Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått nesten et år siden min manns utroskap ble avslørt og jeg har fått det litt på avstand selv om det fremdeles er et åpent sår.

Vi bor på et lite sted og jeg synes det er vanskelig å vite at jeg når som helst kan støte på henne på butikken, på gata eller på tur i skogen.

Kanskje har hun unngått meg med vilje, kanskje har vi helt tilfeldig klart å unngå hverandre.

Jeg scanneren alle butikker jeg går inn i, ser meg om på gata og bruker generelt mye tid på dette. Jeg unngår enkelte steder av frykt for å møte henne. Men av og til kjører jeg forbi huset hennes med bil om kvelden når det er mørkt.

Det var nok mannen min som tok initiativet og var pådriveren i forholdet, men hun gav jo etter og lot seg forføre. Hun var singel mens min mann har samboer og barn. Jeg vet at han er den mest skyldige, men tanken på henne ødelegger meg fullstendig. Jeg har behov for å høre hennes historie. Har fått inntrykk av at hun var forelsket, dum og ville mer, mens han var kynisk og vare ville ha sex med henne.

Han valgte å bli hos meg og jeg prøver å velge han hver eneste dag, men det er vanskelig. Vi går i terapi og skal gi det litt mer tid.

Tror dere det kan hjelpe meg å snakke med henne? Jeg har ikke tenkt å skjelle henne ut selv om jeg ikke legger skjul på at hun har hatt usedvanlig dårlig dømmekraft.

Anonymkode: ab9f6...3cc

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville ikke jeg gjort, nei...

Anonymkode: 4be80...39c

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er faktisk din mann som har hatt usedvanlig dårlig dømmekraft. Du skal tilgi han, men ikke henne?

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Unnskyld meg… er det hu som bare har dårlig dømmekraft og ikke mannen din? Blir for dumt 

Anonymkode: 5ad02...142

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har vært den andre kvinnen og jeg ble kontaktet av damen til denne mannen. Hun la all skyld på meg, at jeg hadde forført mannen hennes og vært ufordragelig og pådrivende. Den største fella du går i er å skylde på henne - som er singel og ikke har noe ansvar ovenfor deg eller andre enn seg selv (det var forresten ikke jeg som var pådriveren, og ikke visste jeg at han hadde dame engang).

Det er så vanvittig patetisk når bedratte damer gjør nettopp dette. Lar mannen bli, men har en usunn hang-up på den andre kvinnen. Det er din mann som har hatt dårlig dømmekraft, det er din mann som må stå til ansvar for alt her - IKKE den andre kvinnen!

Anonymkode: a7ddd...05a

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Det er mannen din som har usedvanlig dårlig dømmekraft og har sviktet og såret deg. Ikke den andre kvinnen. Hun er ikke skyldig deg noe. Så ingen grunn til å "konfrontere" henne eller få henne til å sørge for at du føler deg bedre. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun har selvfølgelig ikke noe ansvar overfor meg, men jeg har behov for å snakke med henne. Kun egoisme fra min side. Kanskje kan jeg få det litt bedre.

Mannen min bærer selvfølgelig hovedansvaret, men hun er også medskyldig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hmm. 

Jeg har endt opp i en tilsvarende situasjon. 

Jeg var singel, tenkte han også var singel. Så vi flørtet, vi har også en historie som strekkes snart 20år tilbake i tid. Fram og tilbake. 

Uansett. Når jeg oppdaget at han hadde samboer, sa han at situasjonen var lik min, 

Da tenkte jeg at han var på vei ut av forholdet (jeg hadde nylig flyttet ut selv). 

Men, det var nok ikke det han mente, han mente at det forholdet var platonisk. 

Uansett, han kjøpte seg litt mere tid, med det. Og det var vanskelig og slippe taket. Men, jeg gjorde det. Og vi var aldri fysiske. 

Han kom tilbake igjen, denne gangen singel. Men ikke rukket å flytte ut enda. 

(Vi har ikke kontakt).

Stoler du på mannen din ? 

Hva vil du vite? 

Hva ønsker du å få ut av snakke med henne ? 

Vil du virkelig være med han ? Vil han være med deg? ❤️

Anonymkode: acb17...e85

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har selvfølgelig ikke noe ansvar overfor meg, men jeg har behov for å snakke med henne. Kun egoisme fra min side. Kanskje kan jeg få det litt bedre.

Medskyldig i hva? Skyldig i at hun ble tiltrukket av mannen din?

Hun har ingen ansvar ovenfor deg! Hun er ikke satt til denne verden for å skåne eller behage deg. Den eneste du kan klandre for å ha bedratt deg og gjort deg galt - er mannen din!

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor hate henne, mannen din du skal rette det mot i såfall. Om mannen din var så pådriver, men hun ga liksom etter. Skjønner det er vondt, men jeg kjenner jeg får mindre sympati for deg om det er sånn du holder på. Skaff deg heller hjelp, det er det ingen skam i. Har blitt bedratt selv, og ja jeg følte et hat til hun andre, men aldri om jeg ønsket og konfrontere henne. Min x burde jeg rettet alt det mot. Det er et sjokk, men dette må du legge fra deg, det og legge skylden på henne som burde stått i mot. 

Anonymkode: f82c8...dc9

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en risikosport for deg å snakke med henne . Punkt 1, det var ikke hun som bedro deg . Punkt 2 : du kan få komme til å vite myyyye  MER enn du ønsker å vite . Å det vil garantert føles som  salt i såret ditt , som du nå ønsker skal gro . 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Anonymkode: 4be80...39c

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan kan hun være helt uskyldig når hun visste at han har kone og barn hjemme?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg forstår godt at du har dette behovet, men det er ikke så lurt å forfølge det. Sinnet skal du heller rette mot den som har bedratt deg. Men jeg tror det er helt naturlig at man vender dette utover til den andre parten, for det er så utrolig vondt å være så sint på noen man elsker. Det blir som en stor indre konflikt. Det er ikke like vondt å rette det mot noen man ikke har like nær. Men det er altså ikke «riktig» vei å gå å kontakte henne. Man kan synes det er bedritent å være den andre kvinnen, men det er faktisk ikke hennes handlinger som har såra deg, det er din manns. 

Klem til deg ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Kvinner som vet mannen er opptatt og som legger seg etter dem er avskum. Menn blir lett fasinert og smigret så ja de er dumme de og som biter på. Single kvinner; hold dere til single menn så slipper vi hat og elendighet her i verden.

Anonymkode: af71b...3ae

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan hun være helt uskyldig når hun visste at han har kone og barn hjemme?

Det har jeg forklart deg flere ganger allerede: Hun har ingen ansvar ovenfor deg!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Visste hun det? Kan han sagt at forholdet er over? Dem sliter osv. uansett han forførte en annen kvinne, vel viten om at han hadde kone og barn hjemme. Ts legger mye av sitt hat mot henne, hun får nå skylden fordi hun burde stå i mot. Hun kaller henne dum og andre ting. Mister litt respekten for ts her. Ja det er et sjokk og stor sorg og bli bedratt. Men nå og fokusere all sitt hat, og ønske om og ta en samtale eller hva hun nå ønsker og oppnå for og få det bedre. Ikke veien og gå. Enten så får hun skaffe seg hjelp, og rette hatet til der det hører hjemme. Mannen hennes

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du at hun viste dette? 

Vet du hva mannen sa til henne? Kanskje han sa at dere er single, men bor fremdeles sammen. Holder på å endrer boa situasjon etc. Og hun var kanskje naiv å godtroende. 

Sinnet ditt kan ikke gå mot henne. Du må finne ut om dette er levbart for deg? 

Hvordan tror du en mann snakker, med noen han er interessert i? 

Bare kåtskap? Også skulle hun liksom bare ha falt for kåtskap? 

Neppe!...

Han var/er sikkert forelsket. 

Anonymkode: acb17...e85

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner som vet mannen er opptatt og som legger seg etter dem er avskum. Menn blir lett fasinert og smigret så ja de er dumme de og som biter på. Single kvinner; hold dere til single menn så slipper vi hat og elendighet her i verden.

Anonymkode: af71b...3ae

Her var jo han pådriver, og hva slags bullshit han har foret henne med aner vi heller ikke. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Medskyldig i hva? Skyldig i at hun ble tiltrukket av mannen din?

Hun har ingen ansvar ovenfor deg! Hun er ikke satt til denne verden for å skåne eller behage deg. Den eneste du kan klandre for å ha bedratt deg og gjort deg galt - er mannen din!

Det er ikke rart samfunnet rakner når det er helt akseptert å ikke vise medmenneskelighet… selvfølgelig er mannen den som bærer hovedansvaret her, men hun som innledet et forhold til en hun visste var opptatt er en del av det. Jo, man kan si at han bare ha villet finne seg en annen elskerinne, men da hadde i det minste hun agert redelig. 

Hvis alle hadde tenkt «hvordan vil mine valg påvirke andre?», og agert ut fra hvorvidt ens egen atferd ville ha påført andre skade eller ikke, så hadde nok dette vært en mye bedre verden å leve i…

Jeg har blitt lagt an på av gifte/samboende menn, og selv om det kunne ha vært menn jeg lett kunne ha hatt sex med har jeg bevisst valgt å la være da jeg klarer å tenke meg til hvordan mitt bidrag i noe sånt ville ha påvirket kona. Jeg vil ikke være en del av noe så slemt, umoralsk og forkastelig. De fant nok seg noen andre å bedra partnerene sine med, men jeg bidro ikke til den smerten det eventuelt påførte deres partner(e). 

Medmenneskelighet folkens. Medmenneskelighet fremfor egoisme. Da hadde vi kommet langt. 

Anonymkode: 65d75...9b7

• Liker 6
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...