AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Møtt en mann. Han er veldig "på". Før vi møttes første gang, hadde videodatet. Han spurte fint lite om meg og jeg husker jeg reagerte på det. Han hadde derimot behov for å fortelle meg om damene i sitt liv. Alt var selvsagt opp og avgjort men han ville jeg skulle vite om ei som var veldig forelsket i han. Ok, tenkte jeg, men hva er hensikten? Jo det var jo bare greit å vite. Jeg sa at så lenge han ikke har interesse for henne, så var det da ingen big deal. Så møtes vi, begynner date. Treffes ofte. Flere ganger trekker han frem denne dama igjen og jeg blir litt irritert og spør igjen hvorfor det er så viktig å fortelle om hun som er så interessert? Han er helt ferdig med henne, han kunne jo fått henne om han ville, men legger ut om hvordan hun maser sånn ca hver tredje mnd om det kan bli de to nå, om han har ombestemt seg, om det er noe håp. Han sier alltid nei. Likevel:hva er hensikten med å fortelle dette til meg? Jeg begynner jo bli usikker, for jeg får en følelse av at "dersom jeg ikke velger deg, så har jeg henne på gress". Han poengterer også overfor meg "har du sett at hun har gitt meg mange likes i det siste? Ja hun er jo så forelsket i meg". Jeg hadde ikke sett det men han gjør det til en stor greie. Føler gradvis på at her har jeg en konkurrent og at jeg må legge meg litt i selen for å få han. Hun er pen men i følge han er jeg penest. Hvorfor så en slik usikkerhet i meg? Men en gang jeg spurte når hun sist hadde "mast" om det kunne bli dem, jo da var det 6mndr siden. Neste gang vi kom innpå det, sa han det var 3 mnd siden. Og nå sist han nevnte det, var det ett helt år siden. What? Har han ikke helt oversikt over når de snakket sammen sist? Og hvorfor han han ikke vært supertydelig med henne da? Virker jo som hun går på gress? Han og jeg er i dating fase men jeg kjenner jeg har lyst til å trekke meg. Han har vært ekstremt opptatt av å sjarmere meg og så plutselig snakkes det titt og ofte om hun het som nesten blir en trussel? Det gidder jeg ikke.... Eller hva? Er det ikke et rødt flagg? PS. Fant ut i går at dama er i et forhold med en annen. Så hvorfor holder han på å snakke slik om henne, som om hun er på knea etter han? Er det viktig for han å få frem hvor attraktiv han liksom er?gjøre meg sjalu og usikker? I don't get it.... Anonymkode: b7864...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Hørtes ikke veldig ut som noen å spare på... Anonymkode: b61d6...a9b 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Han sikler på henne, og håper hun blir singel snart så han kan prøve seg. Eller så prøver han å fremlegge seg selv som et godt tidsbegrenset tilbud. Venter du for lenge, så er det andre som står i kø. Vil du ikke ha sex, så er det andre som står i kø. Er du ikke alltid smilende og godtar alt, så er det andre som står i kø. Klager du over ting som ikke er greit, så er det andre som står i kø. Evt så har han bare ekstremt lav sosial intelligens. Anonymkode: 85856...9f0 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han sikler på henne, og håper hun blir singel snart så han kan prøve seg. Eller så prøver han å fremlegge seg selv som et godt tidsbegrenset tilbud. Venter du for lenge, så er det andre som står i kø. Vil du ikke ha sex, så er det andre som står i kø. Er du ikke alltid smilende og godtar alt, så er det andre som står i kø. Klager du over ting som ikke er greit, så er det andre som står i kø. Evt så har han bare ekstremt lav sosial intelligens. Anonymkode: 85856...9f0 Ja skjønner hva du sier. Men tror oppriktig talt ikke han vet at hun ikke lenger er singel. Og jeg tror på han når han sier han ikke vil ha henne, han virker irritert når han snakker om hvor ofte hun tar kontakt... Han snakker nedlatende om henne. Kan selvsagt være slik men tror ikke det. Jeg tror på dette med dem som står i kø, jeg, at han vil fortelle meg hvor attraktiv han er og at hvis jeg ikke danser etter hans pipe så har han andre.... Ikke bra, tenker jeg. Ts Anonymkode: b7864...5d7 1
Cornix Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 Høres ut som han er ekstremt usikker på seg selv. Kanskje han føler han ikke får nok bekreftelser fra deg, og derfor booster seg selv med å fortelle om denne dama. Har selv datet en lignende mann, men jeg brøt kontakten relativt kjapt. Han langet ut om forskjellig exer som ønsket han tilbake, og kunne snakke i det vide og brede om ei som visstnok var den peneste kvinnen han har møtt - men at det ble slutt pga. en misforståelse (mhm, sikkert- hun ble nok lei han). Tror hans ego ble såret fordi jeg aldri reagerte på disse unødvendige uttalelsene. For meg fremsto han som svært selvsentrert og usikker. Stol på magefølelsen din. Føles det ikke riktig så er det bare å bryte. 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Han er en kjempedust som er veldig usikker på seg selv og tror at du blir mer interessert i ham hvis en attraktiv dame er forelsket i ham. Han her hadde jeg ikke giddet å gå videre med. Anonymkode: 5eaff...3d9 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Han vil vel bare at du skal skjønne hvor heldig du er, siden han «velger» deg framfor denne dama. Helt idiotisk oppførsel. Jeg hadde litt av samme opplevelsen med en date, han var blitt sjekket opp på some av ei bekjent som ikke visste at han var singel før nå. Hun hadde visst gitt beskjed om at han måtte ta kontakt hvis daten med meg gikk dårlig. Jeg fikk en dårlig følelse av dette. Var en av grunnene til at jeg takka nei til flere dater. Anonymkode: fb734...222 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 Høres ut som eksen min. Han hadde vistnok leste en dritt-bok en gang i tiden. Som handlet om hvordan man skulle få damer. En ting man skulle gjøre var å få damen til å tro at han var svært ettertraktet og egentlig kunne velge og vrake. Slik skulle han fremstå kulere. Damen skulle føle seg "spesiell" siden han valgte henne foran alle de andre som myldret rundt han. Damen burde nemlig ikke føle seg for trygg. Hun måtte være litt usikker. Det er MANIPULASJON. Fordi HAN er usikker på seg selv! Nå som jeg er 35+ gjennomskuer jeg sånn oppførsel med en gang og skyr sånne menn som pesten. Det er ingen vits i å snakke med dem om oppførselen deres heller, for de kommer bare til å tenke "mission accomplished" og snu det til at det er DU som har et problem. Da jeg var i 20årene lot jeg sånn oppførsel gå inn på meg. Ikke gjør som meg. Bare kom deg vekk fra denne fyren, han høres ikke helt god ut. Og det du ser er helt sikkert bare toppen av isfjellet. Er han som min eks, så har han flere andre manipulasjonsteknikker han kan bruke på deg for å ha deg. Alt bunner i egen usikkerhet. Anonymkode: b3e3f...98f 2 1
Ghestie Skrevet 17. november 2023 #9 Skrevet 17. november 2023 Kom deg videre, det her er ikke noe du ønsker å kaste bort mer tid på. Høres ut som en dust. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Største røde flagget er mennesker som leter etter å finne røde flagg hos andre, uten å se seg selv i speilet! Anonymkode: 8ac4c...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå