AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Mannen fikk covid for 3 uker siden, muskelsmerter og opp til 42 i feber. Veldig dårlig. Tok ut to egenmeldingsdager og 3 dager sykmelding. jobbet en uke og ble syk igjen. Samme runde. 40 i feber og ordentlig dårlig, ligger stort sett hele dagen. tirsdag ringer han legen og forteller han er syk igjen og sengeliggende. Når min mann ringer legen, er han syk! Jeg reagerer på at mannen min fikk sykmelding kun tom torsdagen. Han er veldig dårlig og det hørte legen i telefonen. mannen sa han nok trengte hele uka og helgen på å bli frisk. Men nei, han fikk kun til torsdag. Så mannen må ringe inn til fredag om han trenger en dag til med sykemld. med to runder covid så tett, veldig redusert og med så høy feber kunne hatt fått hele uken hjemme og hente seg inn. i stedefor å kunne sove ut fredag morgen ( for han er ofte oppe på natt for å ta Paracet og drikke) så må han stå opp og sitte i telefonkø kl8. Synes det var skikkelig dårlig vurdert. Anonymkode: 08b9f...b7a
Klott Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Ville ringt i morgen jeg, altså torsdag. Det er vel ikke så mye tvil om at han fremdeles er syk på fredag. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Klott skrev (Akkurat nå): Ville ringt i morgen jeg, altså torsdag. Det er vel ikke så mye tvil om at han fremdeles er syk på fredag. Takk for svar ☺️ Ja, men da må han opp kl. 8 i morgen og sitte i tlf kø. Mener legen burde vurdert det i samtalen at han burde fått ut uken. virker som legen skal være ‘flink gutt’ og ikke skrive ut sykemld. Men ærlig talt, når man er så syk blir det for dumt. mannen er aldri sykmeldt ellers. mannen var hos han første runden for et par uker siden. så han kjenner godt til han Anonymkode: 08b9f...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Jaja, ikke så mye vi her inne kan gjøre med dette, vel? Anonymkode: 1fc37...987 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Enig, det hørtes kjipt ut. Hadde han stadig hatt sykemelding, hadde saken vært en annen. Jeg kan sende melding til fastlegen min via Helsenorge. Er det mulig hos fastlegen deres? Hvis så, kan han prøve det i morgen. Hvis han ikke får svar, må han nesten stå opp tidlig. Anonymkode: d61d0...672 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig, det hørtes kjipt ut. Hadde han stadig hatt sykemelding, hadde saken vært en annen. Jeg kan sende melding til fastlegen min via Helsenorge. Er det mulig hos fastlegen deres? Hvis så, kan han prøve det i morgen. Hvis han ikke får svar, må han nesten stå opp tidlig. Anonymkode: d61d0...672 God ide. Skal be han sjekke ut Helse-Norge 👍 Anonymkode: 08b9f...b7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå