AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Hei! Jeg vet det finne mange tråder om Wegovy. Kan noen med likt utgangspunkt som meg (175 høy og 95 kilo) fortelle om erfaringer og hvor fort de evt gikk ned i vekt. Evt når de slutten på Wegovy og hva som skjedde da. Veldig redd for bivirkningen av å være kvalm hvor vanlig var dette og fikk dere noe kvalmestillende fra legen? Takk😇 Anonymkode: bae00...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #2 Skrevet 16. november 2023 (endret) Jeg har bare gått i 2 uker nå. Så langt har jeg ikke vært kvalm. Jeg har kanskje følt på litt svimmelhet, men det er faktisk ikke unormalt for å være meg....og det er ikke mye. Jeg vet ikke om det er placebo, men jeg føler vel egentlig at jeg har mistet den "fysenheten" om kvelden. Jeg har alltid sånn trang til noe søtt, noe mat, men det er litt borte nå. Feks; Mannen min har gjemt vekk noe sjokolade, og jeg vet hvor den ligger. Normalt sett så lurer jeg meg dit og tar litt etter litt, men nå har den sjokoladen fått ligge i fred fra meg den siste uka. Jeg har ingen trang til å spise den. Det er mine erfaringer så langt. Anonymkode: 7fb92...9e0 Ryddet for omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Endret 16. november 2023 av Perelandra 1 1 1
Perelandra Skrevet 16. november 2023 #3 Skrevet 16. november 2023 Tråden er ryddet for brudd på følgende regel: Sitat Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #4 Skrevet 16. november 2023 Jeg er 172 høy. Var 119 når jeg startet. Er nå 83, og går nedover fremdeles. Jeg startet i starten av april. Anonymkode: 2c34c...3a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #5 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er 172 høy. Var 119 når jeg startet. Er nå 83, og går nedover fremdeles. Jeg startet i starten av april. Anonymkode: 2c34c...3a4 Takk☺️ Veldig bra !👏 Anonymkode: bae00...0f9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har bare gått i 2 uker nå. Så langt har jeg ikke vært kvalm. Jeg har kanskje følt på litt svimmelhet, men det er faktisk ikke unormalt for å være meg....og det er ikke mye. Jeg vet ikke om det er placebo, men jeg føler vel egentlig at jeg har mistet den "fysenheten" om kvelden. Jeg har alltid sånn trang til noe søtt, noe mat, men det er litt borte nå. Feks; Mannen min har gjemt vekk noe sjokolade, og jeg vet hvor den ligger. Normalt sett så lurer jeg meg dit og tar litt etter litt, men nå har den sjokoladen fått ligge i fred fra meg den siste uka. Jeg har ingen trang til å spise den. Det er mine erfaringer så langt. Anonymkode: 7fb92...9e0 Ryddet for omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Takk☺️ Anonymkode: bae00...0f9
Linkii Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Jeg startet for 8 uker siden. Er 173 cm og veide 100 kg. Nå veier jeg 92 kg. Ca 1 kilo vektnedgang i uken. Har ingen bivikninger. Brukte 0,25 i 4 uker, 0,5 i 4 uker. Nå har jeg 1 mg. Ved å øke sakte er det mindre sjanse for bivirkninger. Jeg har fått en indre ro ifh til mat. F.eks spiser middag kl 17/18, blir ikke sulten på kvelden. Så middag blir siste måltidet. Har kuttet alt av godteri osv, men under meg en skål og en lett brus i helgen. Det smaker helt magisk! smaksløkene endrer seg når man ikke spiser så mye sukker Jeg syns du skal gi det et forsøk. Hilsen en som var super skeptisk og redd for bivirkninger 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Disse quick fixene er fine så lenge det funker, men når man har gått ned det man skal og det fortsetter, da er det ikke så gøy lenger: https://www.vg.no/rampelys/i/9zabr9/sharon-osbourne-advarer-mot-slankemedisinen-ozempic Folk burde heller lært seg å være fornøyd med egen kropp, det er der problemet sitter, i huet og ikke i vekten. Anonymkode: dec54...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Linkii skrev (4 timer siden): Jeg startet for 8 uker siden. Er 173 cm og veide 100 kg. Nå veier jeg 92 kg. Ca 1 kilo vektnedgang i uken. Har ingen bivikninger. Brukte 0,25 i 4 uker, 0,5 i 4 uker. Nå har jeg 1 mg. Ved å øke sakte er det mindre sjanse for bivirkninger. Jeg har fått en indre ro ifh til mat. F.eks spiser middag kl 17/18, blir ikke sulten på kvelden. Så middag blir siste måltidet. Har kuttet alt av godteri osv, men under meg en skål og en lett brus i helgen. Det smaker helt magisk! smaksløkene endrer seg når man ikke spiser så mye sukker Jeg syns du skal gi det et forsøk. Hilsen en som var super skeptisk og redd for bivirkninger Takk for oppsummering, det hørtes veldig bra ut☺️ Ja jeg må nok bare tørre hoppe i det, vurdert det lenge nå😅 Anonymkode: bae00...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse quick fixene er fine så lenge det funker, men når man har gått ned det man skal og det fortsetter, da er det ikke så gøy lenger: https://www.vg.no/rampelys/i/9zabr9/sharon-osbourne-advarer-mot-slankemedisinen-ozempic Folk burde heller lært seg å være fornøyd med egen kropp, det er der problemet sitter, i huet og ikke i vekten. Anonymkode: dec54...c4c Dette avveiningen er mellom min lege og meg og vektnedgang er for helsa ☺️ Anonymkode: bae00...0f9 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Ts: gikk det greit å få medisinen av legen? Jeg veier et par kilo mindre enn deg da du startet, og er like høy. Veldig redd for at legen skal si nei… Anonymkode: 988d2...bee
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Linkii skrev (5 timer siden): Jeg startet for 8 uker siden. Er 173 cm og veide 100 kg. Nå veier jeg 92 kg. Ca 1 kilo vektnedgang i uken. Har ingen bivikninger. Brukte 0,25 i 4 uker, 0,5 i 4 uker. Nå har jeg 1 mg. Ved å øke sakte er det mindre sjanse for bivirkninger. Jeg har fått en indre ro ifh til mat. F.eks spiser middag kl 17/18, blir ikke sulten på kvelden. Så middag blir siste måltidet. Har kuttet alt av godteri osv, men under meg en skål og en lett brus i helgen. Det smaker helt magisk! smaksløkene endrer seg når man ikke spiser så mye sukker Jeg syns du skal gi det et forsøk. Hilsen en som var super skeptisk og redd for bivirkninger Vil du fortelle litt om hvordan det gikk hos legen? Var det vanskelig å få medisinen? Anonymkode: 988d2...bee
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: gikk det greit å få medisinen av legen? Jeg veier et par kilo mindre enn deg da du startet, og er like høy. Veldig redd for at legen skal si nei… Anonymkode: 988d2...bee Ja vi har snakket om det og hun har sagt at jeg er innenfor kravet for å få resept. Det ble vi raskt enig om. Må selvfølgelig betale selv ☺️ https://www.legemiddelverket.no/nyheter/wegovy-innvilges-ikke-bla-resept Anonymkode: bae00...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja vi har snakket om det og hun har sagt at jeg er innenfor kravet for å få resept. Det ble vi raskt enig om. Må selvfølgelig betale selv ☺️ https://www.legemiddelverket.no/nyheter/wegovy-innvilges-ikke-bla-resept Anonymkode: bae00...0f9 BMI fra 30, eller fra 27 dersom man har visse tilleggstilstander som kan medføre risiko ☺️ Anonymkode: bae00...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja vi har snakket om det og hun har sagt at jeg er innenfor kravet for å få resept. Det ble vi raskt enig om. Må selvfølgelig betale selv ☺️ https://www.legemiddelverket.no/nyheter/wegovy-innvilges-ikke-bla-resept Anonymkode: bae00...0f9 Hvis du betaler selv er det vel kun andre helsemessige grunner, som kan gjøre at legen sier nei? F.eks. at man går på medisiner som ikke bør kombineres med slankemedisin. Anonymkode: 3b71b...2a9
Kalevala Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Disse quick fixene er fine så lenge det funker, men når man har gått ned det man skal og det fortsetter, da er det ikke så gøy lenger: For det fleste går det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 18.10): Disse quick fixene er fine så lenge det funker, men når man har gått ned det man skal og det fortsetter, da er det ikke så gøy lenger: https://www.vg.no/rampelys/i/9zabr9/sharon-osbourne-advarer-mot-slankemedisinen-ozempic Folk burde heller lært seg å være fornøyd med egen kropp, det er der problemet sitter, i huet og ikke i vekten. Anonymkode: dec54...c4c Jeg tror det er mer vanlig at man går opp igjen.. Jeg har gått på det i 4 uker nå, og jeg kjenner at den der cravingen er borte. Tankekjøret rundt mat er borte. Jeg er for første gang sulten om morgenen, og spiser en skål med havregrøt. Det holder så lenge at jeg bare har noe grønnsaker og gjerne et knekkebrød til sen lunsj. Så er det middag, og der blir jeg mettere enn før. Det blir med en tallerken. Jeg merker det allerede på klærne. Det er helt herlig. Ingen bivirkninger. Alt føles bare mer normalt ut. Jeg lurer på om det er noe i miljøet som gjør at vi har blitt så sultne, og mister den der metthetsfølelsen? For det er mer som jeg synes jeg husker det var før i tiden... Eventuelt så er det bare slik at hvis du først har lagt på deg, så blir du alltid sulten deretter`? Det hadde vært interessant å prøve å gå av nå, bare for å se hva som skjedde om jeg bare fortsatte å spise slik, og om jeg greide det. Det må vel forhåpentligvis bli en vane som kroppen venner seg til . Anonymkode: 7fb92...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 Jeg var 175cm og 93 kilo, og gikk ned med lavkarbo og faste. Veier nå 68-70kg (alt etter hvor jeg er i syklusen), og holder det ved like med å passe på kaloriene Bare sånn i tilfelle du har mistet håpet, og ønsker andre råd enn en dyr medisin med potensielt fæle bivirkninger. Anonymkode: cb9c1...bae 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 Det var meg som skrev fredag i forrige uke. Datteren min som har vært bortreist kom hjem og utbrøt i dag; Mamma du har jo krympet". Og det har jeg. Bare 5 uker på minimum dose. Dette fungerer i alle fall veldig fint på meg. Jeg har ingen bivirkninger bortsett fra at jeg blir fortere mett. Det fungerer som gull! Jeg var akkurat på grensen vekstmessig for å "få" dette, og det ser ut som lav dose fungerer veldig greit på meg. Jeg vil jo også tenke at selv om dosering mister noe effekt, så vil jeg gjerne greie meg med mindre effekt, og noe mer selvkontroll. Som jeg til syvende og sist uansett må opparbeide meg. Jeg prøver å spise så sunt og næringsrikt at det gir metthet lenge. Jeg merker på kroppen når energien er lav, og da passer jeg på å fylle på med gode næringsstoffer. Hjelpen består av at jeg blir fortere mett og denne cravingen etter usunt er borte. Jeg har ikke så lyst på alt. Jeg greier meg fint med havregryn til frokost, grønnsaker, knekkebrød og middag, uten at hjernen roper etter noe mer. Jeg har ikke følt meg syk fordi jeg har spist for mye, for det har bare stoppet. En annen ting som er rart er at jeg ikke greier mer enn 2 glass vin, så bare stopper det. Da vil jeg ikke ha mer. Jeg var på fest både fredag og lørdag, (heftig julebordsesong), og jeg synes det er lettere å regulere drikkingen. Det går mye saktere ned. Anonymkode: 7fb92...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var meg som skrev fredag i forrige uke. Datteren min som har vært bortreist kom hjem og utbrøt i dag; Mamma du har jo krympet". Og det har jeg. Bare 5 uker på minimum dose. Dette fungerer i alle fall veldig fint på meg. Jeg har ingen bivirkninger bortsett fra at jeg blir fortere mett. Det fungerer som gull! Jeg var akkurat på grensen vekstmessig for å "få" dette, og det ser ut som lav dose fungerer veldig greit på meg. Jeg vil jo også tenke at selv om dosering mister noe effekt, så vil jeg gjerne greie meg med mindre effekt, og noe mer selvkontroll. Som jeg til syvende og sist uansett må opparbeide meg. Jeg prøver å spise så sunt og næringsrikt at det gir metthet lenge. Jeg merker på kroppen når energien er lav, og da passer jeg på å fylle på med gode næringsstoffer. Hjelpen består av at jeg blir fortere mett og denne cravingen etter usunt er borte. Jeg har ikke så lyst på alt. Jeg greier meg fint med havregryn til frokost, grønnsaker, knekkebrød og middag, uten at hjernen roper etter noe mer. Jeg har ikke følt meg syk fordi jeg har spist for mye, for det har bare stoppet. En annen ting som er rart er at jeg ikke greier mer enn 2 glass vin, så bare stopper det. Da vil jeg ikke ha mer. Jeg var på fest både fredag og lørdag, (heftig julebordsesong), og jeg synes det er lettere å regulere drikkingen. Det går mye saktere ned. Anonymkode: 7fb92...9e0 Takk for ny oppdatering! Jeg har bestemt meg for å ta sjansen og begynne. Begynner om et par uker, kanskje etter jul siden det er litt hektisk om dagen 🤓 Anonymkode: bae00...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå