AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Jeg er så uendelig lei samboerens x og uoppdragne unger. Bor med samboer og barna hans som er her 50/50. De klarer ikke å rydde, ikke kle på seg, ikke gjøre noe som helst uten at det blir et hælvette og de klarer heller ikke å dra ned den jævla doen eller å vaske hender. Heller ikke dusje uten en sabla bruksanvisning før de entrer dusjen. Alder 10 og 13. Er dette normalt? Sorry for språket her, men jeg er rimelig lei. Går ei ann å ta dette opp med samboer uten at han slår seg vrang og sier at dette er helt normalt!? Og x en hans er jeg lei av ettersom de har så intens god kontakt. De er visst bestevenner og liker det sånn. Og vil helst ikke respektere fks mine følelser som syns at de har et alt for nært forhold. Jeg spyr av hele settingen egentlig. 50 prosent av tiden er helt prima og 50 prosent jævlig dritt. Hva ville dere gjort??? Vi har vært samboere 1 år. Anonymkode: f046e...18d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Du har invadert barnas hjem og deres far, enten tåler du det slik som det er, ellers stikker du. Et nært og godt foreldresamarbeid er BRA for barna, tåler du ikke det - stikk! Slike stemødre som deg skal ikke få ødelegge gode foreldreforhold, som de har for barnas beste. Du kan heller ikke komme inn og forvente endring etter dine ønsker, når barna var vant til å ha det annerledes før DU kom inn i bildet. Anonymkode: 12cec...73c 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så uendelig lei samboerens x og uoppdragne unger. Bor med samboer og barna hans som er her 50/50. De klarer ikke å rydde, ikke kle på seg, ikke gjøre noe som helst uten at det blir et hælvette og de klarer heller ikke å dra ned den jævla doen eller å vaske hender. Heller ikke dusje uten en sabla bruksanvisning før de entrer dusjen. Alder 10 og 13. Er dette normalt? Sorry for språket her, men jeg er rimelig lei. Går ei ann å ta dette opp med samboer uten at han slår seg vrang og sier at dette er helt normalt!? Og x en hans er jeg lei av ettersom de har så intens god kontakt. De er visst bestevenner og liker det sånn. Og vil helst ikke respektere fks mine følelser som syns at de har et alt for nært forhold. Jeg spyr av hele settingen egentlig. 50 prosent av tiden er helt prima og 50 prosent jævlig dritt. Hva ville dere gjort??? Vi har vært samboere 1 år. Anonymkode: f046e...18d Jepp ganske normalt. Så bra og se at dem har så godt samarbeid. Det og være steforeldre er ikle for alle, om dette er holdningene dine og alt er galt. Ta og flytt ut, enten avslutte forholdet eller være særboere. Så kan du være der dem ukene barna ikke er der er mitt råd. Barn skal ikke måtte forholde seg til voksene mennesker som deg som tydeligvis hater det livet. Anonymkode: f6d88...ace 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Jeg skjønner ikke at han gidder være sammen med noen som ikke er snill med barna hans. Og som synes det er forferdelig at han faktisk samarbeider med mammaen til barna - det er jo helt supert? Kanskje han trenger det når han ikke har noe oppbakking hjemme? De høres forøvrig ut som vanlig sløve gutter som er i eller nærmer seg puberteten. De kan alt det der, men de gidder ikke, orker ikke og surrer noe inn i hampen. Ting går i sirup. De får gå på en smell da, gå på skolen og lukte dårlig er en lærepenge. Du får velge dine kamper. Anonymkode: 6eac3...804 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Når du føler det slik allerede nå, så ser jeg igjen lykkelig utgang på dette, for deg. Det blir ikke bedre, særlig ikke når du har den innstillingen der. Beklager, jeg prøver ikke å være frekk mot deg, men jeg har vært i samme situasjon. I 10 år! Forskjellen er at min (eks)mann HATET moren til barna sine. Det var konstant konflikt, som jeg ble dratt inn i. Ungene var ok, nokså normale unger, men jeg greide å tillegge dem dårlige egenskaper fordi de minte meg om moren sin. Jeg lette ubevisst etter feil. Alle unger er slitsomme, også mine. Men fordi de er mine, tåler jeg dem. Det er ikke lett å bo så tett med andres barn. Jeg ville ha flyttet var jeg deg. Tror både du og dem får det bedre. Eventuelt bli særboere, så kan dere være sammen når han ikke har barna. Anonymkode: 3fcc5...0a0 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Dette blir aldri bedre. Bare å flytte ut. Dette takker du ikke. Anonymkode: 1888e...641 3 1
Enmanelskeråhate Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Normalt hos blåste foreldre, ellers unormalt 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Du får det bedre alene. Tro meg. Anonymkode: f350f...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Du har invadert barnas hjem og deres far, enten tåler du det slik som det er, ellers stikker du. Et nært og godt foreldresamarbeid er BRA for barna, tåler du ikke det - stikk! Slike stemødre som deg skal ikke få ødelegge gode foreldreforhold, som de har for barnas beste. Du kan heller ikke komme inn og forvente endring etter dine ønsker, når barna var vant til å ha det annerledes før DU kom inn i bildet. Anonymkode: 12cec...73c Nei er du gal. Man kan ikke forvente at en 13 åring skyller ned etter toalett besøk eller vasker hendene. For en urimelig stemor. Anonymkode: c5d27...594 8 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Siden de ikke klarer å kle på seg selv, og må ha oppskrift for å dusje, så tenker jeg autisme. Da er det jo bra at foreldrene har et godt samarbeid. Kanskje du ikke passer til å bo med dem? Bedre å være kjærester og treffes når han er barnefri Anonymkode: d838e...cf5 1 2
Aureka Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 Nei, det er ikke normalt. Har barna noen diagnonser? Selvfølgelig fikser de fleste unger på 10 og 13 år å dusje selv og å kle på seg på egen hånd. Selvfølgelig dra de ned i dass og selvfølgelig vasker de hendene etter dassbesøk. Hadde mine barn droppet dette, så hadde det vært intens opplæring. Det der hadde jeg som mor aldri gitt meg på. Man må i oppdragerøyemed velge sine kamper, men dette er basic. Som stemor så er det annerledes, vet ikke om jeg har noen råd til deg Forstår frustrasjonen din. Kanskje du må fundere ytterligere på om dette funker for deg? Det er flere år igjen med barna her, enenste positive er at de ikke har noe konfliktfylt forhold. Og så kan det jo også bikke andre veien. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 Vil ikke si at det er normalt at 10- og 13-åringer ikke klarer å skylle ned toalettet etter seg, eller å dusje og kle på seg selv. Å glemme toalettet en gang i blant om de er forkavne er noe annet. Her har noen slurvet i barneoppdragelsen, og foreldrene må nesten ta ansvar. Jeg hadde gitt mannen en sjanse til å lære barna sine grunnleggende fungering og hygiene, ellers hadde jeg funnet meg en ny plass å bo til våren... det vil nok ta litt tid, men er fullt mulig. Særboere høres lurest ut i denne situasjonen dersom han lar barna gå for lut og kaldt vann. Hva sier mor? Dere må samarbeide med henne om dette dersom det skal gå. Anonymkode: 56e92...9c5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er så uendelig lei samboerens x og uoppdragne unger. Bor med samboer og barna hans som er her 50/50. De klarer ikke å rydde, ikke kle på seg, ikke gjøre noe som helst uten at det blir et hælvette og de klarer heller ikke å dra ned den jævla doen eller å vaske hender. Heller ikke dusje uten en sabla bruksanvisning før de entrer dusjen. Alder 10 og 13. Er dette normalt? Sorry for språket her, men jeg er rimelig lei. Går ei ann å ta dette opp med samboer uten at han slår seg vrang og sier at dette er helt normalt!? Og x en hans er jeg lei av ettersom de har så intens god kontakt. De er visst bestevenner og liker det sånn. Og vil helst ikke respektere fks mine følelser som syns at de har et alt for nært forhold. Jeg spyr av hele settingen egentlig. 50 prosent av tiden er helt prima og 50 prosent jævlig dritt. Hva ville dere gjort??? Vi har vært samboere 1 år. Anonymkode: f046e...18d Høres ikke ut som om dere bør være samboere. Anonymkode: 87174...23c 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 Bli særboer! Jeg hadde ikke giddet disse drittungene. Vil du bevare forholdet så flytt. Vær kjærester annenhver uke. Og det er unormalt å være såååå bestevenner å ha mye kontakt, helt unødvendig! Da kunne de bare bodd ilag. Anonymkode: 5394f...7e9 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 Her tenker jeg først og fremst at at kvinner uten egne barn bør holde kjeft. Oppførselen til barna i hovedinnlegget er helt normal. Det som ikke er normalt her er den onde stemoren, som forsøker å ødelegge to barns liv, og er grenseløst sjalu på all kontakt med barnas mor. Dette må være det største røde flagget jeg har sett her på KG. Jeg håper denne mannen kaster deg ut TS, du er rett og slett ikke verdt grunnen du står på en gang. Anonymkode: 2e373...cd9 1
Perfume Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 Hva mener du med " intens god kontakt"? Altså god kontakt er jo bra! Men hva mener du med intens?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her tenker jeg først og fremst at at kvinner uten egne barn bør holde kjeft. Oppførselen til barna i hovedinnlegget er helt normal. Det som ikke er normalt her er den onde stemoren, som forsøker å ødelegge to barns liv, og er grenseløst sjalu på all kontakt med barnas mor. Dette må være det største røde flagget jeg har sett her på KG. Jeg håper denne mannen kaster deg ut TS, du er rett og slett ikke verdt grunnen du står på en gang. Anonymkode: 2e373...cd9 Eeh, det er ikke normalt at tiåringer og trettenåringer lar være å trekke ned etter seg når de har vært på do! Det lærer man seg i barnehagealder det! Det samme gjelder håndvask, det lærer man seg enda tidligere, selvom det finnes mange som sluntrer unna selv som voksen! Å skru på en normal dusj bør de også kunne uten opplæring hver bidige gang... Den siste setningen din er bare stygg! Anonymkode: da793...5b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er så uendelig lei samboerens x og uoppdragne unger. Bor med samboer og barna hans som er her 50/50. De klarer ikke å rydde, ikke kle på seg, ikke gjøre noe som helst uten at det blir et hælvette og de klarer heller ikke å dra ned den jævla doen eller å vaske hender. Heller ikke dusje uten en sabla bruksanvisning før de entrer dusjen. Alder 10 og 13. Er dette normalt? Sorry for språket her, men jeg er rimelig lei. Går ei ann å ta dette opp med samboer uten at han slår seg vrang og sier at dette er helt normalt!? Og x en hans er jeg lei av ettersom de har så intens god kontakt. De er visst bestevenner og liker det sånn. Og vil helst ikke respektere fks mine følelser som syns at de har et alt for nært forhold. Jeg spyr av hele settingen egentlig. 50 prosent av tiden er helt prima og 50 prosent jævlig dritt. Hva ville dere gjort??? Vi har vært samboere 1 år. Anonymkode: f046e...18d Jeg ville selvfølgelig gjort slutt og flyttet. Problem løst. Anonymkode: f0488...2aa 1
Gjest takinova Skrevet 16. november 2023 #19 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er så uendelig lei samboerens x og uoppdragne unger. Bor med samboer og barna hans som er her 50/50. De klarer ikke å rydde, ikke kle på seg, ikke gjøre noe som helst uten at det blir et hælvette og de klarer heller ikke å dra ned den jævla doen eller å vaske hender. Heller ikke dusje uten en sabla bruksanvisning før de entrer dusjen. Alder 10 og 13. Er dette normalt? Sorry for språket her, men jeg er rimelig lei. Går ei ann å ta dette opp med samboer uten at han slår seg vrang og sier at dette er helt normalt!? Og x en hans er jeg lei av ettersom de har så intens god kontakt. De er visst bestevenner og liker det sånn. Og vil helst ikke respektere fks mine følelser som syns at de har et alt for nært forhold. Jeg spyr av hele settingen egentlig. 50 prosent av tiden er helt prima og 50 prosent jævlig dritt. Hva ville dere gjort??? Vi har vært samboere 1 år. Anonymkode: f046e...18d Klassisk. Du er i en annen familie. Lev med det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #20 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eeh, det er ikke normalt at tiåringer og trettenåringer lar være å trekke ned etter seg når de har vært på do! Det lærer man seg i barnehagealder det! Det samme gjelder håndvask, det lærer man seg enda tidligere, selvom det finnes mange som sluntrer unna selv som voksen! Å skru på en normal dusj bør de også kunne uten opplæring hver bidige gang... Den siste setningen din er bare stygg! Anonymkode: da793...5b1 Det slår deg ikke at TS har overdrevet kraftig her da? At en av dem for eksempel har glemt å trekke ned en gang, heller enn at begge to lar være hver eneste gang? Når man flytter sammen med en person som har halvstore barn så bør man selvsagt ha en ide om hvordan barna er oppdratt, samarbeid mellom foreldre, funksjonsnivå på barna, egen toleranse osv på FORHÅND. Så det er vanskelig å ha så veldig mye sympati med TS her. Dette burde hun kjent til. TS må jo selvsagt bare flytte ut fortere enn svint. Anonymkode: 1888e...641 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå