AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Jeg er rimelig sikker på at jeg har ibs. Min mor har det, jeg har alltid hatt sensitiv mage som reagerer veldig på stress, og de siste 4 årene har jeg hatt mye såkalt stressmage. Har ikke mye smerter, men løs/grøtete 💩 eller så går jeg flere dager uten å gå på do. Har hatt masse andre tegn på stress i kroppen de siste årene også (hjertebank, stiv nakke, muskelspenninger, angst, litt svimmel). Kort fortalt er jeg i slutten av 20-årene og vet ikke hva jeg skal bli, hvor jeg skal bo i framtiden eller noen ting. Denne stressmagen begynte da jeg ble ferdig på studiet og skulle ut i den virkelige verden. Jeg har egentlig tenkt å vente til jeg finner en jobb jeg trives i, ikke trenger å bekymre meg for penger og får roet ned stressnivået litt, og se om magen/fordøyelsen blir bedre da. Og om ikke får jeg kanskje ta en tur til legen. Grunnen til at jeg ikke har dratt til legen enda er egentlig fordi det plager meg jo egentlig ikke så mye siden jeg ikke har vondt, men også for at jeg har litt legeskrekk og virkelig er redd for å må ta gastroskopi osv. Dere som har gått til legen som mistenker ibs, har dere måttet ta gastroskopi? Jeg tror jo virkelig at det er stress og muligens kosthold, men så tenker jeg ”herregud tenk om det er kreft eller noe mer alvorlig” Også blir jeg redd når jeg googler. har to venner som har akkurat samma historie, den ene er i samme situasjon som meg og den andre ble plutselig bra i magen da han byttet jobb etter 4 år. Anonymkode: 35884...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå