AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Hei, jeg er ien periode hvor jeg føler meg både psykisk og fysisk og sliten. Kjenner at jeg egentlig ikke orker mer. Går til psykolog Mn det hjelper egentlig ikke, har humørsvingninger deluxe og bare er sliten generelt året er også vært preget av mye sykdom lungebetennelse, brist i ribbein, halsbetennelse og urinveisinfeksjon. Jeg føler meg så deprimert at jeg egt ikke ser noen vei ut nesten, vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for og komme meg ut av denne depresjon, har vært deprimert i 1 år nå ;( Anonymkode: e1c8f...477 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Hva sier psykologen når du forteller dette til ham/henne? Anonymkode: 19f1e...f66
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Hvor lenge har du gått til psykolog? Dersom du har gått der i 1 år uten at det hjelper, kan det være på tide å bytte psykolog. Har egentlig lite tro på at 1 time hos psykolog i uken kan hjelpe nevneverdig dersom man ikke får oppgaver man skal gjøre selv resten av uken for å lette depresjonen. Det meste av tilfriskning skjer utenom timene med verktøyene du skal lære, og at du innarbeider gode depresjonshemmende vaner selv, som tur i frisk luft, god søvn, god næring, gode relasjoner, og snu tankesettet. Noen må også jobbe med selvfølelse, selvtillit og selvverd. Det finnes utallige gode bøker man kan bruke til selvhjelp også, men det kan være vanskelig å få til med alvorlig depresjon. Anonymkode: 719ee...4d1
Molly 4.5 år Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Kanskje du vil ha godt å bruke antidepressiva en stund ved siden av psykolog
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Molly 4.5 år skrev (32 minutter siden): Kanskje du vil ha godt å bruke antidepressiva en stund ved siden av psykolog De er på vurdering av cipralex, Mn de ville vente til hun 2 psykiatern min er tilbake da jeg er i en medisinfri periode, da jeg har en adhd diagnose. Anonymkode: e1c8f...477
Molly 4.5 år Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Jeg går på cipralex og har adhd . Men jeg sliter med med angst med litt depresjon. Wellbutrin er fin mot depresjon og adhd , men tok ikke angsten min dessverre
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg er ien periode hvor jeg føler meg både psykisk og fysisk og sliten. Kjenner at jeg egentlig ikke orker mer. Går til psykolog Mn det hjelper egentlig ikke, har humørsvingninger deluxe og bare er sliten generelt året er også vært preget av mye sykdom lungebetennelse, brist i ribbein, halsbetennelse og urinveisinfeksjon. Jeg føler meg så deprimert at jeg egt ikke ser noen vei ut nesten, vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for og komme meg ut av denne depresjon, har vært deprimert i 1 år nå ;( Anonymkode: e1c8f...477 Humørsvingninger, lungebetennelse, brist i ribbein, halsbetennelse, infeksjon. Ikke rart du er sliten. Kan jeg spørre om noe? Hva spiser du, og hva slags forhold har du til trening/turgåing/aktivitet? Er du i jobb og har du noen interesser eller hobbyer som er interessante for deg også i en sånn periode du er i nå? Jeg tror jeg ville begynt med en liten kartlegging av meg selv. Hvilke små grep kan jeg gjøre denne uka for å bygge meg opp? Jeg ville begynt med å kjøpe trankapsler med omega 3 og d-vitamin. Depresjon er kjemisk og det er gjort forskning på at inntak av omega 3 hjelper. D-vitamin fordi det er vinter nå og det hjelper på energien. Sliter du med angst også eller er det kun depresjon? Anonymkode: a438a...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå