Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet til ett nabolag for ca 8-9 år siden, jeg var gravid da og ble godt kjent med naboene. De fleste var i 50 årene. Enkelte hadde fortsatt små barn, mens noen hadde barn på ca 20-25 år. Disse eldste barna ble vi også godt kjent med. I dåpen til vårt barn som straks ble født og barnet etter fikk vi felles dåpsgave fra foreldre og barn. 

Nå har de eldste barna til naboene fått barn. Vi har gitt gave ved fødselen. Bør vi også gi dåpsgave?

Anonymkode: e7829...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi flyttet til ett nabolag for ca 8-9 år siden, jeg var gravid da og ble godt kjent med naboene. De fleste var i 50 årene. Enkelte hadde fortsatt små barn, mens noen hadde barn på ca 20-25 år. Disse eldste barna ble vi også godt kjent med. I dåpen til vårt barn som straks ble født og barnet etter fikk vi felles dåpsgave fra foreldre og barn. 

Nå har de eldste barna til naboene fått barn. Vi har gitt gave ved fødselen. Bør vi også gi dåpsgave?

Jeg ville bare gitt hvis jeg var invitert.

Anonymkode: dd0e8...7b5

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva dere ga ved fødselen. Vi fikk en god babysåpe av noen venner ved fødselen, men håper da vi får noe litt mer "fancy" enn det til dåpen. En kompis av samboer kjøpte et smykke til baby da hun ble født. Til han har vi sagt at kke trenger å gi noe til dåpen :)

Anonymkode: 07eda...627

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spørs hva dere ga ved fødselen. Vi fikk en god babysåpe av noen venner ved fødselen, men håper da vi får noe litt mer "fancy" enn det til dåpen. En kompis av samboer kjøpte et smykke til baby da hun ble født. Til han har vi sagt at kke trenger å gi noe til dåpen :)

I all verden? Inviteres alle disse vennene til dåpen da?

TS - hadde ikke gitt dåpsgave med mindre jeg hadde blitt invitert.

Anonymkode: c9aa5...68a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man gir dåpsgave når man er invitert 

Anonymkode: 2f945...481

• Liker 1
Skrevet

Kun om du blir invitert og går i selskapet. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

I all verden? Inviteres alle disse vennene til dåpen da?

TS - hadde ikke gitt dåpsgave med mindre jeg hadde blitt invitert.

Anonymkode: c9aa5...68a

Hva mener du? Vi inviterer to vennepar og to single venner til dåpen. 

TS skriver ingenting om de er invitert eller ikke. Jeg regnet derfor med at de var invitert. Hvis de ikke er invitert så trenger de da ikke. Men om de fikk gave av dem, vil det jo være hyggelig å gi noe tilbake.

Skrevet

Dere har jo gitt gave til baby allerede? Jeg har aldri i mitt liv gitt dåpsgave til et barn jeg ikke var invitert i dåpen til. Ei heller har jeg forventet at noen skulle gjøre det til mine barn.

Anonymkode: f6622...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...