Gå til innhold

Hvorfor ville dere ikke kjøpt dette huset? (Oppussingsobjekt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=320786608

Huset er jo litt spesielt utformet og fargen utvendig er gyselig, men for min del trekker det opp med mange store vinduer, koselige stuer og ellers stort potensiale om man har tid og penger å legge ned i å pusse opp. Velholdt hage er et pluss. Fukt og råte trekker selvsagt ned, og alt må egentlig moderniseres.

Huset ligger i et kjempepopulært og solrikt område, og utifra størrelsen på huset og priser ellers i området tenker jeg det er en ganske grei prisantydning.

For ordens skyld er det ikke jeg som prøver å selge huset, men jeg er på markedet og ser etter enebolig. Det har ligget ute en god stund nå, og jeg synes det er litt overraskende basert på markedet ellers i området, trodde faktisk det kom til å gå raskt med den prisen der.

Anonymkode: 46423...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ligger for høyt i pris ift at man må gjøre alt om.. byggevarer har gått opp ekstremt mye i pris, det er usikre tider og folk spikker og sparer der de kan. Vår nabo sliter med å få solgt et 2 år  gammelt hus i et kjempe populært området nært oslo til markedspris i flere måneder nå.. markedet går generelt treigt..

Anonymkode: e1b60...8cd

• Liker 7
Skrevet

For langt unna Solli plass😅 

Kjenner ikke til området, men fin pris da. 

Anonymkode: 45154...370

• Liker 9
Skrevet

Beklager, men når jeg så Ørsta datt jeg ut. Oppussingsobjekt eller ei, hvem i huleste vil bo i Ørsta? Men i Volda derimot..

Anonymkode: 2d9ad...524

• Liker 6
Skrevet

Må regne med 1-2 mill i oppussing da. Er spinndyrt både med materialer og arbeidsfolk. Bør kunne gjøre det meste selv...

Anonymkode: 40352...8fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ligger for høyt i pris ift at man må gjøre alt om.. byggevarer har gått opp ekstremt mye i pris, det er usikre tider og folk spikker og sparer der de kan. Vår nabo sliter med å få solgt et 2 år  gammelt hus i et kjempe populært området nært oslo til markedspris i flere måneder nå.. markedet går generelt treigt..

Anonymkode: e1b60...8cd

Så ille er det ikke i markedet her, det meste forsvinner egentlig ganske raskt etter visning. Selv oppussingsobjekter har flydd unna siste to årene jeg har fulgt med, og ene gikk en million over prisantydning. Heldigvis går det meste rundt takst eller litt over.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bildene er tatt en regnværsdag, kombinert med gyselig farge på huset så får jeg allerede fra første bilde en dårlig følelse inni meg. Jeg blir dyster av været og opprørt over fargen.

Deretter ser jeg at planløsningen er helt idiotisk for hva jeg selv liker. En yttergang uten plass til klær og sko, et inneklemt kjøkken og en tarm av en spiseplass. Deretter en trapp i stua. For at jeg skulle trives i huset måtte jeg revet noen vegger og laget ny planløsning. Da hadde kontroet forsvunnet, hvertfall fra der det ligger nå. Trappa i stua får man ikke gjort så mye med da, hadde det ellers vært drømmehuset hadde jeg godtatt denne trappen.

Ellers ser alle flater slitt ut. Det er greit nok det, men det ser også ut som det er fuktig inne. Det er gliper og bølger og jeg får en skikkelig sånn våt og kald hyttefølelse i kroppen av å se på bildene. Jeg hater å ankomme våte kalde hytter, det er virkelig ikke min greie.

Så da er vi oppe i ganske mange negative følelser.

Så kommer beliggenheten. Jeg hadde aldri kunnet bo der det alltid var vått. Men ser du etter bolig på denne kanten av landet virket det jo helt fint sånn egentlig.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Skrevet

Beklager, men når jeg så Ørsta datt jeg ut. Oppussingsobjekt eller ei, hvem i huleste vil bo i Ørsta? Men i Volda derimot..

Anonymkode: 2d9ad...524

Det er jo mange som vil bo i Ørsta :) Men la oss ikke ta den bygdekrigen her, haha!

Må regne med 1-2 mill i oppussing da. Er spinndyrt både med materialer og arbeidsfolk. Bør kunne gjøre det meste selv...

Men det er jo ikke så ille når prisen for huset er så lav? Det ligger en delvis oppusset bolig ute for litt under fem millioner i samme område nå, regner med det forsvinner raskt.

Skrevet

Jeg tenker at dette huset ikke er verdt mer enn tomta det er bygd på. Tiden har stått stille i 50 år, og jeg går ut ifra at det er et massivt etterslep på vedlikehold både innvendig og utvendig. Hadde revet og bygd nytt hvis jeg forelsket meg i plassen. 

Anonymkode: 7cf92...3d8

• Liker 6
Skrevet

Energimerking G? Det betyr at veggene må rives helt og ny isolasjon settes inn, til dagens krav og standard iflg nye EU regler, og så må nye vegger må lages utenpå det.

Alt i alt tror jeg totalprisen på huset vil nærme seg 5 mill når alt er ferdig gjort med det som må gjøres. Har ikke giddet å lese salgsprospektet og taktsmannens notater, men hva med grunnmur/drenering og taket på et 60 år gammelt hus? Må vel regne med å måtte ta alt.

Anonymkode: c1b3a...784

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye mer.

Anonymkode: c6305...637

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Vil vel heller si renoveringsobjekt enn oppussing etter å ha lest takstrapporten. Så om huset er billig, så vil det koste mye å få fikset alt der.

Anonymkode: 0007a...0f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Bildene er tatt en regnværsdag, kombinert med gyselig farge på huset så får jeg allerede fra første bilde en dårlig følelse inni meg. Jeg blir dyster av været og opprørt over fargen.

Deretter ser jeg at planløsningen er helt idiotisk for hva jeg selv liker. En ytterkant uten plass til klær og sko, et inneklemt kjøkken og en tarm av en spiseplass. Deretter en trapp i stua. For at jeg skulle trives i huset måtte jeg revet noen vegger og laget ny planløsning. Trappa i stua får man ikke gjort så mye med da, hadde det ellers vært drømmehuset hadde jeg godtatt denne trappen.

Ellers ser alle flater slitt ut. Det er greit nok det, men det ser også ut som det er fuktig. Det er gliper og bølger og jeg får en skikkelig sånn kald hyttefølelse i kroppen av å se på bildene. Jeg hater å ankomme våte kalde hytter, det er virkelig ikke min greie.

Så da er vi oppe i ganske mange negative følelser.

Så kommer beliggenheten. Jeg hadde aldri kunnet bo der det alltid var vått. Men ser du etter bolig på denne kanten av landet virket det jo helt fint sånn egentlig.

Ja, jeg får egentlig samme følelsen av bildene, og det er nok grunnen til at vi ikke er interessert i det heller. Vi kan ta på oss et oppussingsobjekt, men dette virker litt for uoverkommelig, og alle de negative inntrykkene trekker ned for potensialet. Har lest kjapt over takstrapporten og den bekrefter i stor grad førsteinntrykket.

Det er ikke alltid vått her altså, men jeg kommer fra et enda mer værhardt sted på Sunnmøre, så jeg er kanskke ikke den rette til å uttale meg om akkurat det, haha.

Skrevet

Mye mer.

Anonymkode: c6305...637

Ja, mye mulig. Har ikke lest rapporten på huset, og kom med tallet etter å kun ha sett forsidebildet.

Ser jo at ALT må gjøres. Nesten bedre å rive og heller bygge nytt.

Som sagt over: dette er er renoveringsobjekt. Ikke oppussing...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Energimerking G? Det betyr at veggene må rives helt og ny isolasjon settes inn, til dagens krav og standard iflg nye EU regler, og så må nye vegger må lages utenpå det.

Alt i alt tror jeg totalprisen på huset vil nærme seg 5 mill når alt er ferdig gjort med det som må gjøres. Har ikke giddet å lese salgsprospektet og taktsmannens notater, men hva med grunnmur/drenering og taket på et 60 år gammelt hus? Må vel regne med å måtte ta alt.

Anonymkode: c1b3a...784

Såpass ja! 😅

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at dette huset ikke er verdt mer enn tomta det er bygd på. Tiden har stått stille i 50 år, og jeg går ut ifra at det er et massivt etterslep på vedlikehold både innvendig og utvendig. Hadde revet og bygd nytt hvis jeg forelsket meg i plassen. 

Anonymkode: 7cf92...3d8

Tror jeg må si meg enig i det ja. Huset har potensiale om man legger ned mye, mye penger og innsats, men er per dags dato ei skikkelig rønne. Ikke at jeg hadde brukt 2,9 millioner på ei tomt uansett. 

• Nyttig 1
Skrevet

Klok av skade hadde jeg ikke orket å ta på meg et så gigantisk opppussingsobjekt. Alt i alt blir det dyrt og tidkrevende. Snakker av erfaring, hus fra 1954. Kjøpt 2014, enda ikke ferdig. 

Anonymkode: 75831...d4c

• Liker 3
Skrevet

Dette er et renovasjonsobjekt, ikke oppussingsobjekt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=320786608

Huset er jo litt spesielt utformet og fargen utvendig er gyselig, men for min del trekker det opp med mange store vinduer, koselige stuer og ellers stort potensiale om man har tid og penger å legge ned i å pusse opp. Velholdt hage er et pluss. Fukt og råte trekker selvsagt ned, og alt må egentlig moderniseres.

Huset ligger i et kjempepopulært og solrikt område, og utifra størrelsen på huset og priser ellers i området tenker jeg det er en ganske grei prisantydning.

For ordens skyld er det ikke jeg som prøver å selge huset, men jeg er på markedet og ser etter enebolig. Det har ligget ute en god stund nå, og jeg synes det er litt overraskende basert på markedet ellers i området, trodde faktisk det kom til å gå raskt med den prisen der.

Fordi mest sannsynlig må absolutt alt pusses opp. Både utvendig og innvendig 😊 Det koster fort en god del 😄

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kjøper ikke du det???

Anonymkode: bdb75...487

Skrevet

Det var mye gangareal i huset og mye kriker og kroker. Renovering kan fort nesten bli dyrere enn nytt om det er fuktig og med såpass dårlig energimerking. Hvordan er taket og dører og vinduer?

Må du strippe til reisverket og skal ha moderne standard vil jeg tro oppussing kommer på minst 30000 per kvm. Altså 30000*300 kvm = 9 mill. Skal du bare pusse opp inne er det mindre, men det kan se ut som det er behov for veldig mye mer enn det (drenering, isolasjon, kledning, tak, vinduer/dører, flytte vegger inni huset, våtrom, kjøkken osv).

Anonymkode: 068ff...8e1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...