Gå til innhold

Når bør barnet få sine første sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på dette. Jeg har et barn på 14 måneder. Hun er 14 måneder. Er høyt og lavt, men har ikke begynt å gå enda. Bør jeg kjøpe sko til henne nå, eller er det best å vente til hun har begynt å gå ?? Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om hun ikke har begynt å gå enda - så er det greit å la henne bli vant til å ha sko på beina. Det vil nok bli en periode med mye på-og-av til å begynne med............ Har inntrykk av at mange barn synes det er "tungt" og rart med de skoene på.

Skrevet

Vi begynte med tøfler før han gikk. Og jeg tror jammen han fikk ha sko på seg før han gikk og.

Skrevet

Ser ikke helt hensikten med å kjøpe gå-sko før ungen kan gå. Den skal jo være riktig i størrelsen også. Jenta mi hadde flere par med tøfler og finsko (lette) før hun begynte å gå. Gjør samme nytta ifht. å venne seg til å ha sko på beina. ;)

Skrevet

Jeg husker ikke hva jeg gjorde da barna mine var små.. :sjenert: Men for meg høres det best ut at barnet lærer seg å gå direkte på foten før h*n går med sko. Men det er jo ikke dermed sagt at ikke barnet kan ha sko når det er i vogna, i bilen o.l.

Skrevet

Poenget med sko er å beskytte foten mot kulde, skader og skitt.

Så da burde spørsmålet besvare seg selv.

Skrevet
Selv om hun ikke har begynt å gå enda - så er det greit å la henne bli vant til å ha sko på beina.  Det vil nok bli en periode med mye på-og-av til å begynne med............  Har inntrykk av at mange barn synes det er "tungt" og rart med de skoene på.

:Nikke:

Skrevet

Dattera mi fikk sine første sko da hun begynte å stå. Hun ville gjerne reise seg uansett hvor hun var og da var det greit at hun hadde sko på beina. Dessuten var det senhøst og kaldt og hun trengte noe annet på beina enn polsokker.

Skrevet

Vi kjøpte utesko rett før han kunne gå sånn at han hadde noen på beina når vi var ute å lekte. Kjøpte gore tex og fant ut at de var altfor tunge og høye til at han klarte å gå med dem.

Han er født i februar og i mai da han var litt over året fikk han et par mindre utesko (han hadde da gått inne i et par mnd). De var små og lette og han elsket dem.

Tror ikke du trenger å kjøpe sko til å ha inne. En sokke med antiskli holder i massevis. Har hørt at tøfler og sko blir for stive og kanskje kan skade føttene. I hvertfall i barnehagene her i nærheten mener de det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...