AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #1 Skrevet 16. november 2023 Ved 2 anledninger nå har jeg blitt svindlet på Finn. Kjøpte en genser, skulle være ubrukt , med fiks ferdig. Fikk en brukt og slitt genser. Selvom jeg kjøpte med fiks ferdig fikk jeg ikke hjelp av kundeservice på Finn da selger fortsatte å påstå at genseren var ny. Måtte gå til Forbrukerrådet mente Finn. Så har jeg kjøpt en kjole, vipset penger, pakken ble ikke levert, etterlyste den, selger hadde hadd så mye å gjøre, Halloween osv osv.. så skulle hu sende, fikk sporing, men denne ble aldri levert. Etterlyste igjen, hu sa det var ombygging på posten der, de hadde kanskje rotet den bort, hu skulle reise dit og så oppdatere meg, det var for en uke siden. Finn vil ikke hjelpe og henviser nok en gang til Forbrukerrådet, posten kan ikke spore den da den står som venter på innlevering, men sier ingen post i butikk nærme selger har ombygging. Har selvfølgelig prøvd å kommet i kontakt med selger og bedt om å få igjen penger osv, men selger bare ignorerer meg. KONKLUSKON jeg skal ikke handle mer på Finn, drit å dra miljø osv, jeg skal HERETTER handle alt jeg trenger nytt og i butikk! Anonymkode: 0cc4a...0dd
Million Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 Du kan fint handle på Finn, brukte varer, men hold deg til området du bor i, der du kan dra og se på varene før du betaler. Så får du varen i hånden med deg hjem med det samme. 10
NakenPanda Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Holder meg bare til folk med positive tilbakemeldinger med registrerte konto med BankID, eller som @Million noen du kan møte direkte å vurdere. Synes generelt Fiks Ferdig er noe overpriset tull, som jeg unngår ved kjøp. Har kjøpt mye gode brukt av barneklær og bilstoler/utstyr på Finn.no og har ingen negativ erfaring med dette så lenge jeg følger de ovennevnte forslag. Når jeg selger unngår jeg også folk uten karakterer og underlige ugjenkjennelige brukernavn, da de generalt aldri er seriøse eller prøver med skambud for å selge på nytt. 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 NakenPanda skrev (1 time siden): Holder meg bare til folk med positive tilbakemeldinger med registrerte konto med BankID, eller som @Million noen du kan møte direkte å vurdere. Synes generelt Fiks Ferdig er noe overpriset tull, som jeg unngår ved kjøp. Har kjøpt mye gode brukt av barneklær og bilstoler/utstyr på Finn.no og har ingen negativ erfaring med dette så lenge jeg følger de ovennevnte forslag. Når jeg selger unngår jeg også folk uten karakterer og underlige ugjenkjennelige brukernavn, da de generalt aldri er seriøse eller prøver med skambud for å selge på nytt. Disse har hatt fullt navn og full skår fra andre osv.. jeg og passer på slikt men tydeligvis er ikke dette nok. Jeg ga dårlig vurdering til hu med genseren selvfølgelig men siden finn ga henne rett i klagen min så slettet de den vurderingen. Så det kan faktisk ikke stoles på. Finn selv er en svindel side pga dette og jeg skal derfor anmelde Finn til politiet. Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 Både kjøper og selger mye på Finn. Bruker alltid fiks ferdig. Studerer bilder nøye før kjøp. Er det ikke gode nok bilder, ber jeg om flere og bedre. Da kan man ofte vurdere gjenstanden ganske bra. Aldri hatt noen problemer verken som kjøper eller selger. Anonymkode: 33de1...5d7 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både kjøper og selger mye på Finn. Bruker alltid fiks ferdig. Studerer bilder nøye før kjøp. Er det ikke gode nok bilder, ber jeg om flere og bedre. Da kan man ofte vurdere gjenstanden ganske bra. Aldri hatt noen problemer verken som kjøper eller selger. Anonymkode: 33de1...5d7 Så det hjelper å be om flere bilder for da vil de levere det på posten? Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Million skrev (1 time siden): Du kan fint handle på Finn, brukte varer, men hold deg til området du bor i, der du kan dra og se på varene før du betaler. Så får du varen i hånden med deg hjem med det samme. Det var et godt tips, saklig å i forhold til andre. Så takk. Men er så skuffet over Finn at det blir nok bare butikker heretter. Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så det hjelper å be om flere bilder for da vil de levere det på posten? Anonymkode: 0cc4a...0dd Selvfølgelig ikke.. men du kan jo se om f.eks en genser er godt slitt eller ikke. Anonymkode: 33de1...5d7 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig ikke.. men du kan jo se om f.eks en genser er godt slitt eller ikke. Anonymkode: 33de1...5d7 Nei, klarte faktisk ikke det. Tror bildet er fra før bruk. Men en ting at folk prøver seg, men så å nekte da, og finn som støtter de når de lyver. Jeg tilbudte meg å sende genseren til finn og alt mulig men kom ingen vei. Man kan virkelig ikke stole på finn så kommer ikke til å handle mer der! Anonymkode: 0cc4a...0dd
Portia Catonis Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 Synd du har hatt en dårlig opplevelse, men husk nå at Finn ikke er en butikk, det er en markedsplass. Det er utrolig mange forskjellige folk der, akkurat som i resten av verden, og ikke alle er ærlige. Jeg har handlet klær på Finn i mange år. Kanskje 1 av 10 er bomkjøp, men det kan jeg leve med. Det er snakk om noen hundrelapper, og jeg gidder ikke gråte over spilt melk. Forbrukerrådet hadde jeg ikke gått til med mindre det er snakk om flerfoldige tusen kr. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ved 2 anledninger nå har jeg blitt svindlet på Finn. Kjøpte en genser, skulle være ubrukt , med fiks ferdig. Fikk en brukt og slitt genser. Selvom jeg kjøpte med fiks ferdig fikk jeg ikke hjelp av kundeservice på Finn da selger fortsatte å påstå at genseren var ny. Måtte gå til Forbrukerrådet mente Finn. Så har jeg kjøpt en kjole, vipset penger, pakken ble ikke levert, etterlyste den, selger hadde hadd så mye å gjøre, Halloween osv osv.. så skulle hu sende, fikk sporing, men denne ble aldri levert. Etterlyste igjen, hu sa det var ombygging på posten der, de hadde kanskje rotet den bort, hu skulle reise dit og så oppdatere meg, det var for en uke siden. Finn vil ikke hjelpe og henviser nok en gang til Forbrukerrådet, posten kan ikke spore den da den står som venter på innlevering, men sier ingen post i butikk nærme selger har ombygging. Har selvfølgelig prøvd å kommet i kontakt med selger og bedt om å få igjen penger osv, men selger bare ignorerer meg. KONKLUSKON jeg skal ikke handle mer på Finn, drit å dra miljø osv, jeg skal HERETTER handle alt jeg trenger nytt og i butikk! Anonymkode: 0cc4a...0dd Det er ganske lett å skille svindel fra ekte vare, også på Finn. La oss ta eksemplene dine: genseren skal det ha vært bilde av i normalt godt dagslys både bakfra og forfra. Det skal ha vært detaljbilder av ermer og hals. Dersom ikke? Ikke kjøp - anta selgeren enten er svindler eller helt idiot, og begge er det veldig mye bry med, så ikke kjøp fra dem. Har selger ikke 10-20 gode omtaler som selger? Ikke kjøp om du ikke tåler tape pengene. Skal du kjøpe en merkevare? Lær deg å skille falsk fra ekte og se nøye på bildene. Det meste av merkevarer som selges er naturligvis falskt, men det betyr ikke at falske varer ikke er lette å oppdage, det betyr at folk flest er lette å lure, fordi de er late. Det krever bare at du tar deg de timene det tar å Google og gjenkjenne ekte vare. Og er noe mye for billig? Ikke kjøp det. Anonymkode: ccaef...727
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #12 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Disse har hatt fullt navn og full skår fra andre osv.. jeg og passer på slikt men tydeligvis er ikke dette nok. Jeg ga dårlig vurdering til hu med genseren selvfølgelig men siden finn ga henne rett i klagen min så slettet de den vurderingen. Så det kan faktisk ikke stoles på. Finn selv er en svindel side pga dette og jeg skal derfor anmelde Finn til politiet. Anonymkode: 0cc4a...0dd Hvorfor i alle dager skal du anmelde Finn.no til politiet? Finn.no er ikke svindlere, men dessverre er det vanskelig for dem å luke ut alle som ønsker å svindle. Anonymkode: 57fc3...683
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #13 Skrevet 17. november 2023 Jeg bruker aldri fiks ferdig. Verken ved kjøp eller salg. Som selger, kan kjøper finne på å være urimelig etter at varen er mottatt og jeg orker ikke trøbbelet. Erfaringsmessig så er de som kjøper fra små steder alltid de vanskeligste kjøperne. Derfor selger jeg kun til de som kan hente eller møtes direkte. Anonymkode: e13e7...e04
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #14 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager skal du anmelde Finn.no til politiet? Finn.no er ikke svindlere, men dessverre er det vanskelig for dem å luke ut alle som ønsker å svindle. Anonymkode: 57fc3...683 Så du synes det er greit av Finn å slette en dårlig vurdering? Jeg var ikke ufin i den vurderingen men skrev sannhet. Da lurer jo Finn andre kjøpere, ser ut som om denne selgeren er perfekt på vurderinger, men det er jo ikke sant når selger lurer folk. Derfor er Finn svindel. Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker aldri fiks ferdig. Verken ved kjøp eller salg. Som selger, kan kjøper finne på å være urimelig etter at varen er mottatt og jeg orker ikke trøbbelet. Erfaringsmessig så er de som kjøper fra små steder alltid de vanskeligste kjøperne. Derfor selger jeg kun til de som kan hente eller møtes direkte. Anonymkode: e13e7...e04 Det er jo lurt. Skal ikke handle mer på Finn jeeg. Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 Jeg har faktisk aldri hatt en slik opplevelse på finn, bortsett fra nylig - en ulldress til barn var mer slitt enn jeg forventet, men jeg hadde nok ikke vært kritisk nok til bildene tatt i mørke. Jeg har verifisert profil og godt vurdert av nærmere 100 personer. Jeg har spart så SYKT mye penger på å kjøpe og selge på Finn i løpet av årene at jeg aldri hadde latt sjansen gå fra meg til å fortsette til tross for at det ikke alltid går som forventet. Anonymkode: 9719d...c47
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ganske lett å skille svindel fra ekte vare, også på Finn. La oss ta eksemplene dine: genseren skal det ha vært bilde av i normalt godt dagslys både bakfra og forfra. Det skal ha vært detaljbilder av ermer og hals. Dersom ikke? Ikke kjøp - anta selgeren enten er svindler eller helt idiot, og begge er det veldig mye bry med, så ikke kjøp fra dem. Har selger ikke 10-20 gode omtaler som selger? Ikke kjøp om du ikke tåler tape pengene. Skal du kjøpe en merkevare? Lær deg å skille falsk fra ekte og se nøye på bildene. Det meste av merkevarer som selges er naturligvis falskt, men det betyr ikke at falske varer ikke er lette å oppdage, det betyr at folk flest er lette å lure, fordi de er late. Det krever bare at du tar deg de timene det tar å Google og gjenkjenne ekte vare. Og er noe mye for billig? Ikke kjøp det. Anonymkode: ccaef...727 Og ingenting av det der hjelper det minste om selgeren bruker bilder av noe annet enn det han/hun faktisk sender. Finn er bra om du selv kan plukke opp tingene og sjekke dem før du betaler. Må det sendes blir det en slags gambling, og du må betrakte det som det. Ikke betale mer enn du tåler å tape og bli glad om du faktisk får noe som ser ut som det gjorde i annonsen. Anonymkode: 3bc54...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og ingenting av det der hjelper det minste om selgeren bruker bilder av noe annet enn det han/hun faktisk sender. Finn er bra om du selv kan plukke opp tingene og sjekke dem før du betaler. Må det sendes blir det en slags gambling, og du må betrakte det som det. Ikke betale mer enn du tåler å tape og bli glad om du faktisk får noe som ser ut som det gjorde i annonsen. Anonymkode: 3bc54...2d3 Det er sant ja. 👍 Anonymkode: 0cc4a...0dd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 Har handlet mye på Finn. Salg og kjøp. Men alltid hente/levere ved personlig oppmøte. Aldri via post. Ikke en eneste svindel👍 Anonymkode: 2cfb7...200
Portia Catonis Skrevet 17. november 2023 #20 Skrevet 17. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så du synes det er greit av Finn å slette en dårlig vurdering? Jeg var ikke ufin i den vurderingen men skrev sannhet. Da lurer jo Finn andre kjøpere, ser ut som om denne selgeren er perfekt på vurderinger, men det er jo ikke sant når selger lurer folk. Derfor er Finn svindel. Anonymkode: 0cc4a...0dd Det er jo umulig for oss å vite hvem som har rett av deg og Finn.no, når vi ikke vet hva du skrev i anmeldelsen. Vi har heller ikke sett hverken annonsen eller varen, og kan derfor ikke vurdere om du har fått det du forventet å få fra selgeren. Finn er som sagt en markedsplass, og de har ingenting å tjene på svindel. PS: Nå lurer jeg fælt på hvor mye du betalte for genseren, og hvilken type genser det er. Den må jo være verd mange tusen, siden du tenker å blande inn Politiet i dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå