Gå til innhold

Ekkel, søtlig kroppslukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig begynt å slite noe voldsomt med dette i det siste. Det lukter helt intenst søtt av meg når jeg våkner. Føler lukten egentlig aldri går helt 100% lengre, til tross for tannpuss, dusj og rent tøy. Jeg begynte for noen år siden å merke denne søte lukten i hodebunnen min. Den kom så fort håret var helt tørt etter vask. Så merket jeg at jeg begynte å lukte en del i rumpa, uansett hvor ren jeg prøver å holde meg der. Det klør og svir også ofte. Hendene takler jeg virkelig ikke lukten av! Om jeg så bare dupper i et kvarter på sofaen blir det en intens, søt lukt på de og jeg må vaske med såpe i to omganger for å bli kvitt. Ånden er også forferdelig. Hva kan dette være?

Anonymkode: 51308...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 293f3...f1b

• Nyttig 1
Skrevet

Ville sjekka for metabolsk syndrom/diabetes først. Ta blodprøve å få oversikt over langtidsblosukker (HbA1c).

Anonymkode: 04e16...fde

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk om du har utviklet diabetes, evt begynn å spise mer sukker hvis du feks går på en sånn diett som fører til ketose.

Hvis du nå klør og svir i rompa, så er det sannsynligvis mye større sjanse for at du har vasket på deg eksem, du skal ikke bruke for mye såpe i underlivet, hverken foran eller bak.

Den kan også hende at du har et annet problem som ikke forårsaker at du lukter sånn, bare at nesa di tror det lukter sånn, det er overraskende mye rart som kan føre til at nesa di tror det lukter søtt eller svidd.

Skrevet

Du har ikke en betennelse i nesa da? 

Anonymkode: 4305d...138

Skrevet

Diabetes-.

Anonymkode: 603e7...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...