AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Kort fortalt. Blitt akutt kronisk syk. Nerve smerter. Må i behandling. Ingen familie. Barna skal bo noen måneder i et beredskapshjem i samme bydel der jeg bor. Jeg mottar barnebidrag for barna gjennom NAV. Far har ingen kontakt med barna og betaler 11000 pr måned. Gjennom NAV. Mister jeg disse pengene må jeg nok selge huset grunnet svært dyr rente nå. I følge NAV sine sider går barnebidrag etter de som har omsorg/bosted med barn og det vil jeg ikke ha mens jeg er i behandling 3-4 mnd grunnet min helse. Så da står jeg mellom ikke få akutt behandling og ha barn hjemme og såvidt klare dusje,eller få behandling og sende barna bort og miste 11000 pr måned + barnetrygd antar jeg. Siden barnevernet sier de får ny bosted adresse i mens de ikke bor hos meg. Noen med erfaring her? Anonymkode: 58d38...30d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Jeg er ingen jurist, men jeg vil tro at du mister støtten. Kan du snakke med banken, og få innvilget avdragsfrihet disse månedene og bare betale renter? I din situasjon er jeg ganske sikker på at banken vil hjelpe deg. Ta kontakt med dem i morgen! Anonymkode: b17e2...5ff 3 2
Ulven Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Barnevernet kan ta bidraget som oppfostringsbidrag ja. Snakk med saksbehandler om hvordan dere sammen kan løse dette. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kort fortalt. Blitt akutt kronisk syk. Nerve smerter. Må i behandling. Ingen familie. Barna skal bo noen måneder i et beredskapshjem i samme bydel der jeg bor. Jeg mottar barnebidrag for barna gjennom NAV. Far har ingen kontakt med barna og betaler 11000 pr måned. Gjennom NAV. Mister jeg disse pengene må jeg nok selge huset grunnet svært dyr rente nå. I følge NAV sine sider går barnebidrag etter de som har omsorg/bosted med barn og det vil jeg ikke ha mens jeg er i behandling 3-4 mnd grunnet min helse. Så da står jeg mellom ikke få akutt behandling og ha barn hjemme og såvidt klare dusje,eller få behandling og sende barna bort og miste 11000 pr måned + barnetrygd antar jeg. Siden barnevernet sier de får ny bosted adresse i mens de ikke bor hos meg. Noen med erfaring her? Anonymkode: 58d38...30d Beredskapshjemmet får bt Anonymkode: 533ff...412 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Råder deg også til å kontakte banken i forhold til boliglånet. Dersom dette bare er snakk om noen få måneder ordner det seg helt sikkert. Anonymkode: e19e6...718 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 I de barneverntjenestene jeg har jobbet, har vi aldri søkt endring av dette under opphold i beredskapshjem før det har gått tre måneder. Heller ikke registrert flytting når det er snakk om høyst midlertidige opphold. Det kan hende det er andre praksiser andre steder. Lovverket åpner for så vidt for det. Anonymkode: 249db...5ac 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 Så lenge dette er midlertidig så mister du ikke bidraget. Barn som er under barnevernets omsorg er det ikke bidragsplikt for. Men det er andre regler når deg er kortvarig og tidsbegrenset. Barnevernet kan hjelpe deg i forhold til NAV Anonymkode: d49ec...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 Høres ikke rimelig ut at du skal miste støtten når det er såpass kortvarig. Barnebidraget skal jo ikke bare dekke koat, men boutgifter,.utstyrt fritidsaktiviteter og lignende, og dette er langsiktige utgifter som ikke kan regnes fra måned til måned. Når det er sagt, så bør du som nevnt ta kontakt med banken i morgen, for å ordne med avdragsfrihet. Så kan du bruke barnebidraget, som jeg håper du fortsatt vil motta som, til å bygge deg opp en buffer for fremtiden. For det bør du virkelig ha. Anonymkode: 82ad4...2e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå