AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Hvilke fag likte/mislikte du på skolen? Tenker primært på grunnskole og videregående. Barneskole: Likte: norsk, engelsk, o-fag Anonymkode: e06ce...4b1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke fag likte/mislikte du på skolen? Tenker primært på grunnskole og videregående. Barneskole: Likte: norsk, engelsk, o-fag Anonymkode: e06ce...4b1 Barneskole (fortsetter): Mislikte: kristendom* (religion), sløyd, håndarbeid (kunst og håndtverk) og musikk Ungdomsskole: Likte: norsk, engelsk, samfunnsfag Mislikte: sløyd (kunst og håndtverk) Videregående: Likte: norsk Mislikte: praktiske kontorfag 1 år (pre Reform 1994) *tror kristendom ble erstattet av KRL en gang på nittitallet Anonymkode: e06ce...4b1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 På barne- og ungdomsskolen likte jeg alt unntatt gym og heimkunnskap. Favorittene var norsk, matte, naturfag og samfunnsfag. På vgs likte jeg best programfag for studieretningen (yrkesfag). Anonymkode: d627c...6cd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 På grunnskolen mislikte jeg kunst og håndverk, matte og musikk. På videregående mislikte jeg det meste utenom programfagene (gikk TIP). Anonymkode: fd54f...dc0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Mislikte: Gym og matte Likte: Kunst og håndtverk, O-fag, naturfag, spansk (vgs) Anonymkode: e3034...cfa
Thjelp Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 På grunnskolen var det gym jeg mislikte mest. Kunne ikke fordra det faget med alle ballspillene og null variasjon. Jeg liker fysisk aktivitet, men jeg har synsfeil som gjør meg ubrukelig i ballspill. Det var også veldig urettferdig på den tid, for såklart fikk alle de som spilte fotball på fritiden gode karakterer, siden vi nesten alltid spilte fotball. Jeg likte heimkunnskap og naturfag På videregående (yrkesfag) var det også gymmen som jeg hata…Men resten av fagene synes jeg var helt greie. Når jeg tok VG4 var historie favoritten, deretter matte
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Likte ikke gym eller kunst og håndverk eller musikk. Matte, samfunnsfag og naturfag var greit nok da... Anonymkode: fe2e8...799
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Likte best engelsk, samfunnsfag, norsk og heimkunnskap. Likte ikke matte, naturfag og gym. Anonymkode: 4e6cd...ce2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Likte: markedsføring Mislikte: matte, krl og historie. Anonymkode: 29a80...a3a
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Fremmedspråk som ikke er Engelsk. Jeg forstår enda ikke den dag i dag hva man skal med det faget, med mindre man skal ut og studere eller flytte til landet man fordyper seg i. At alle må ha fremmedspråk (ikke Engelsk) er så tullete. Den tiden hadde vært mye bedre disponert til Norsk, Engelsk, Matte eller Naturfag. 1
Kvakky Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Grunnskole: Likte stort sett det meste med unntak av matte. Ikke så glad i gym heller men greit nok. Videregående: Likte best historie, kjemi, samfunnskunnskap og psykologi. Likte dårligst: Matte og språkfag ( ikke norsk)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 mislikte: matte, gym, "krl"/religion likte (likte ikke skole generelt, men mestret: norsk og engelsk er svært dårlig med tall, og gym var svært ensidig og med gymlærere som elsket å misbruke makt, legge opp til idrettsgutta, tvinge oss til å spille samme sport/lek måneder i strekk osv. I voksen alder tenker jeg at den "gymmen" som var i skolene den gang var så poengløs og inkompetent, jeg blir vettskremt av at de får være lærere. (vel, et par av de viste seg å være pedoer og fikk sparken, så det er jo bare det lille ekstra på toppen). Anonymkode: 8f752...09f
Kjempeliten Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 Likte engelsk, norsk og kunst og håndverk. Hatet gym og matte. De andre fagene var ok.
Paneera Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Fremmedspråk som ikke er Engelsk. Jeg forstår enda ikke den dag i dag hva man skal med det faget, med mindre man skal ut og studere eller flytte til landet man fordyper seg i. At alle må ha fremmedspråk (ikke Engelsk) er så tullete. Den tiden hadde vært mye bedre disponert til Norsk, Engelsk, Matte eller Naturfag. Du vet at det er flere morsmålsbrukere av spansk i verden enn av engelsk?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #15 Skrevet 15. november 2023 Jeg likte naturfag, historie, musikk, sløyd og heimkunnskap. Likte ikke gym, engelsk, tysk og norsk. Gym - fordi jeg gikk på skolen på 80 og 90 tallet og da var det fortsatt akseptabelt å la de kuleste gutta velge lag. Kjempegøy å alltid være hun utrente uten samsyn som hverken kunne løpe fort eller ta imot en ball. Engelsk, norsk og tysk fordi jeg ikke kom godt overens med læreren. Anonymkode: 123af...e3a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Skrevet 16. november 2023 Blueberrymuffin skrev (14 timer siden): Fremmedspråk som ikke er Engelsk. Jeg forstår enda ikke den dag i dag hva man skal med det faget, med mindre man skal ut og studere eller flytte til landet man fordyper seg i. At alle må ha fremmedspråk (ikke Engelsk) er så tullete. Den tiden hadde vært mye bedre disponert til Norsk, Engelsk, Matte eller Naturfag. Det stemmer jo ikke at alle må ha fremmedspråk Jeg hadde engelsk fordypning på ungdomsskolen (fordi jeg var god i engelsk og trodde det faktisk skulle være et fordypningsfag, men så viste det seg at det var de svakeste som valgte det), og på vgs gikk jeg yrkesfag. Ingen andre fremmedspråk enn engelsk på den skolen. Anonymkode: fd54f...dc0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 Likte aldri norsk eller musikk i grunnskolen. Matte var favoritten På vgs likte jeg ikke gym. Gikk på en guttedominert skole (under 10% jenter), og det merket vi. Anonymkode: 6e4f2...77c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #18 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 17.21): Hvilke fag likte/mislikte du på skolen? Tenker primært på grunnskole og videregående. Barneskole: Likte: norsk, engelsk, o-fag Anonymkode: e06ce...4b1 Jeg har alltid hatet matte, men nå har det endret seg totalt. Etter å ha drevet firma, vært nysgjerrig på utregning av skatt, lønninger, se at alt kommer riktig så har jeg lært ganske mye. Syns tall er morsomt nå. Anonymkode: f90f0...3df
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 På barneskolen: Tror jeg likte norsk, matte og engelsk fordi det var enkelt. Hatet heimkunnskap og gym. På ungdomsskolen: Likte norsk og engelsk pga læreren vi hadde. Og religion/krle tror jeg. Hatet gym og heimkunnskap, kunst og håndtverk for da ble alle pøblene/drittungene i klassen sluppet fri og kunne herje rundt. På vgs: Likte historie og samfunnsfag veldig godt. Til en viss grad også matte, biologi og naturfag, avhengig av temaet og at det ikke var for vanskelig. Syntes norsk og engelsk ble dørgende kjedelig på vgs, selv om jeg klarte det bra og fikk gode karakterer. Når jeg kunne være kreativ, skrive stiler eller vi lagde skuespill/dokumentar i de fagene så syntes jeg det var gøy. Men litterær analyse, norsk/engelsk litteratur historie, grusomt kjedelig. Anonymkode: 78bf3...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå