Gå til innhold

Hvor mye plass bruker du på klær og sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du walk in closet? Smått eller stort garderobeskap? Kommoder? Skostativ? Skjerfhengere? Ligger alt i en haug på gulvet eller i kasser på loftet?

Lure dingser og triks for å spare plass eller holde orden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel 5 meter med skap og et klesstativ og to kommoder og tre skostativ.

Jeg pakker også bort sesongklær i boden, så flytter frem og tilbake på en del sommerting og vinterting. Har dem i plastbokser som er merket. Har i tillegg et klesskap i boden, bare et sånt billig "telt" fra IKEA. Hvis du har en bod med godt inneklima (så det ikke stinker loft/kjeller) så kan det være greit å henge ting man sjelden bruker der.

Beste tipset, som jeg åpenbart kunne blitt hakket bedre på selv, er å kvitte seg med ting! 

Marie Kondo-metoden er fin, gå gjennom hvert plagg og se om du virkelig elsker det eller kan leve uten. Kanskje du ikke har brukt det på noen år engang... da kommer det ikke til å skje. Dyre plagg som brukes sjelden, som kjoler til bryllupsfester og sånt får være, men om du ikke har brukt den genseren du kjøpte på Gina Tricot i hele fjor så er det bare å ta farvel.

Hun har også fine måter å brette ting på som gjør at de tar mindre plass og det blir mer oversiktlig. Bukser brettes i en skuff sånn at jeg kan se alle når jeg åpner skuffen og trekke opp den jeg vil ha, uten å rote i hele bunken. 

Ellers har jeg lagt det opp sånn at jeg henger mest mulig, det holder bedre formen og gir bedre oversikt.

Anonymkode: 5b21d...51c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har et slikt garderobeskap 

PAX / FORSAND Garderobeskap, mørk grå/mørk grå, 250x60x201 cm

Og disse til sko

Skoreol HALS 2 hyller svartSkoskap HALLENSLEV 3 rom svart

Til yttertøy

FRIKK Hattehylle B80 cm i Svart

Og kommode til småplagg som sokker, truse, BH

NORDLI Kommode med 3 skuffer, antrasitt, 80x76 cm

Endret av Athena Freyja
  • Liker 1
Skrevet
Athena Freyja skrev (15 timer siden):

Jeg har et slikt garderobeskap 

PAX / FORSAND Garderobeskap, mørk grå/mørk grå, 250x60x201 cm

Og disse til sko

Skoreol HALS 2 hyller svartSkoskap HALLENSLEV 3 rom svart

Til yttertøy

FRIKK Hattehylle B80 cm i Svart

Og kommode til småplagg som sokker, truse, BH

NORDLI Kommode med 3 skuffer, antrasitt, 80x76 cm

Det ser nydelig ut 😍

Skulle ønske jeg hadde plass...

Skrevet

Har en Kallax hylle til klær. Tre bokser, hvor jeg har truser, sokker og nattøy/strømpebukser. Så har jeg ett stativ hvor jeg har ett par topper og tunika. 

Pakker ned sommertøy om vinteren og omvendt på sommeren. 

Har begrenset med plass, så prøver stadig vekk  å finne smarte løsninger 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stort klesskap,og det er fylt til randen og det tyter ut av det..🙄🤭

Skostativ har jrg inne i klesskapet mitt,helt nederst. Der er det også fullt.

Rullerer på vintersko og sommersko,så da legges zet bort på loftet for sesongen.

Har for mye klær,ihvertfall..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har like mye plass som samboeren min, og det er for lite. Ett skap hvor jeg henger klær, og noen kurver i stativ på badet. Om vinteren pakker jeg sommerklær i esker, og omvendt om sommeren. Setter de i kjelleren. Jeg har plastbokser med hjul på, som jeg har under senga. Det er veldig praktisk.

Jeg har vare på skoesker, så jeg stabler sko i høyden på bunnen av klesskapet. Har også to skohyller i gangen.

I gangen har jeg så mange luer, hansker, votter, skjerf og sjal, at det går ras oppå den hyllen. 

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden har jeg lyst å finne en smal kommode til å ha på soverommet. Nå er både truser, BH, longs, ullundertøy og strømpebukser sammen i én kurv, og det blir rot.  Så har jeg én kurv til sokker, en annen til bukser, en tredje til topper/gensere, og den fjerde til sportsklær. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...