Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsmor trenger råd. Vi finner ingen stellebag vi liker. Kan noen erfarne foreldre dele sine umiddelbare tanker om disse alternativene fra Rains? De er altså ikke laget som stellebager, men vi liker designet og utformingen, og lurer på om det er noe vi overser. Vi skjønner selvsagt at vi da må kjøpe stropper og stellematte ved siden av.

Tote backpack: https://www.rains.com/collections/waterproof-tote-bags/products/texel-tote-backpack?variant=46784495223131

Kit bag: https://www.rains.com/collections/travel-bags/products/texel-kit-bag?variant=46784493355355

Tech bag: https://www.rains.com/products/texel-tech-bag?variant=46784499351899

På forhånd takk for hjelpen!

Anonymkode: 832f2...466

Skrevet

Har ikke erfaring med denne bagen, men som kommende andregangsmor vil jeg bare understreke at type bag ikke er så veldig viktig, og utseende bør egentlig komme i siste rekke. Jeg vil anbefale å gjøre det lett for dere selv og bare kjøpe en skikkelig stellebag med en gang. Jeg kan anbefale den fra Emmaljunga. Svært slitesterk og høy kvalitet, praktisk med håndtak og bærereim, en stor og to små sidelommer på fremsiden samt flaskeholdere på begge kortsidene. Følger selvsagt også med passende stellematte. Er ikke vits å legge mer i det enn som så 😊

Anonymkode: 354f3...a79

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi angrer ikke et øyeblikk på at vi valgte stellesekk fremfor en veske. Så mye enklere å ta med seg rundt. 
vi har denne 

https://vidasbabynest.no/produkt/vidas-stellesekk-sort-gra/

har flere lommer og muligheter for smart oppbevaring 

Anonymkode: 00f62...58a

Godt poeng, jeg var den som anbefalte Emmaljunga stellebag over her, og selv om jeg er kjempefornøyd med den, hadde den vært enda bedre som sekk! Kan være tungvint å gå med bagen over skulderen og barnet på armen samtidig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt poeng, jeg var den som anbefalte Emmaljunga stellebag over her, og selv om jeg er kjempefornøyd med den, hadde den vært enda bedre som sekk! Kan være tungvint å gå med bagen over skulderen og barnet på armen samtidig.

Bruker man stort sett vogn der man er så er jo bag helt innafor. Men for oss som gjerne går litt uten vogn er sekk bedre 😅

Skrevet

Vi kjøpte den stelleveska som hører til vogna (Bugaboo). Superfornøyd!! Pent design og stor plass, samt at vi da selvfølgelig kan henge den på vogna :) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke erfaring med denne bagen, men som kommende andregangsmor vil jeg bare understreke at type bag ikke er så veldig viktig, og utseende bør egentlig komme i siste rekke. Jeg vil anbefale å gjøre det lett for dere selv og bare kjøpe en skikkelig stellebag med en gang. Jeg kan anbefale den fra Emmaljunga. Svært slitesterk og høy kvalitet, praktisk med håndtak og bærereim, en stor og to små sidelommer på fremsiden samt flaskeholdere på begge kortsidene. Følger selvsagt også med passende stellematte. Er ikke vits å legge mer i det enn som så 😊

For oss er utseendet viktig iom at dette blir en fast følgesvenn i mange måneder, kanskje år fremover 😊

Bortsett fra flaskelommene på siden, så ser jeg ingen store forskjeller mellom bagen fra Emmaljunga og den siste jeg linker til? Kjedelig at Emmaljunga ikke har bilder av innsiden av vesken noe sted.

Skrevet

Kjøp bare en vanlig veske eller en vanlig sekk ❤️

Skrevet

Det kommer litt an på hva man ser etter, og hvordan behovene er. Begge mine var flaskebarn som gulpet voldsomt mye i 6-7 måneder, så vi måtte ha med flasker, pulver, vann, et hav av smekker, gulpekluter og skift.

Med første kjøpte vi bare denne fordi den virket helt grei https://www.jollyroom.no/mamma/stellevesker/skip-hop-duo-signature-stelleveske-black?gclid=EAIaIQobChMIyJGT_Y_IggMVbRiiAx1dPQvTEAQYASABEgJQnvD_BwE

Den var helt grei også, men irriterte meg litt at man ikke fikk "brettet den ut" og sett alt innholdet. Den ble liksom litt smal, og jeg måtte føle etter tingene på bunn uten å se de, men vi fikk plass til det vi trengte.

Det er bare 14 måneder mellom mine, så med nummer to gikk vi for en større en som rommet alt til begge. Denne var også enkel å brette litt ut og se alt innholdet når man satte den fra seg. Den rommer veldig mye, og vi har også brukt den som overnattingsbag til eldste. Da har vi fått plass til absolutt alt i den. https://www.ohdearbaby.no/products/stelleveske-konges-slojd-all-you-need-bag-milk-tank/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0bGn6Y_IggMVXV6RBR2cVwL_EAQYAyABEgKr0_D_BwE

Anonymkode: 21427...793

• Liker 1
Skrevet

Trenger bleier, kluter, våtservietter, skifteklær og mat. Med mindre du skal ha flakser også. Da må du vel ha større plass. Så sekk eller veske... 

Anonymkode: 80895...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bruker man stort sett vogn der man er så er jo bag helt innafor. Men for oss som gjerne går litt uten vogn er sekk bedre 😅

Ja, jeg tok sjelden med bagen da vi trillet tur egentlig. Fikk plass til det jeg trengte i lomma på vogna, men det kommer jo an på barnets behov. Brukte (og bruker fortsatt) derimot bagen veldig mye på besøk og overnatting, og da hadde det vært kjempedeilig med stellesekk istedenfor. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For oss er utseendet viktig iom at dette blir en fast følgesvenn i mange måneder, kanskje år fremover 😊

Bortsett fra flaskelommene på siden, så ser jeg ingen store forskjeller mellom bagen fra Emmaljunga og den siste jeg linker til? Kjedelig at Emmaljunga ikke har bilder av innsiden av vesken noe sted.

Flaskelommene er gull verdt! Spesielt om barnet må få MME, da er det plass til termos med kokt vann i ene og ei flaske i andre, det sparer mye mer plass enn man tror og er lett tilgjengelig. Jeg fullammet, men tok ofte med pumpet melk på besøk, og da var lommene deilige å ha. Selv nå som sønnen vår er 19 mnd setter jeg fortsatt pris på sidelommene til vannflaska hans. Emmaljunga er helt åpen innvendig, med to små lommer på ene siden mener jeg på.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har stokke sin. Veldig! Fornøyd. Den kommer med en mindre innerveske. Her har jeg altid alt til bleieskift i sånn at om jeg er på restaurant kan jeg bare ta ut den å slippe å drasse med meg hele baggen. Den kommer også med skulderstropp og du kan gjør den om til ryggsekk enkelt og raskt. Elsker den. Og veldige god kvalitet. Har ikke stokke vogn så trenger ikke å kjøpe samme merke som vogna heller 😅😁

Har også en gulpebaby så har altod med minst 3 ekstra skift i stelleveska. God plass til det. Er også flaskelommer på den 👌

https://www.stokke.com/NOR/no-no/tilbehor/xplory-x-tilbehor/5751.html

Endret av anonym-sørlending
  • Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte stellesekk fra KAOS. Veldig fornøyd. Kjøpte  på black friday i fjor. 

Anonymkode: f55fb...0c8

Skrevet
anonym-sørlending skrev (4 minutter siden):

Jeg har stokke sin. Veldig! Fornøyd. Den kommer med en mindre innerveske. Her har jeg altid alt til bleieskift i sånn at om jeg er på restaurant kan jeg bare ta ut den å slippe å drasse med meg hele baggen. Den kommer også med skulderstropp og du kan gjør den om til ryggsekk enkelt og raskt. Elsker den. Og veldige god kvalitet. Har ikke stokke vogn så trenger ikke å kjøpe samme merke som vogna heller 😅😁

Har også en gulpebaby så har altod med minst 3 ekstra skift i stelleveska. God plass til det. Er også flaskelommer på den 👌

https://www.stokke.com/NOR/no-no/tilbehor/xplory-x-tilbehor/5751.html

Enig i dette😊 Det fulgte ikke med på våre, men kjøpte en ekstra mappe til dette formålet, og det er veldig kjekt å ha det samlet i en mindre veske man bare tar med seg på toalettet.

Anonymkode: 21427...793

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte stellesekk. Noe som var på tilbud på Jollyroom. Husker ikke merket. Men kunne likegjerne bare brukt en vanlig sekk. Bleier og våtservietter har jeg i en toalettmappe. Ekstra klær og pledd ligger nederst i sekken. Helsekort, ekstra smokk og noe annet småtteri ligger i lomma foran. Har en rull med bleieposer i den lomma som er ment for tåteflaske. Får du flaskebaby er det vel praktisk med en sånn lomme som holder bedre på melka. Men det er vel ikke et must. Det fulgte med stelleunderlag i vår sekk, men det kan man fint kjøpe utenom også. 

Noe annet som er fint med stelleveske/sekk er at det er sånn feste på så man kan henge den på vogna. Greit hvis man må ha på seg en annen sekk e.l, men det har ikke skjedd så ofte med oss. Man kan også legge ting under vogna.

Jeg ville gått for sekken av dine valg. Det er mest praktisk.

Skrevet

Vi brukte bare en toalettveske. Plass til to skift, en pakke våtservietter, fire bleier, et skifteunderlag og en gulpeklut. Enkel å legge oppi veska mi, sekken til mannen eller under vogna. Nå er hun ett og har aldri hatt bruk for mer. Nå hadde vi flaks i og med at ammingen gikk veldig fint, man trenger mer plass om man skal ha med flasker. 

Anonymkode: 61cdf...916

Skrevet

Brukte en vanlig sekk. Funka helt fint.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi brukte en sånn liten Rains-sekk, som bare lå under vogna. Fungerte veldig bra. Vi trengte ikke stort :) Savnet aldri en større veske/sekk :)

Anonymkode: bccdb...538

Skrevet

Klarer ikke helt å se størrelsen, men synes sekken ser fin ut. Vi fant ut at sekk var bedre enn veske. Jeg var ikke så god på å organisere i lommene i sekk/bag, så var viktig å ha et stort rom som kunne åpnes ordentlig og organiserte i små zip-lock-poser. Unntaket var at når barna ble litt større var det fint med et rom lett tilgjengelig til våtservietter. 
Det er praktisk med en sekk/veske som fungerer som stellebag slik at det er lett å ta med ut, men trenger på ingen måte være lagd for å være det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi angrer ikke et øyeblikk på at vi valgte stellesekk fremfor en veske. Så mye enklere å ta med seg rundt. 
vi har denne 

https://vidasbabynest.no/produkt/vidas-stellesekk-sort-gra/

har flere lommer og muligheter for smart oppbevaring 

Har også denne, mye bedre enn stelleveske, som jeg har hatt tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...