AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Ble både litt inspirert og nysgjerrig etter å ha lest en annen tråd her inne. Ett tema som både opprører, engasjerer og som det er veldig delte meninger rundt...elr er det? Ser mange her inne er "for" åpne forhold å mener folk må få leve livet sitt slik de selv vil, men når spørsmålet kommer opp, om å ha sex med andre enn partner, så blir det veldig mange reaksjoner på innlegg. Men er det egentlig det værste å spørre om? Bør man ikke i ett forhold være så trygg på, å ha så tillit til partner at man skal føle det helt naturlig å prate om alt? Å om sexlivet dabber av og er på vei til å dø ut, kan det ikke være en oppvekker å spise litt ute av og til? Skjønner at ikke alle er laget for å leve slik, men om man vet man har behov for noe nytt fra tid til annet, at man tenner litt på jakten å, og at det booster selvtillit å gjør både samliv og sexliv bedre, så hvorfor ikke? Så lenge partner kan leve med den siden av deg så klart, mye bedre å være åpen å kanskje dele erfaringer enn all utroskapen å lureri som foregår nå elr? Anonymkode: c3d9e...7f1 1
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Åpent forhold, og la partneren få ligge rundt, er starter på slutten av ekteskapet/samboerskapet. Om man ønsker med sikkerhet å drepe forholdet man er i, så kjør på! 10 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Åpent forhold, og la partneren få ligge rundt, er starter på slutten av ekteskapet/samboerskapet. Om man ønsker med sikkerhet å drepe forholdet man er i, så kjør på! Er ikke helt enig i det altså, om begge ønsker å utforske og det er pratet godt om slik at begge er enig og vet hva som er innafor elr ikke, så er jeg ikke sikker på at det er døden for forholdet. Og noen ganger det kanskje kan være det som skal til for å få sexen igang igjen å. Anonymkode: c3d9e...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 At to skal ha sex resten av livet er bare rart for min del....jeg og min mann pleier ha trekant av og til. Gjerne ekstra kvinne, tar inn på hotel der vi møtes Det er skikkelig krydder! Som styrker forholdet.. Anonymkode: 9916a...ee7 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At to skal ha sex resten av livet er bare rart for min del....jeg og min mann pleier ha trekant av og til. Gjerne ekstra kvinne, tar inn på hotel der vi møtes Det er skikkelig krydder! Som styrker forholdet.. Anonymkode: 9916a...ee7 Helt enig, å har nok samme syn på dette som du, det handler om å spice opp å beholde leken og spenningen i forholdet, så lenge begge er med på det så klart. Anonymkode: c3d9e...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Ser ikke helt vitsen med å dele skittentøy, regninger å hverdag med en person som skal dele godene med andre. Anonymkode: bcf80...c2c 8 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Man bør kunne prate om alt, også alt innenfor sexlivet. Men sannheten er nok at det store flertallet av menn og kvinner hadde reagert veldig negativt om kjæresten ønsket å knulle andre. Bare det at hun ikke har lyst på meg, men lyst på kuk fra andre, det er nok til at hun hadde blitt singel Anonymkode: 8f968...afe 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man bør kunne prate om alt, også alt innenfor sexlivet. Men sannheten er nok at det store flertallet av menn og kvinner hadde reagert veldig negativt om kjæresten ønsket å knulle andre. Bare det at hun ikke har lyst på meg, men lyst på kuk fra andre, det er nok til at hun hadde blitt singel Anonymkode: 8f968...afe Men da er jo det der din grense går i forhold til hva som er ok når man er 2. Men hvorfor mener du flesteparten av menn og kvinner? Hvorfor er det så tabu å skulle ønske å leve litt annerledes enn hva den tradisjonelle rollen er? Er sikker på at mange tenker tanken å har fantasier rundt tema, men aldri tørr ta dette opp hjemme.. Anonymkode: c3d9e...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Folk har komplisert dette til det helt vanvittige. Anonymkode: 137e4...cc2
c_buk Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Det er en stor risiko forbundet med å ta opp dette. Hadde min samboer delt dette som en fantasi hadde jeg hatt null problemer med det. Hadde hun hintet om et ønske om å leve det ut hadde det vært slutten av forholdet. Å ligge med andre er utroskap. Da forstår jeg ikke hvorfor man ikke bare gjør det slutt og heller forblir venner eller venner som ligger med hverandre iblant. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Jeg har skrevet en egen tråd med litt erfaringer om meg og min samboer sitt åpne forhold. Vi har utelukkende positive erfaringer med det. Men det er selvfølgelig ikke for alle, og man skal tenke seg nøye om før man tar et slikt steg 😊 Det kan være et supplement til et allerede godt og solid forhold, men det kan også være ødeleggende. Nøkkelen og en hovedregel om man vurderer et åpent forhold, er at deres forhold skal være stabilt og bra. Et åpent forhold er ikke svaret om en ikke er fornøyd i forholdet, med feks sexlivet. Å åpne et forhold når man ikke er fornøyd slik det er, vil nesten garantert være begynnelsen på slutten. Anonymkode: c7611...8c9
Frkego Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At to skal ha sex resten av livet er bare rart for min del....jeg og min mann pleier ha trekant av og til. Gjerne ekstra kvinne, tar inn på hotel der vi møtes Det er skikkelig krydder! Som styrker forholdet.. Anonymkode: 9916a...ee7 Dette blir noe helt annet enn åpent forhold. Dette er noe DERE gjør sammen som par. I et åpent forhold har man sex med andre UTEN sin partner. Jeg er åpen for trekant, men ikke at jeg eller min partner skal ha sex med andre uten hverandre tilstede. Sex er for oss noe som binder oss sammen som par og noe som er vårt. Vi ønsker begge å ha trekant, men igjen, det er noe vi gjør sammen. Noen er monogame, andre ikke. Noen kan også endre oppfatning i løpet av et langt samliv. Det viktigste her er løpende kommunikasjon. Snakk om følelser, behov, fantasier, ønsker og alt rundt samlivet og sexlivet kontinuerlig. Tenker det også er viktig å ikke ta alt som et angrep eller kritikk når partner deler tanker og følelser - også bør man jo være litt taktisk når man skal dele («hvordan vil dette oppfattes av partner? Kommer budskapet mitt frem ved å ta det opp på denne måten?»). For oss begge var trekant helt uaktuelt for noen år tilbake. Det var helt utenkelig. Nå, etter 15 år, så er dette noe vi begge ønsker å gjøre. Noe vi vil gjøre for OSS. Vi vil dele den erfaringen med HVERANDRE. Vi har snakket mye om det, og jeg skal innrømme at det fortsatt virket utenkelig når partner åpnet seg om fantasien. Jeg gikk likevel ikke i forsvar og antok at jeg ikke var bra nok, for han ville ha respektert mine følelser hvis jeg ikke ønsket dette. Nå er jeg helt med. Han har forklart hvorfor han ønsker det, hva han ønsker å oppleve og hvordan han ønsker å gjennomføre det. Jeg har lyttet åpent hele veien og vi har snakket mye om alt fra det praktiske til det emosjonelle rundt det. Nå kan vi nesten ikke vente med å gjennomføre det og vi snakker høyt om det under sex. Tror nok ikke jeg hadde vært like tilbøyelig for ideen med mindre vi hadde et så trygt og godt forhold og et tilfredsstillende sexliv. Akkurat nå er det utenkelig for oss å skulle skille sex og forhold, altså ha sex med andre uten partner tilstede. Vi begge er monogame og mener sexlivet vårt er vårt og noe som kun er forbeholdt oss. Kanskje forandrer noen av oss mening etter hvert og da vil vi snakke om det og lytte åpent til hva hverandre har å si. Jeg tror likevel ikke at jeg ville ha gått med på at han skulle hatt sex med andre hvis ikke jeg også ønsker å ha sex med andre. 1 1
Fremmed fugl Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men da er jo det der din grense går i forhold til hva som er ok når man er 2. Men hvorfor mener du flesteparten av menn og kvinner? Hvorfor er det så tabu å skulle ønske å leve litt annerledes enn hva den tradisjonelle rollen er? Er sikker på at mange tenker tanken å har fantasier rundt tema, men aldri tørr ta dette opp hjemme.. Anonymkode: c3d9e...7f1 Folk flest idag bryr seg egentligen lite om hva andre gjør så lenge dem ikke plager andre. Men de fleste ønsker faktisk ikke å leve i ikke monogama forhold. Det virker nesten som det er en rar sekt på KG som går mot alt som jeg leser om samtykke basert ikke monogami. Gjengen som anbefaler det som løsning i forhold som går dårlig. Dum ide. Skikkelig ræva ide. 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 2 hours ago, Blueberrymuffin said: Åpent forhold, og la partneren få ligge rundt, er starter på slutten av ekteskapet/samboerskapet. Om man ønsker med sikkerhet å drepe forholdet man er i, så kjør på! Hvorfor må et forhold være basert på seksuell eksklusivitet? Man er jo sammen for å lage og oppdra barn og ha felles ansvar for ressurser og logistikk. Anonymkode: fea05...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #15 Skrevet 15. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ser ikke helt vitsen med å dele skittentøy, regninger å hverdag med en person som skal dele godene med andre. Anonymkode: bcf80...c2c Det er vel strengt tatt ikke en gode å bare kunne ha sex med én person. Det er jo et fengsel. Har ingenting gjøre med en avtale om samboerskap, barn og felles ansvar for økonomi. Anonymkode: fea05...3a0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er vel strengt tatt ikke en gode å bare kunne ha sex med én person. Det er jo et fengsel. Har ingenting gjøre med en avtale om samboerskap, barn og felles ansvar for økonomi. Anonymkode: fea05...3a0 Ser absolutt ikke på det som fengsel, tvertimot. Anonymkode: bcf80...c2c 5
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Åpent forhold, og la partneren få ligge rundt, er starter på slutten av ekteskapet/samboerskapet. Om man ønsker med sikkerhet å drepe forholdet man er i, så kjør på! Ikke alltid. Men åpent ekteskap krever en sterk grunnmur. Lever selv i ett åpent ekteskap og for oss fungerer det men har nok av eksempler på par som ikke har taklet det
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 13 hours ago, Fru Uperfekt said: Ikke alltid. Men åpent ekteskap krever en sterk grunnmur. Lever selv i ett åpent ekteskap og for oss fungerer det men har nok av eksempler på par som ikke har taklet det Man har for eksempel problemstillingen at mannen ikke så lett får seg noe, mens kvinnen lett kan ligge med så mange hun orker. Tilgjengelighet. Hvordan er det da for mannen, han sitter hjemme og får seg ingenting og kona er ute hver eneste helg og ligger med den ene og den andre. Anonymkode: 69eda...b62 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #19 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man har for eksempel problemstillingen at mannen ikke så lett får seg noe, mens kvinnen lett kan ligge med så mange hun orker. Tilgjengelighet. Hvordan er det da for mannen, han sitter hjemme og får seg ingenting og kona er ute hver eneste helg og ligger med den ene og den andre. Anonymkode: 69eda...b62 Hvis det var mannen som tok initiativ til åpent forhold for å kunne være "utro med velsignelse", sier jeg bare til pass for ham. Som man reder, ligger man. Anonymkode: 3d337...268 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #20 Skrevet 16. november 2023 Kunne aldri gjennomført noe sånt. Og monogame forhold har dårlig nok statistikk som det er med brudd, åpne forhold har mye dårligere statistikk, så det er oftest kortvarig morro Anonymkode: 8f968...afe 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå