Gå til innhold

Dere som kjøper Nyåkers pepperkaker hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kommer jo kun i den metallboksen. Jeg har ikke sett noen refill, ihvertfall. Hvor gjør dere av alle boksene etterpå? Med årene blir det jo noen, og jeg har liten plass.

Jeg vurderer å dra til Lyreco og kjøpe med en sånn boks hjem, for det virker som at de er de eneste gode pepperkakene i butikk nå. Det som gjør meg i tvil er alle de boksene jeg blir sittende med etter hvert hvis jeg virkelig liker pepperkakene. :tree:

Anonymkode: 25ee1...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trør dem flate og hiver dem i metallavfallet. Litt som med hermetikkbokser.

Anonymkode: 00d5d...678

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har spart en eller to og bruker til krumkaker fordi de er greie på størrelsen, de andre går i glass- ogmetallavfallsdunken etter at jeg har fylt den med småbokser og glass. ;)

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Trør dem flate og hiver dem i metallavfallet. Litt som med hermetikkbokser.

Anonymkode: 00d5d...678

Takk! da vet jeg at de kan trøkkes nok sammen til å kastes i metallavfall. :) 

Brunhilde skrev (7 timer siden):

Jeg har spart en eller to og bruker til krumkaker fordi de er greie på størrelsen, de andre går i glass- ogmetallavfallsdunken etter at jeg har fylt den med småbokser og glass. ;)

Har den dunken så stor åpning der du bor at boksen kan kastes i sin opprinnelige størrelse? Her er det ikke store hullene i glass- og metallavfallscontainerne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! da vet jeg at de kan trøkkes nok sammen til å kastes i metallavfall. :) 

Har den dunken så stor åpning der du bor at boksen kan kastes i sin opprinnelige størrelse? Her er det ikke store hullene i glass- og metallavfallscontainerne. 

Hver husstand har sin egen dunk som tømmes med jevne mellomrom.

Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Hver husstand har sin egen dunk som tømmes med jevne mellomrom.

Å, okei. :) Her er det så vidt jeg vet bare store fellescontainere. Hullene er ikke mye større enn bunnen av en glassflaske, så da er det ikke mye som går i.

Skrevet

Kjøper et par bokser hvert år, og ja, de metallboksene er faktisk et lite problem 😅

Har et par stående i boden til andre kaker, resten kaster jeg i søppelkontainer når borettslaget har våropprydning. Får ikke plass til dem i glass/metallkontainer her. 

Anonymkode: 4c14d...e67

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir dem bort til barnas venner når vi har pepperkakebaking hjemme hos oss, eller fyller dem med hjemmelagde julekaker og gir bort til slekt og venner til jul. Praktiske bokser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...