AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Hva har dere på barnet deres når dere skal kjøre i barnehagen på vinteren? Savner tiden med bilstolpose 😅 Anonymkode: 6597f...8de
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Vi tar på ullgenser, lue og legger et teppe i fanget. Dette holder barna varme i bilen til den blir varm, og er nok klær mellom bil og dør. Anonymkode: f3147...782
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Ullgenser, ullbukse, lue, sko og votter også tar vi et ullteppe over. Pleier å starte opp bilen litt før vi skal dra så den ikke er iskald. Anonymkode: f62ce...c4a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Ulldress på minste, todelt ull på nest minste. Er det meldt uvanlig kaldt vær varmer jeg bilen litt først. Anonymkode: ed0dd...a7b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Før jeg hadde app til å starte bilen med ti minutter før vi skulle reise så gikk jeg ut å startet bilen ti minutter før. Barnet kan jo ha på jakke til dere kommer til bilen, så ta den av seg for å sitte trygt i bilsetet. Gjorde som regel det før. Her vi bor nå har vi 2 minutt fra hjem til bhg/skole på sidevei med 30km Max og 15 fartdempere, så de sitter som regel med jakke på seg, må jeg innrømme. 😅 Anonymkode: 26c4d...777 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Starter bilen 10 minutter før vi skal dra. Har i tillegg pledd i bilen Anonymkode: a2879...89e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Ulldress. Finnes også bilstolpose til småbarn, men den blir jo kald om bilen blir kald 🫣 Anonymkode: 3d235...a85
Tjoheiii Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Varmer opp bilen med app, så bruker vi som regel å dra over en lillelamdress og lue (og votter på litt kaldere dager), evt. en skalljakke på vindfulle høstdager med et teppe over i bilen
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Ullklær, ullteppe over i bilen. Gjerne varme bilen på forhånd. Anonymkode: 2cd8b...843
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #11 Skrevet 16. november 2023 For de som har bil man kan varme opp på forhånd, så trengs ikke like mye klær. Men det er viktig å tenke på at de ikke skal ha tykke klær under sele. Vi må kjøre 2min til barnehagen på vei til jobb. Er 30km/t, oversiktlig og lite trafikk. Så vi tar på ullundertøy/strømpebukse og gjerne collegesett/lignende utenpå. Tykk ullgenser og lue. Eller en ulldress. Jeg vet man kan krasje på slike veier vi kjører også, men jeg vil si det er ganske lav risiko. Skulle vi kjørt lengre / fortere / ut på motorvei, så ville jeg ikke brukt dress, tykk ull eller tykk jakke utenpå. Da ville jeg heller gått ut og varmet opp bilen i forkant (men vet jo at de som bor i blokk blir det mer stress for kanskje). Må dere gå et stykke til bilen, kan barnet bruke en jakke. Ta av når du setter i bilen. Ha teppe i bilen barnet kan ha over seg. Anonymkode: 20272...e63
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 Den gamle bilen kunne varmes opp på forhånd, men den er nå erstattet av en som ikke har den muligheten (i bytte mot firhjulstrekk). I den nye biler har vi liggende et par tepper i baksetet. Både barna og jeg har på ullgenser og varm lue i bilen nå (og tar av lua om vi kjører et stykke og blir varm). Og så har vi med ytterjakker eller dresser som vi tar på når vi kommer frem, etter om vi skal bare skal gå litt ute på bestemmelsesstedet eller være ute på tur. Anonymkode: 9479e...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå