problem på vindue selv, det vil si at vi må betale helt å bytte vindue. Det koster veldig mye å bytte en vindu, men forsikring bare dekke en liten del av reparasjon: vinduskarmen. Jeg lurer på om vinduet er inkludert i husforsikring? kan vi klage på det? Anonymkode: fd983...627
Million Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Selvsagt kan du klage, men om du får medhold er en annen sak. Det kan ofte vise seg å være en lilleputts kamp mot kjempen når en privatperson skal slåss mot et forsikringsselskap. Uansett, skal du finne ut om dette KAN gå å klage på og gi medhold, sett dere ned med forsikringspapirene og finles med lupe alle vilkår og betingelser, for å se om det kan være mulig å få dette vinduet dekket. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 11 minutter siden, Million said: Selvsagt kan du klage, men om du får medhold er en annen sak. Det kan ofte vise seg å være en lilleputts kamp mot kjempen når en privatperson skal slåss mot et forsikringsselskap. Uansett, skal du finne ut om dette KAN gå å klage på og gi medhold, sett dere ned med forsikringspapirene og finles med lupe alle vilkår og betingelser, for å se om det kan være mulig å få dette vinduet dekket. Tusen takk for svar:) Det er som jeg er bekymret for. Jeg vet at det er vankelig å ha en kamp mot et selskap. Jeg skal selfølgelig granske papirene, men det er vanskelig å sikre de eksakte vilkårene, noen av dem er tvetydige... Vanligvis er lekkasje inkludert eller ikke i husforsikring? Anonymkode: fd983...627
newman01 Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Vindu dekkes av forsikringen om det skjedde en plutselig og uforutsett hendelse, som barn med fotball gjennom knust vindu. Et vindu som ikke er tett pga slitasje eller alder dekkes ikke av forsikringen. 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 Du må lese i vilkårene til din forsikring. Veldig ofte dekkes følgeskader, men ikke årsak til skade. Hvis du har det samme i din forsikring betyr det at de dekker skader innvendig, men ikke oppretting av lekkasjepunkt. Altså utett vindu i ditt tilfelle. Anonymkode: 41763...db9 1
TBergh Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Hei. Du kan klage til Finansklagenemda. Lenke under https://www.finkn.no/ Med vennlig hilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå