AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Eller noe annet for den saks skyld..? Tok første tablett på sykehuset på mandag, deretter begynte jeg å blø litt f.o.m tirsdag kveld, men ikke mye. Tok de fire tablettene som skal opp i skjeden onsdag morgen (altså i dag) og etter å ha hvilt 1,5 time begynte det å murre og etter kort tid veldig sterke smerter, som rier. Smertene var nesten konstante i flere timer, samt mye blod, men lite annet å se annet enn flytende blod. Nå er smertene borte og jeg blør veldig sparsomt. Burde jeg ikke lagt merke til at embryoet og plommesekk osv kom ut? Jeg tok medisinsk abort for ti år siden også, da i uke 10 med et embryo som hadde stoppet å vokse i uke 5. Den gangen både så og kjente jeg tydelig at plommesekken kom ut etter 5-6 timer. Det var som en slapp og skrukkete hudballong (sorry detaljene). Denne gangen var det et tilsynelatende friskt embryo med hjerteslag. Burde det ikke føles og ses om man blør ut det? Jeg kjenner godt når jeg blør koagulert blod ellers også, men ikke nå. Anonymkode: f97f2...880
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Hvor langt var du på vei nå da? Anonymkode: 713b6...c89
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor langt var du på vei nå da? Anonymkode: 713b6...c89 Som overskriften sier; rett over 7 uker. Anonymkode: f97f2...880
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Det er ikke sikkert du ser embryoet da nei. Rundt 10 mm, ikke veldig stort. Kan foreks komme ut i en blodklump. Anonymkode: 100a2...c92 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke sikkert du ser embryoet da nei. Rundt 10 mm, ikke veldig stort. Kan foreks komme ut i en blodklump. Anonymkode: 100a2...c92 Ja, det kan jo det, men den sekken rundt burde jeg ha kjent. Og som sagt var det lite/ingen klumper, bare flytende blod og noe blodige slimtråder. Helt annerledes forløp enn sist gang der jeg merket det godt Anonymkode: f97f2...880
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Du burde gå til legen å sjekke så alt har kommet ut. Jeg mistet i uke 7-8 og merket tydelig når embryoet kom ut. Anonymkode: 7605c...111
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du burde gå til legen å sjekke så alt har kommet ut. Jeg mistet i uke 7-8 og merket tydelig når embryoet kom ut. Anonymkode: 7605c...111 Ja, jeg burde nok det… Og kan egentlig ikke vente til over helgen, for da er jeg alenemamma med barn i huset og lengre unna sykehuset. Da de ringte fra sykehuset i dag etter 5,5 time ca så sa jeg at det hadde blødd, men at det ikke var noe annet å se enn blod. Hu svarte at hvis man ikke er i aktivitet under aborten så går det treigere, og at man må ta graviditetstest etter noen uker(!) for å se om det er avsluttet. Men om det er rester igjen der eller et levende foster så kan jeg da ikke vente noen uker? Kan et foster/embryo i det hele tatt overleve en runde med både den første pillen og de fire siste? Anonymkode: f97f2...880
Helene90 Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Jeg kunne se mitt nå sist. Var 7+4, men kunne ikke se det gangen før selv om jeg var litt lengre da.. Jeg blødde også mye mindre denne gang enn sist gang. Var ikke noe mer enn kraftigste dag med mensen, gangen før var nærmest blodbad 🙈 Så det varierer veldig. Hva har du fått beskjed om i ettertid? Blodprøve? Test hjemme? Skulle du føle du trenger en sjekk så stå på ditt og ikke la dem be deg vente i evigheter.. Magefølelsen vår er ofte rett 🌹 Jeg skulle ta blodprøve 3 uker etter dersom gtest fremdeles var positiv og hcg ikke var negativ enda..
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg burde nok det… Og kan egentlig ikke vente til over helgen, for da er jeg alenemamma med barn i huset og lengre unna sykehuset. Da de ringte fra sykehuset i dag etter 5,5 time ca så sa jeg at det hadde blødd, men at det ikke var noe annet å se enn blod. Hu svarte at hvis man ikke er i aktivitet under aborten så går det treigere, og at man må ta graviditetstest etter noen uker(!) for å se om det er avsluttet. Men om det er rester igjen der eller et levende foster så kan jeg da ikke vente noen uker? Kan et foster/embryo i det hele tatt overleve en runde med både den første pillen og de fire siste? Anonymkode: f97f2...880 Jeg ville krevd en ultralyd for å få undersøkt om alt er ute. Jeg mistet i uke 9 (men embryoet hadde nok sluttet å vokse lenge før) og både kjente og så når plommesekk med embryo inni kom ut. I tillegg var det biter av hinnen, så ikke bare flytende blod for å si det sånn. Anonymkode: 0aabd...6c0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 Det kan være du må skrapes hvis du ikke blødde særlig mye. Det gjorde ikke jeg heller, så måtte på sh og skrapes. Hørte tydelig klumper som hun drog ut som landet i søppelbøtta.. er 10 år siden men husker det som om det var i går.. Anonymkode: b35fa...339
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, jeg burde nok det… Og kan egentlig ikke vente til over helgen, for da er jeg alenemamma med barn i huset og lengre unna sykehuset. Da de ringte fra sykehuset i dag etter 5,5 time ca så sa jeg at det hadde blødd, men at det ikke var noe annet å se enn blod. Hu svarte at hvis man ikke er i aktivitet under aborten så går det treigere, og at man må ta graviditetstest etter noen uker(!) for å se om det er avsluttet. Men om det er rester igjen der eller et levende foster så kan jeg da ikke vente noen uker? Kan et foster/embryo i det hele tatt overleve en runde med både den første pillen og de fire siste? Anonymkode: f97f2...880 Hvis det er rester så risikerer du at det blir blodforgiftning/forråtnelse.. det må ut altså.. tviler på at det kan overleve dog men har ingen medisinsk grunnlag for å si det.. Anonymkode: b35fa...339
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 Høres ut som det kan være noen rester, for det bør komme ut en del klumper. Typ livmorslimhinnen Anonymkode: b483e...c54 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 Når jeg hadde spontanabort i uke 9 så kom det mye ut når jeg var på do.. Heldigvis, slapp å se så mye Anonymkode: a1c32...f98
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 Jeg må vel insistere på å få komme inn på en sjekk i morgen… Håper det er mulig på kort varsel! Neste uke blir jeg lenger unna sykehuset og alene med barn den uka, pluss jobb igjen. Fader at de anbefaler denne metoden. Det irriterer meg!! Anonymkode: f97f2...880
WilhelmineAmalie Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 Mistet i uke 7 og det som kom ut var lik din beskrivelse, rød liten hudballong.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 WilhelmineAmalie skrev (46 minutter siden): Mistet i uke 7 og det som kom ut var lik din beskrivelse, rød liten hudballong. Ja, sånn var det sist jeg tok hjemmeabort pga dødt embryo, men ikke denne gang. Har blødd mye, og slimtråder, men har sett etter ved hvert dobesøk og ikke sett annet enn som ved en normal mens. Ingen vannballong med embryo, ingen plommesekk. Når jeg blør ellers også så kjenner jeg jo hvordan det føles på vei ut, om det er klumpete eller glatt/vannaktig, og nå har det kun vært glatt… Håper jeg får komme inn tidlig i morgen… Anonymkode: f97f2...880
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 Da jeg hadde spontanabort mellom uke 5 og 6, så jeg tydelig at det kom noe ut. Det var mye blod, men også en slags tynn firkantet klump som var det som ikke var tvil om at var fosteranlegg. Så jeg ville ha sjekket at alt har kommet ut. Du er jo lengre på vei enn det jeg var. Anonymkode: 47478...154
WilhelmineAmalie Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, sånn var det sist jeg tok hjemmeabort pga dødt embryo, men ikke denne gang. Har blødd mye, og slimtråder, men har sett etter ved hvert dobesøk og ikke sett annet enn som ved en normal mens. Ingen vannballong med embryo, ingen plommesekk. Når jeg blør ellers også så kjenner jeg jo hvordan det føles på vei ut, om det er klumpete eller glatt/vannaktig, og nå har det kun vært glatt… Håper jeg får komme inn tidlig i morgen… Anonymkode: f97f2...880 Jeg blødde over 4 dager før den kom ut. Håper du får komme inn og får hjelp❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå