Gå til innhold

Spørsmål om eggløsning og angrepille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, lang historie kort. Jeg bruker sikre perioder som prevensjon, da det ikke er krise om jeg blir gravid. I går hadde jeg ubeskyttet sex uten å sjekke hvor jeg var i syklusen. Fant så ut at eggløsning er predikert idag. 

Selv om det ikke er krise, så kjenner jeg likevel at dette ble litt dumt og lite gjennomtenkt. Pga mye greier på jobb osv passer det dårlig med en evt graviditet nå de neste månedene. Vurderer å ta en angrepille nå, men er det i det hele tatt vits hvis jeg har eggløsning nå? Jeg kjenner mye på kroppen, og tenker det er en viss sjanse for at selve eggløsningen ikke har skjedd enda. Men kroppen forbereder seg definitvt. 

Kan jrg ev ta en eggløsningstest og vurdere utifra det? 

Noen som har forhindret graviditet på denne måten? 

Anonymkode: 9dafd...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 9dafd...039

Skrevet

Tja, det kommer strengt talt an på hvor mye du stoler på eggløsnings-appen din, og hvorvidt du foretrekker en potensiell graviditet over å klusse alvorlig med syklusen og bør bruke annen prevensjon til den har stabilisert seg igjen etter bruk av angrepille

Nødprevensjon kan kødde til syklusen din ganske kraftig, så potensialet for at "sikre perioder" ikke lenger er sikre i flere måneder etterpå, er ganske stort.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...