Gå til innhold

Hvordan få time hos ØNH lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne vært til en ØNH lege.

jeg er 20 år og sliter veldig med å puste gjennom nesen. Det går ok når jeg sitter stille, men om jeg trenger mer luft enn minimalt er det vondt å puste med nesen.

Jeg dro derfor til legen da jeg var 17, og måtte prøve to ulike nesesprayer, som ikke virket særlig.

Hater å dra til legen så utsatt det en del.

Da jeg var 18 dro jeg igjen og fikk endelig henvisning. Problemet var at jeg måtte vente over 6 månender, og legen insisterte på å sende den til et sykehus jeg ikke hadde muligheten til å dra til som student, siden jeg da var 19. Måtte derfor avlyse.

Prøvde å spør mange ganger om å heller bli henvist til et annet sykehus, men måtte gi opp. Trodde vi egentlig hadde fritt sykehusvalg.

Så har bare levd med pusteproblemet til nå, men blir bare verre og verre. 

prøvde å bytte lege for å få ny henvisning, men da sa hun at jeg måtte prøve nesesprayer på nytt.  

Hva burde jeg gjøre? Vet jeg er sutrete men det er veldig frustrerende 😅

Anonymkode: 4393d...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha henvisning eller gå til privat ønh lege. Sykehusene har sprengt kapasitet, jeg har ventet i to år på en operasjon hos ønh.

Anonymkode: 0432e...248

Skrevet

Jobber du? mange arbeidsgiver har privat helseforsikring.    Da vil du få time på dagen... 

Anonymkode: 49d9c...46f

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du må ha henvisning eller gå til privat ønh lege. Sykehusene har sprengt kapasitet, jeg har ventet i to år på en operasjon hos ønh.

Anonymkode: 0432e...248

2 år? Det er jo sykt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jobber du? mange arbeidsgiver har privat helseforsikring.    Da vil du få time på dagen... 

Anonymkode: 49d9c...46f

Nei, er student, og tviler på at det er noe til nytte med deltidsjobb😅

Skrevet

Dra på legen igjen, be om henvisning til avtalespesialist du har mulighet til å komme deg til. 

Anonymkode: 8db1c...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...