Gå til innhold

Hun var ikke den hun utgav seg for i profilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde sett frem til en Tinder-date med en kvinne som virket som en perfekt match – god matinteresse, aktiv livsstil, og et ønske om å leve sunt. Da vi endelig møttes, ble jeg imidlertid overrasket. Hun viste seg å være rundt 10 kg overvektig, og utseendemessig så hun ut til å være 20 år eldre enn bildene hennes ga inntrykk av.

Jeg lurer på hvorfor noen velger å legge ut bilder av seg selv som tydeligvis er fra en betydelig yngre tid, og ikke minst hvorfor de lyver om detaljer i profilen sin. Hva er hensikten med det? Det virker for meg som om ærlighet ville vært det beste i slike situasjoner. Er det for å skape et bedre førsteinntrykk, eller er det en form for selvbedrag? Jeg synes det er utfordrende å forstå motivasjonen bak slike handlinger?

Anonymkode: 2f7ce...2f5

• Liker 19
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar de tenker at flere grovsiler dem bort om de ikke pynter på sannheten, og at de håper de likevel gjør positivt inntrykk ved første møte.

Anonymkode: c488e...a89

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår det heller ikke, hva som er logikken bak sånne Tinderprofiler og -bilder. Samt andre datingapper da selvfølgelig.

Har lest kvinner her inne skrive om lignende tilfeller der menn har hatt 15 år gamle bilder av seg selv i profilen, og så møter de opp på date, skallet og med ølvom og 15 år eldre enn påstått i profilen! Tror de virkelig at noe sånt vil funke? Det kan jo ikke være av andre grunner enn et håp om å kapre seg en langt yngre dame.....?

Nei, jeg skjønner at du er skuffet. Jeg tror jeg ville sagt i fra faktisk, til den daten. Spurt rett ut hvorfor legger du ut så gamle og utdaterte bilder av deg selv, som ikke stemmer med nåtiden? Sett hva vedkommende svarer.

Anonymkode: 82bd8...dc4

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår det heller ikke, hva som er logikken bak sånne Tinderprofiler og -bilder. Samt andre datingapper da selvfølgelig.

Har lest kvinner her inne skrive om lignende tilfeller der menn har hatt 15 år gamle bilder av seg selv i profilen, og så møter de opp på date, skallet og med ølvom og 15 år eldre enn påstått i profilen! Tror de virkelig at noe sånt vil funke? Det kan jo ikke være av andre grunner enn et håp om å kapre seg en langt yngre dame.....?

Nei, jeg skjønner at du er skuffet. Jeg tror jeg ville sagt i fra faktisk, til den daten. Spurt rett ut hvorfor legger du ut så gamle og utdaterte bilder av deg selv, som ikke stemmer med nåtiden? Sett hva vedkommende svarer.

Anonymkode: 82bd8...dc4

Ikke mange som hadde turt å spørre om det , folk er for feige. Samme folka bruker filter på bildene sine også😁

Anonymkode: e6404...497

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, si det… de har vel veldig høye tanker om seg selv da. Ikke nødvendigvis at de er så flotte utseendemessig, men de tar seg veldig store friheter… 

Friheter de aldri hadde unnet andre… 😅 da hadde de sikkert følt seg lurt hvis det hendte dem, der de er gira på den flotte personen de skal møte og så bare, ehm, ja… anstrengelse må til for å like personen. Så kanskje de satser på at de treffer en person som stiller lave krav eller noe, eller har dårlig selvtillit. Rett og slett en kjip person da? 😅😅😅 ikke noe mer hokus pokus enn det … 

Anonymkode: 0a080...21a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, si det… de har vel veldig høye tanker om seg selv da. Ikke nødvendigvis at de er så flotte utseendemessig, men de tar seg veldig store friheter… 

Friheter de aldri hadde unnet andre… 😅 da hadde de sikkert følt seg lurt hvis det hendte dem, der de er gira på den flotte personen de skal møte og så bare, ehm, ja… anstrengelse må til for å like personen. Så kanskje de satser på at de treffer en person som stiller lave krav eller noe, eller har dårlig selvtillit. Rett og slett en kjip person da? 😅😅😅 ikke noe mer hokus pokus enn det … 

Altså, at personen som fremstiller seg selv mye bedre enn de er generelt sett er ‘kjipe’ personer, mener jeg.  Pynter fælt på sannheten. Hva annet pynter de på da da. 😬

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Kan heller ikke skjønne hvorfor både menn og kvinner gjør slikt. Det er lureri.

Skrevet

"Han är blåst, han är blåst, han har blivit lurad. Han får gå hem med svansen mellan benen"

Anonymkode: 8c09a...dd5

• Liker 4
Skrevet

Jeg går alltid over på snap og vil ha minst en selfie før jeg møter noen, for å unngå slike ting.
jeg syns det er direkte frekt å lure seg til en date. Greit de kan ha god personlighet, men det vil uansett ikke veie opp for at de har jugd seg til en date .. 

Anonymkode: 6ff5d...084

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det ofte er snakk om menn og kvinner som oppriktig mener at de ser like ut som for 20 år siden.

Du kan bare se på alle trådene her inne på KG, så finner du utallige eksempler på kvinner som er 50 og ser ut som de er 20, og 50 år gamle menn som ser ti ganger bedre ut enn de gjorde da de var 25.

Anonymkode: 1f45d...240

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det ofte er snakk om menn og kvinner som oppriktig mener at de ser like ut som for 20 år siden.

Du kan bare se på alle trådene her inne på KG, så finner du utallige eksempler på kvinner som er 50 og ser ut som de er 20, og 50 år gamle menn som ser ti ganger bedre ut enn de gjorde da de var 25.

Anonymkode: 1f45d...240

Bøttevis av dem… forklarer også hvorfor ganske mange eldre er så høye på seg selv. 😅🙈

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde sett frem til en Tinder-date med en kvinne som virket som en perfekt match – god matinteresse, aktiv livsstil, og et ønske om å leve sunt. Da vi endelig møttes, ble jeg imidlertid overrasket. Hun viste seg å være rundt 10 kg overvektig, og utseendemessig så hun ut til å være 20 år eldre enn bildene hennes ga inntrykk av.

Jeg lurer på hvorfor noen velger å legge ut bilder av seg selv som tydeligvis er fra en betydelig yngre tid, og ikke minst hvorfor de lyver om detaljer i profilen sin. Hva er hensikten med det? Det virker for meg som om ærlighet ville vært det beste i slike situasjoner. Er det for å skape et bedre førsteinntrykk, eller er det en form for selvbedrag? Jeg synes det er utfordrende å forstå motivasjonen bak slike handlinger?

Anonymkode: 2f7ce...2f5

Var bildene hennes editert? Altså hun hadde brukt filter og filter som ga tynnere kropp? Eller var det gamle bilder? 

Alle kan dra inn magen og ta bilde i en vinkel som er pen, det gjør også alle de fitness influenserne. Men vet du, alle har litt valker. Alle har litt celulitt. Alle har litt kviser. Håper du ikke tror at kvinner faktisk ser ut som influenserne som du kan følge på insta. 

Jeg tror menn luller seg inn i en fantasi når de skal ut på date. Hun er sikkert sånn og sånn.. En jeg datet trodde jeg var en rik businessdame, noe han sa helt ærlig og han var veldig skuffet. Tenk at jeg ikke var det. Men ingenting på min profil antydet noe sånt. Det var bare noe han fantaserte om. 

Du drar på date med en dame, og du ser at bildene er litt blurry, eller hun har feks ikke et fullstendig helkeoppsbilde. Da er det greit å tenke at ja, dette er ikke en fitness dronning. Menn må få bena ned på jorda. Jeg er kvinne og tenke alltid at bildene ser bedre ut enn det som gutta gjør nå og det er alltid rett. Alltid. Bildene er minst tre år gamle, gjerne opp til ti år gamle. Alltid. 

Anonymkode: b5d3c...912

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hele 10 kg overvektig, wow 🙄 Men ellers enig i at man kan bruke nyere bilder enn 20 år da. 

Anonymkode: a663b...875

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Antar de tenker at flere grovsiler dem bort om de ikke pynter på sannheten, og at de håper de likevel gjør positivt inntrykk ved første møte.

Anonymkode: c488e...a89

Dette tror jeg og er grunnen. «Det indre teller» og så glemmer de helt at deres indre er en løgner.

Hva gjorde du TS?

Anonymkode: 7be55...075

• Liker 5
Skrevet

Ah… skuffelse ved dating, velkommen etter, både men og kvinner lyver så det renner 

catfishing Google it

Anonymkode: c6794...91a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ah… skuffelse ved dating, velkommen etter, både men og kvinner lyver så det renner 

catfishing Google it

Anonymkode: c6794...91a

ja!! 

Så når man faktisk treffer noen som er BEDRE enn profilen sin så blir man jo helt satt ut!! 😭

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg går alltid over på snap og vil ha minst en selfie før jeg møter noen, for å unngå slike ting.
jeg syns det er direkte frekt å lure seg til en date. Greit de kan ha god personlighet, men det vil uansett ikke veie opp for at de har jugd seg til en date .. 

Anonymkode: 6ff5d...084

Det er synd, jeg er meget slank og bildene viser hele kroppen som da viser at jeg er slank. Men jeg sletter alle matcher som ber om snap, og vet om fler som gjør det samme. Mange som ikke vil gi snap eller kommunisere så mye der før treff, pluss at det virker useriøst, bare venter på spørsmål om «få bilde av deg daa ❤️» 🥵

Anonymkode: df6e2...b1d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er synd, jeg er meget slank og bildene viser hele kroppen som da viser at jeg er slank. Men jeg sletter alle matcher som ber om snap, og vet om fler som gjør det samme. Mange som ikke vil gi snap eller kommunisere så mye der før treff, pluss at det virker useriøst, bare venter på spørsmål om «få bilde av deg daa ❤️» 🥵

Samme her, vil ikke ha mange tullinger rekende på snap... 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk rett på snap, for da kan du få selfie med en gang og slette de om de ikke er den de utgir seg for å være. Hvorfor er snap useriøst? 

Skrevet
33 minutter siden, Mysticgirl said:

Jeg gikk rett på snap, for da kan du få selfie med en gang og slette de om de ikke er den de utgir seg for å være. Hvorfor er snap useriøst? 

Er så privat som mulig før jeg faktisk har truffet vedkommende. Brent meg mange ganger på å bli «kjent» over nett og så er det enten ingen kjemi fra min side under første treff eller de blir helt stalker og tar det tyngre når jeg ikke vil ses igjen fordi de føler vi har dannet en «relasjon». Mister og interessen når noen maser om bilder før treff, syns det er diktete ubehagelig når fremmede spør om bilder. Om de spør etter vi har møttes og liker hverandre derimot er det hyggelig 😊 

Bedre å stalke insta da syns jeg hvis man er nysgjerrig 👍🏻

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...