AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Vi har vært sammen i 4 år. Mine følelser er ikke der de engang var, selv om jeg prøver å finne tilbake til de. Jeg prøver å snakke med min mann om dette men føler han ikke hører eller går i forsvar. Jeg har ikke lyst å klemme han eller ha sex. Grunnen til at jeg føler det slik er at vi aldri gjør noe sammen. Før vi fikk barn gikk vi mye ut, men han blir totalt idiot på fylla og det har vært noen fæle hendelser her. Etter vi fikk barn har det ikke blitt drikking, men de få gangene vi har barnefri er det kun aktiviteter som innebærer alkohol som duger for han. Det er kun da han koser seg. I hverdagen tar jeg baby etter jobb, legger han. Etter dette slår samboer på PC som han kjøpte rett etter baby ble født. Han har begynt å game flere timer hver eneste kveld. Så går vi å legger oss. Dette er så uattraktivt og irriterende, jeg må da ta baby på kvelden for han sitter å spiller og snakker med kompiser. Av og til kan han snu seg mens han har mikrofon på å si «oi se den rumpa der» eller lignende før han spiller videre. Jeg prøver å foreslå at vi kan gjøre noe sammen, se film eller spille noe. Han er alltid negativ, han er ikke en film type eller brettspill type (selv om vi så mye film før). Også klager han på vi ikke har sex, og sier han nesten har gitt opp sexlivet. Han sier at det ikke er noe å gjøre på på kveldene da jeg bare ser tv. Sexen er også dårlig, han bryr seg aldri om at jeg eksempel skal få orgasme. Han klager kun på at jeg aldri kommer når jeg har sagt flere ganger hva han kan gjøre og at jeg ikke har noe problem med dette. Føler hele forholdet er totalt skakkjørt. Nå er jeg sliten og trøtt, og tenkte å foreslå en barnefri dag hvor vi kunne gå på kino. Jeg sa jeg ønsket en rolig kjærestekveld for å pleie forholdet og hente oss litt inn på søvnfronten. Bak ryggen min har han avtalt med kompiser at vi heller skal ut å drikke. Hva skal jeg gjøre? Har lyst å skrike av frustrasjon, føler jeg snakker til en vegg som aldri forstår og kun går i forsvar og klager på lite sex. Anonymkode: 6e8c9...c71 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Kanskje på tide å gå i parterapi for å finne ut om dere har felles interesser, samme ønsker for et forhold o.lign? Anonymkode: c5e83...964 1 2
sicario Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Du har fått et lite barn med et stort barn. Har dessverre ikke noe gode tips til hva du kan gjøre. Når drikking med gutta, gaming og sex er det som står i hode hans, så viser han på en fremragende måte hvordan å drepe et forhold. Han høres på ingen måte klar ut for et «voksenforhold». 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje på tide å gå i parterapi for å finne ut om dere har felles interesser, samme ønsker for et forhold o.lign? Anonymkode: c5e83...964 Jeg har tenkt tanken men vet ikke om det er poeng. Vi har prøvd å finne felles interesser men han liker kun drikking. Jeg er mer aktiv og liker fjellturer, stranda, ski, langrenn etc. Føler han er egoistisk og alt skal dreie seg om hans ønsker Anonymkode: 6e8c9...c71
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 sicario skrev (Akkurat nå): Du har fått et lite barn med et stort barn. Har dessverre ikke noe gode tips til hva du kan gjøre. Når drikking med gutta, gaming og sex er det som står i hode hans, så viser han på en fremragende måte hvordan å drepe et forhold. Han høres på ingen måte klar ut for et «voksenforhold». Ja jeg tror dessverre du har helt rett. Jeg bare får totalt angst av tanken på at mitt barn ikke skal ha to foreldre, alt det økonomiske med å være alene etc. Jeg har prøvd å si til han at følelsene er blitt mindre pga dette men jeg merker ingen bedring. Dette med gaming har han alltid likt, men kun at han eksempel spilte 1-2 timer i uka (noe jeg anser som normalt). Etter vi fikk barn kjøpte han PC og det har tatt helt av Anonymkode: 6e8c9...c71
Sofakona Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Har dere prøvd å finne på noe han vil? Jeg kan si at slikt du beskriver et meg å mannen min..men vi har et flott forhold. Han spiller etter barna har lagt seg og jeg ser på tv...han liker ikke så mye av de filmene jeg ser på..så vi ser ofte hver for oss. Vi koser oss slikt.... Kan det være at dere har 2 forskjellige måter å kose dere på? Eller at du føler at dere må gjøre ting sammen..og han ikke føler helt det samme? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Du får sette som krav at enten finner dere på ting som ikke innebærer alkohol, og han skal komme med forslag, eller så er det slutt. Så kan han velge. Si at du orker ikke et forhold der det enten er baby eller drikking. Hvis det skal være livet ditt med han, så vil du heller ha et annet liv og en annen mann. Hvis han sier nei, han gidder ikke å finne på noe som helst utenom drikking, så er det ikke mye liv lage det forholdet deres. Da strekker han seg ikke en millimeter for deg. Du lever ikke evig. Du har ett liv, og da kan du ikke sitte der og dø innvending. Det går jo ikke... Anonymkode: 96522...5b4 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Etter man har fått barn og de har nådd en viss alder er den biologiske og nyttige effekten med et forhold ferdig. Det er slik vi er som mennesker. Dette med at man er i et kjærlighetsforhold bare for å være sammen med noen er et moderne konsept som rett og slett har null funksjon og som ikke fungerer bra. Anonymkode: 75bb8...c8f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 20 minutter siden, sicario said: Du har fått et lite barn med et stort barn. Har dessverre ikke noe gode tips til hva du kan gjøre. Når drikking med gutta, gaming og sex er det som står i hode hans, så viser han på en fremragende måte hvordan å drepe et forhold. Han høres på ingen måte klar ut for et «voksenforhold». Dette. Du valgte å få barn med en umoden fjott som trenger alkohol for å kose seg , blir totalt idiot på fylla, og gamer. Og det er veldig vanskelig å endre andre dessverre Tror det kan være lurt å tenke litt på hvorfor du endte opp i denne situasjonen, og valgte han her som far til ungen din. Om det kan skyldes for eksempel baggasje du har med deg fra oppveksten, dårlig selvtillit, eller noe annet du kanskje kan rydde opp i, så det ikke skaper problemer for deg senere i livet. Anonymkode: d588b...c8d 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har tenkt tanken men vet ikke om det er poeng. Vi har prøvd å finne felles interesser men han liker kun drikking. Jeg er mer aktiv og liker fjellturer, stranda, ski, langrenn etc. Føler han er egoistisk og alt skal dreie seg om hans ønsker Anonymkode: 6e8c9...c71 Men var drikking den eneste felles aktiviteten dere delte før barn også? Det er litt sent å lete etter felles hobbyer etter at barnet er her. Jeg vet det ikke er noen løsning, men jeg lurer bare på hvordan det var før? Anonymkode: 71184...15b 1
NakenPanda Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 Vedder på at han gamet før barn også, så egentlig har han ikke forandret seg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har tenkt tanken men vet ikke om det er poeng. Vi har prøvd å finne felles interesser men han liker kun drikking. Jeg er mer aktiv og liker fjellturer, stranda, ski, langrenn etc. Føler han er egoistisk og alt skal dreie seg om hans ønsker Anonymkode: 6e8c9...c71 Det vil ikke skade med litt terapi for dere. Enten finner dere da sammen, eller en avslutning blir mer naturlig. Greit å få en avklaring så snart som mulig framfor å leve i uvitenhet. Anonymkode: 6cea6...f7c
Gjest Anonyme-meg Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja jeg tror dessverre du har helt rett. Jeg bare får totalt angst av tanken på at mitt barn ikke skal ha to foreldre, alt det økonomiske med å være alene etc. Jeg har prøvd å si til han at følelsene er blitt mindre pga dette men jeg merker ingen bedring. Dette med gaming har han alltid likt, men kun at han eksempel spilte 1-2 timer i uka (noe jeg anser som normalt). Etter vi fikk barn kjøpte han PC og det har tatt helt av Anonymkode: 6e8c9...c71 Men tenkte du ikke igjennom dette før du valgte å få barn? Hva hvis forholdet ryker klarer jeg å ta vare pået barn alene også økonomisk..
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har tenkt tanken men vet ikke om det er poeng. Vi har prøvd å finne felles interesser men han liker kun drikking. Jeg er mer aktiv og liker fjellturer, stranda, ski, langrenn etc. Føler han er egoistisk og alt skal dreie seg om hans ønsker Anonymkode: 6e8c9...c71 Men disse forskjellene var da sikkert der før dere fikk en unge? Hva var det med denne mannen du tenkte at ville bli en god far og partner? Anonymkode: 93e9e...377 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 Hva mener du med at han «blir totalt idiot i fylla» og at det har skjedd noen fæle hendelser i forbindelse med det? Kommer an på hva du mener med det, men min umiddelbare tanke er at han burde ikke drikke hvis han ikke klarer å oppføre seg. Har du prøvd å sette hardt mot hardt og sakt at han får finne på andre ting enn å drikke nå som han har blitt far? Angående gaming så kan dere jo kanskje prøve å sette av feks. to dager i uka dere må gjøre noe sammen. Se film, lage en god middag, gi hverandre massasje, trene sammen, eller hva det nå enn er som dere liker å gjøre. Disse dagene er det ulovlig å spille eller se på tv-serier som kanskje bare du liker. Har dere forresten prøvd par-spill? Kanskje det kunne vært noe, da må dere snakke sammen.. Hvordan er ansvarsfordelingen hjemme? Hjelper han til eller faller det meste på deg? Hvis det meste faller på deg så ville jeg fordelt oppgavene dere mellom. Prøv å last ned samboerappen. Si at manglende sexlyst kommer av at du er sliten av å måtte gjøre alt selv. Ellers kan du prøve å bruke de resterende kveldene han gamer til å gjøre ting du liker. Hvis han likevel sitter hjemme foran skjermen så kan jo du benytte deg av muligheten til å komme deg litt ut. Besøk venner, gå deg en tur, finn deg en hobby og gjør det som gir DEG glede. Ikke la din lykke være avhengig av han. Anonymkode: c24ab...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 Mannen her gamer og jeg ser på tv, men vi sitter sammen i stua og kan prate med hverandre. Han er avholds og har ikke så ofte behov for og komne seg ut fra huset, men jeg drar en tur av og till for og finne på ting og være sosial med venner. Med ut mener jeg ikke byen. Men jeg ser han bryr seg lite om forholdet deres, så jeg anbefaler parterapi. Da kan han ikke gjemme seg bak pc når dere burde snakke om forholdet, og hverandres behov Anonymkode: b0f0b...85c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi har vært sammen i 4 år. Mine følelser er ikke der de engang var, selv om jeg prøver å finne tilbake til de. Jeg prøver å snakke med min mann om dette men føler han ikke hører eller går i forsvar. Jeg har ikke lyst å klemme han eller ha sex. Grunnen til at jeg føler det slik er at vi aldri gjør noe sammen. Før vi fikk barn gikk vi mye ut, men han blir totalt idiot på fylla og det har vært noen fæle hendelser her. Etter vi fikk barn har det ikke blitt drikking, men de få gangene vi har barnefri er det kun aktiviteter som innebærer alkohol som duger for han. Det er kun da han koser seg. I hverdagen tar jeg baby etter jobb, legger han. Etter dette slår samboer på PC som han kjøpte rett etter baby ble født. Han har begynt å game flere timer hver eneste kveld. Så går vi å legger oss. Dette er så uattraktivt og irriterende, jeg må da ta baby på kvelden for han sitter å spiller og snakker med kompiser. Av og til kan han snu seg mens han har mikrofon på å si «oi se den rumpa der» eller lignende før han spiller videre. Jeg prøver å foreslå at vi kan gjøre noe sammen, se film eller spille noe. Han er alltid negativ, han er ikke en film type eller brettspill type (selv om vi så mye film før). Også klager han på vi ikke har sex, og sier han nesten har gitt opp sexlivet. Han sier at det ikke er noe å gjøre på på kveldene da jeg bare ser tv. Sexen er også dårlig, han bryr seg aldri om at jeg eksempel skal få orgasme. Han klager kun på at jeg aldri kommer når jeg har sagt flere ganger hva han kan gjøre og at jeg ikke har noe problem med dette. Føler hele forholdet er totalt skakkjørt. Nå er jeg sliten og trøtt, og tenkte å foreslå en barnefri dag hvor vi kunne gå på kino. Jeg sa jeg ønsket en rolig kjærestekveld for å pleie forholdet og hente oss litt inn på søvnfronten. Bak ryggen min har han avtalt med kompiser at vi heller skal ut å drikke. Hva skal jeg gjøre? Har lyst å skrike av frustrasjon, føler jeg snakker til en vegg som aldri forstår og kun går i forsvar og klager på lite sex. Anonymkode: 6e8c9...c71 Høres ut som om han er 12 år og trenger sin mor fremdeles. Akkurat det problemet er det vanskelig å gjøre noe med. Folk blir sent voksne i disse tider.. Anonymkode: 514bf...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå