Gå til innhold

Barnehage med 200 barn, styre unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal søke barnehageplass og den nærmeste er en kommunal med 200 barn. Det er avdelingsbarnehage og ikke basebarnehage. 

Hvordan fungerer det i praksis? Er det mye kaos og støynivå, eller merker man ikke så mye til at den er stor fordi de uansett er inndelt i avdelinger?

Det er avdelinger for både 1-3 år 3-6 år og 2-6 år.

Noen med erfaringer? Forrige barnet hadde jeg i en barnehage med kun to avdelinger og det var veldig fint, rolig, oversiktlig og trygt, stabilt personale. Er derfor jeg er litt skeptisk nå. 

Anonymkode: 0dc83...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det og var fornøyde vi, det ble liksom 15 små barnehager samlet på ett sted😅 Siden avdelingene var i forskjellige rom tror jeg ikke deg ble noe mer støy enn vanlig.

Anonymkode: dd10b...9c6

Skrevet

Tenker det kommer litt an på utformingen av barnehagen. Vi har barn i kommunens største barnehage (men det er ikke en veldig stor kommune, så der er ca. 100 barn totalt), og der er i hvert fall småbarnsavdelingen barnet vårt går på veldig skjermet med eget innegjerdet uteområde. 13 barn på avdelingen og delt inn i to grupper etter alder, vi merker verken kaos eller bråk fra andre avdelinger 😊 Hver avdeling har sin egen inngang og sitt eget område, så jeg synes det er veldig fint og oversiktlig der. Mitt tips er rett og slett å se an hvordan barnehagen er utformet.

Anonymkode: 2b5f2...e61

• Liker 1
Skrevet

Gå på besøk og se hvordan det er inne. Barnehager er så ulike. Se til at avdelingene faktisk har sine faste rom og ikke rullerer mellom ulike rom fra d

Anonymkode: d6768...656

• Nyttig 1
Skrevet

Du må se an, virkelig. Jeg hadde barn i en barnehage med 240 barn, men det var 4 innganger på helt forskjellige sider, så det ble som 4 uavhengige barnehager nesten. Og de hadde veldig store utearealer, og i tillegg dro de mye på tur ut av barnehagen, med kollektivt, da dette var en barnehage i Oslo. Barna mine gikk i 3 forskjellige barnehager men denne var absolutt den beste. 

Men vi flyttet ut av Oslo og barna måtte bytte barnehagen. Den var på 70 barn men mye mindre uteområde og de gikk ikke sånne lange innholdsrike turer ut, bare til nærmeste skog. Så ja, denne mindre barnehagen opplevdes som mye mer bråkete og kaotisk. Det var mye mindre plass inne også.

Anonymkode: bd781...8a2

• Liker 1
Skrevet

Bruker en basebhg med 400 barn. Er altså då fornøyd! De er så flinke der og ettåringen vår stortrives 🥰

Anonymkode: 16483...db9

• Liker 1
Skrevet

Fordelen er jo ofte større utearealer, fellesrom (tumlerom, vannrom osv) mange barn å bli kjent med, flere voksne å spille på. Vi er godt fornøyd.

Anonymkode: caa35...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...