AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Altså, selvfølgelig ikke alle. Men det er så mange fedre som kutter kontakten med barn fra tidligere ekteskap når de får seg ny kjæreste og nye barn. Jeg bare forstår ikke hvordan man kan "glemme" noe av det mest dyrebare man har i livet, til fordel for å gjenta dårlige valg. Ja, jeg er bitter. Har bare hørt utallige historier, men nå opplever jeg at far til mine barn gjør det samme. Og jeg bare klarer ikke å forstå det! Anonymkode: bafea...dd6 8 13 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 De blir da uinteressante. Anonymkode: 7f8eb...11a
c_buk Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Mange menn er emosjonelt infantile. Og mange kvinner, herunder mødre og koner lar dem være det. Da får man slike fedre i samfunnet. 3 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Men du, bedre det faktisk enn de bitre mannfolka som ikke vil betale bidrag så de skal ha samvær uten tilstedeværelse eller kjærlighet. Misforstå meg rett!! Det er ikke bra, men barna opplever gjerne nevnte over for vondere Anonymkode: 95c00...442 5 2
c_buk Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du, bedre det faktisk enn de bitre mannfolka som ikke vil betale bidrag så de skal ha samvær uten tilstedeværelse eller kjærlighet. Misforstå meg rett!! Det er ikke bra, men barna opplever gjerne nevnte over for vondere Anonymkode: 95c00...442 Er ikke begge alternativene her horrible? 12 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Noe som er enda mer uforståelig er jo de mødrene som kutter ut sine egne barn. Anonymkode: 74b2a...017 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 c_buk skrev (20 minutter siden): Mange menn er emosjonelt infantile. Og mange kvinner, herunder mødre og koner lar dem være det. Da får man slike fedre i samfunnet. Mener du at det er kvinners feil at menn forkaster egne barn når de får ny partner/barn? Forklar takk. Anonymkode: 438c8...4a9 9
c_buk Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du at det er kvinners feil at menn forkaster egne barn når de får ny partner/barn? Forklar takk. Anonymkode: 438c8...4a9 Jeg mener at det er mannens feil. Helt klart. Men jeg mener at altfor mange kvinner lar sine barn utvikle seg til å bli emosjonelt underutviklet, og at noen kvinner inngår et forhold med disse mennene og muliggjør denne oppførselen videre. Så kommer de og klager på at mannen er ubrukelig. Hadde man stilt krav til emosjonell tilgjengelighet fra disse mennene, så tror jeg mye hadde vært gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, selvfølgelig ikke alle. Men det er så mange fedre som kutter kontakten med barn fra tidligere ekteskap når de får seg ny kjæreste og nye barn. Jeg bare forstår ikke hvordan man kan "glemme" noe av det mest dyrebare man har i livet, til fordel for å gjenta dårlige valg. Ja, jeg er bitter. Har bare hørt utallige historier, men nå opplever jeg at far til mine barn gjør det samme. Og jeg bare klarer ikke å forstå det! Anonymkode: bafea...dd6 Våt fitte og damerumpe i kombinasjon med nøttehjerne er desverre årsken. Ærligt svar fra en mann.. nb: jeg er ikke en av de du beskriver.. 👍 Anonymkode: 5dca7...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Våt fitte og damerumpe i kombinasjon med nøttehjerne er desverre årsken. Ærligt svar fra en mann.. nb: jeg er ikke en av de du beskriver.. 👍 Anonymkode: 5dca7...e7c Ja ser årsaken men forstår fortsatt ikke hvordan det er mulig. Jeg tror det også er disse mennene som aldri aldri kan kunne ha et langvarig forhold. For hvis de til og med evner å kutte ut kontakten eget DNA, til fordel for andre, så har de hvertfall ikke problemer med å bytte ut kvinner heller. Anonymkode: bafea...dd6 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja ser årsaken men forstår fortsatt ikke hvordan det er mulig. Jeg tror det også er disse mennene som aldri aldri kan kunne ha et langvarig forhold. For hvis de til og med evner å kutte ut kontakten eget DNA, til fordel for andre, så har de hvertfall ikke problemer med å bytte ut kvinner heller. Anonymkode: bafea...dd6 Dette tenker jeg det er mye sannhet i, faren min flyttet fra oss og mamma til andre siden av landet for ei dame. Det ble etter hvert slutt, og han har hatt mange, mange forhold siden. Anonymkode: 56250...7f1 1
Carrot Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 Hva med foreldre som bruker barna som et "våpen" mot eksen? En måte å minne dem på at de gikk, de er ikek bra nok osv osv og som til stadighet skaper situasjoner som gjrø det vanskelig for ungene? Det er også ille - og i den kategorier er det desverre flest kvinner.. (for balansens i trådens del..) Man kan heller spørre seg hva som skjer i et menenske som forlater et dårlig forhold som gjør at de ikke klarer ha barnas beste i fokus uansett hva.. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 De er emosjonellt avstumpet og som noen andre nevnet, ute av stand til å ha meningsfulle relasjoner. Når jeg var yngre og ikke visste bedre, traff jeg en mann av den typen. Det var alle andres feil enn ham at han hadde måtte drite i barnet han hadde og gå videre. Når jeg ble mer voksen så ser jeg jo hvordan alt det bare skrek "jeg klarer ikke å ta ansvar eller være der for noen". Han kunne kun ha av/på forhold for han ble helt sprø når noen kom for nær. Men forhold skulle han ha og etter meg fikk han barn med 3 andre damer. 4 barn han aldri ser og det er ikke hans feil.. Anonymkode: 2b780...b62 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #14 Skrevet 16. november 2023 Carrot skrev (27 minutter siden): Hva med foreldre som bruker barna som et "våpen" mot eksen? En måte å minne dem på at de gikk, de er ikek bra nok osv osv og som til stadighet skaper situasjoner som gjrø det vanskelig for ungene? Det er også ille - og i den kategorier er det desverre flest kvinner.. (for balansens i trådens del..) Man kan heller spørre seg hva som skjer i et menenske som forlater et dårlig forhold som gjør at de ikke klarer ha barnas beste i fokus uansett hva.. Ja for balansen skyld, så er det ikke noe bedre med barna stående i midten som blink mens foreldre skyter piler på hverandre. Anonymkode: bafea...dd6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Skrevet 16. november 2023 c_buk skrev (12 timer siden): Mange menn er emosjonelt infantile. Og mange kvinner, herunder mødre og koner lar dem være det. Da får man slike fedre i samfunnet. Kvinner lar dem være det? Så dette er også kvinners ansvar?? 🙄 Menn har visst ikke noe ansvar, men de er de beste lederne 🤯 Anonymkode: 963dd...430 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 Det er enkelt. Anonymkode: 9d92d...6b9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 Carrot skrev (1 time siden): Hva med foreldre som bruker barna som et "våpen" mot eksen? En måte å minne dem på at de gikk, de er ikek bra nok osv osv og som til stadighet skaper situasjoner som gjrø det vanskelig for ungene? Det er også ille - og i den kategorier er det desverre flest kvinner.. (for balansens i trådens del..) Man kan heller spørre seg hva som skjer i et menenske som forlater et dårlig forhold som gjør at de ikke klarer ha barnas beste i fokus uansett hva.. Hva har det med saken å gjøre? "For balansen" - det er jo en helt annen diskusjon? Anonymkode: bbbcc...b22 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 Jeg tror at det er flere grunner. Den enkleste og kjipeste grunnen er at noen fedre ikke bryr seg så mye om barna sine. Noen fedre har ramlet inn i et mønster hvor det er mor som «iverksetter» familieting. Uten mor så ramler det litt sammen. Noen barn er tydelige på at de foretrekker mamma (hva enn årsaken er). Da er det oppoverbakke å skulle finne på noe fint sammen. Noen menn er opptatt av å holde den nye dama happy, og evt hennes/felles barn. Noen av disse damene synes kanskje at det er helt greit at typen lar tidligere barn havne i bakleksa. Noen mødre føler at de er «hovedforelderen» og gjør kanskje ikke ting enklere for en far som har forlatt dem. Anonymkode: db5a4...05c 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #19 Skrevet 16. november 2023 Jeg tror den brutale sannheten er at menn og kvinner har ulike holdninger til barn. Så enkelt. I vårt likestilte samfunn har vi blitt fortalt at mannsrollen og kvinnerollen er like hverandre til forveksling. Kvinner er like interessert i og dedikert til karriere som menn, og fedre er like tilknyttet barna sine som kvinner. Men når én av partene gror frem barnet i sin egen kropp, føder det og har det på brystet i året som kommer, så mener jeg - kontroversielt som det er - at de alltid vil være litt nærere barnet. Fedre elsker barna sine og vil beskytte dem. Men så lenge barna klarer seg bra, trenger de ikke den totale nærheten. Jeg ser av par rundt meg som er skilt med 50/50 at en del av mødrene sliter når barna er borte, mens fedrene dyrker jobb og trening og sosialt og er glad for pausen. Selv fedre som jeg vet har vært veldig tilstedeværende og gode pappaer. Så tror jeg flere menn er opptatt av familien som enhet. Hvis den splittes og ikke fungerer, vil de få seg en ny familie. Anonymkode: e3c80...663 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #20 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror at det er flere grunner. Den enkleste og kjipeste grunnen er at noen fedre ikke bryr seg så mye om barna sine. Noen fedre har ramlet inn i et mønster hvor det er mor som «iverksetter» familieting. Uten mor så ramler det litt sammen. Noen barn er tydelige på at de foretrekker mamma (hva enn årsaken er). Da er det oppoverbakke å skulle finne på noe fint sammen. Noen menn er opptatt av å holde den nye dama happy, og evt hennes/felles barn. Noen av disse damene synes kanskje at det er helt greit at typen lar tidligere barn havne i bakleksa. Noen mødre føler at de er «hovedforelderen» og gjør kanskje ikke ting enklere for en far som har forlatt dem. Anonymkode: db5a4...05c Alt dette stemmer. Begge mine barn har gått gjennom faser der det er mamma som gjelder. I perioden vi ble skilt var det slik for begge barna, de var yngre og mor representerte alt som var viktig. Ettersom de ble litt større ble vår sønn mindre mammadalt og vi kunne gjøre flere ting sammen, jeg lærte ham å stå på ski, svømme og klatre. Vår datter gikk i klinsj med mor da hun ble tenåring, og da var det deilig å få pause for henne og at vi kunne henge litt sammen. Siste punktet er kanskje det viktigste. Anonymkode: e3c80...663 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå