AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Noen som har vært klissnaken under undersøkelse hos en lege? Har ikke opplevd det selv Mn sånne ting er noe jeg grøsser. Anonymkode: 47bce...91d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Nei, aldri kliss naken. Samme hvor på kroppen undersøkelsen skal gjøres så opplever jeg at jeg blir bedt om å kle av minst mulig og får noe å dekke meg til med så legen bare ser de delene av kroppen de skal undersøke. Anonymkode: cab89...182
Rosa Dartle Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Jeg har hatt føflekkreft, så jeg må stå klissnaken hver 3. måned mens legen ser over hele kroppen min med en liten lupe 🙈 Før det mislikte jeg tanken, men nå har jeg gjennomgått eksponeringsterapi for å si det sånn 😅 5 2
29_j Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen som har vært klissnaken under undersøkelse hos en lege? Har ikke opplevd det selv Mn sånne ting er noe jeg grøsser. Anonymkode: 47bce...91d Nei ikke kliss naken. Om det er celleprøve beholdes overdelen uansett på. Om jeg må vise brystene for kuler så beholdes buksa på...😉 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 En del fødende ender opp naken, men da har de så vondt osv at de ikke bryr seg om det. Det mest eksponerte jeg har vært er under GU, men da har jeg klær oventil og sokker eller under ryggundersøkelse hos spesialist når jeg har gått frem og tilbake i bare trusa og BH for å vurdere muskulaturen når jeg gikk. Jeg var klar over at det kunne være nødvendig, så jeg hadde sports-bh og hipstertruse i bomull til formålet. Anonymkode: ea96c...23c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Hvorfor skulle man noen gang trenge det. Jeg har vært til utallige underlivsundersøkelser da får jeg et lite håndkle til å dekke meg med fra avkledningsluken til benken, og de løfter bare på det når de må. Jeg går også til fysio der jeg må kle av meg på overkroppen, han snur seg alltid bort med mindre jeg ligger med bagen ned på benken. Skal man undersøke en del får man alltid dekke til resten av kroppen og helsepersonell er veldig nøye på at man skal føle seg trygg og komfortabel. Anonymkode: 5d66a...541 1
Gjest theTitanic Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Nei de får ikke røre meg 😀 Har du vondt nok så blir både nakenhet og berøring bagateller.
PITTY Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen som har vært klissnaken under undersøkelse hos en lege? Har ikke opplevd det selv Mn sånne ting er noe jeg grøsser. Anonymkode: 47bce...91d AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, aldri kliss naken. Samme hvor på kroppen undersøkelsen skal gjøres så opplever jeg at jeg blir bedt om å kle av minst mulig og får noe å dekke meg til med så legen bare ser de delene av kroppen de skal undersøke. Anonymkode: cab89...182 Det er slik det sies her som det skal foregå. Det er grunn til å være skeptisk hvis legen vil ta blodtrykket på deg, ber deg så om å ta av alt av klær og setter deg i gynekolog-stol for deretter å ta blodtrykk av seg selv..🥶 1
Mt3 Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Selv når de skulle kartlegge alle føflekkene mine pga føflekkreft så fikk jeg beholde trusa på. Som regel så undersøkes jo bare deler av kroppen av gangen, og da tar en jo kun av seg det nødvendige.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 Rosa Dartle skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt føflekkreft, så jeg må stå klissnaken hver 3. måned mens legen ser over hele kroppen min med en liten lupe 🙈 Før det mislikte jeg tanken, men nå har jeg gjennomgått eksponeringsterapi for å si det sånn 😅 Du må stå helt naken? Hvorfor kan du ikke ha på bukse når legen sjekker overkroppen og genser når legen sjekker underkroppen? Det høres veldig merkelig ut.... 🧐 Anonymkode: 62b15...9b4 1
Rosa Dartle Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må stå helt naken? Hvorfor kan du ikke ha på bukse når legen sjekker overkroppen og genser når legen sjekker underkroppen? Det høres veldig merkelig ut.... 🧐 Anonymkode: 62b15...9b4 Jeg har ikke så veldig mange føflekker, så sjekken går veldig raskt. Det har aldri vært naturlig å begynne med av- og påkledning midt i undersøkelsen. Da må man jo i så fall stå der i bh/t-skjorte/genser, bli sjekket, så gå bort til der klærne er og ta på seg truse og bukse igjen, og deretter ta av seg bh/t-skjorte/genser og så bort til benken igjen. Det blir nærmest mer sprading rundt av det. 4
Maskinfører Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 theTitanic skrev (12 minutter siden): Har du vondt nok så blir både nakenhet og berøring bagateller. Jeg holder smerte for meg selv
jabx Skrevet 15. november 2023 #15 Skrevet 15. november 2023 Rosa Dartle skrev (21 minutter siden): Jeg har hatt føflekkreft, så jeg må stå klissnaken hver 3. måned mens legen ser over hele kroppen min med en liten lupe 🙈 Før det mislikte jeg tanken, men nå har jeg gjennomgått eksponeringsterapi for å si det sånn 😅 De har maskiner nå som scanner hele kroppen på kort tid, og så kan man scanne med jevne mellomrom og maskinen oppdager nye føflekker eller forandringer i de som er der fra før. Og kan analysere dem også.
Rosa Dartle Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 jabx skrev (1 minutt siden): De har maskiner nå som scanner hele kroppen på kort tid, og så kan man scanne med jevne mellomrom og maskinen oppdager nye føflekker eller forandringer i de som er der fra før. Og kan analysere dem også. Ikke i den offentlige helsetjenesten tror jeg? Jeg kom bare inn i et vanlig pakkeforløp for føflekkreft og ble henvist nærmeste senter. Har bare sett scanner hos apotek (ikke anbefalt oss som har hatt kreft), og sånn mer avansert scanner som de de har hos private som Aleris. Men tar gjerne imot tips 😁 Er heldigvis snart ferdig med de årene med kontroller som ligger i min sjekk, men bør jo fortsette å følge med. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man undersøke en del får man alltid dekke til resten av kroppen og helsepersonell er veldig nøye på at man skal føle seg trygg og komfortabel. Anonymkode: 5d66a...541 Sånn bør det være over alt, men jeg har dessverre opplevd som pårørende at spesielt på sykehus har de en tendens til å glemme alt om privatliv. De som jobber der er kanskje så vant til det at de glemmer hvor traumatiserende det kan være for allerede alvorlig syke mennesker å bli avkledt foran uvedkommende. Jeg hører stadig at det bare er å slappe av, for legen ser dette hver dag. Men poenget er jo at for pasienten er det ikke noe dagligdags å bli avkledt, så det må gjøres med respekt og uten unødvendige vitner. Anonymkode: 03b15...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 Nei, og det hadde aldri vært aktuelt heller. Jeg har på meg noe uansett. Når jeg skulle ta ultralyd av hjertet hadde jeg skjorte så jeg bare kneppet opp skjorten, samme med EKG. Har sjekket føflekker, men har absolutt undertøy på. Hadde aldri i livet godtatt naken. Ved IVF var det noen innvendige ultralyder og sånn, da har jeg på meg skjørt så jeg er dekket til og fra benken, ligger mest mulig tildekket, og de er flinke til å passe på det de som jobber der og. Anonymkode: 4e5d3...f14
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 Så lenge det er en virkelig god grunn og legen er profesjonell og grei, så står jeg naken for helsens skyld. Men har ikke trengt det enda. Anonymkode: ef04f...f26 2
Rosa Dartle Skrevet 15. november 2023 #20 Skrevet 15. november 2023 Nå kom jeg på en gang til også. Ble påkjørt av en bil en gang. Da klippet de av alle klærne mine og tok på meg en pasientskjorte. Aner ikke hvor mange som så meg naken. Hadde på fint sexy undertøyet før det i alle fall husker jeg, for jeg skulle egentlig møte kjæresten 😆 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå