debatant Skrevet torsdag kl 13:11 #541 Del Skrevet torsdag kl 13:11 Capitan Fracassa skrev (2 timer siden): Nå finner du på tull jeg ikke har sagt igjen. 🤣 Darwin var den som først formulerte den, men som all annen god vitenskap er den ikke skrevet i stein av en enkelt profet, men blir utviklet og forbedret etter hvert som nye bevis kommer til. Dette er så åpenbart for alle rasjonelle mennesker, at det burde være unødvendig å forklare. Ja, en god del, hvorav mange allerede har blitt observert som korrekte prediksjoner. Nå lyver du igjen. Du er ikke det spor spent, da du har fått dette forklart mange ganger, men nekter å ta det inn. Jeg er glad du angivelig har forkastet Darwin sin evolusjonsteori. Men hvor er den du nå referer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet torsdag kl 16:09 #542 Del Skrevet torsdag kl 16:09 (endret) Capitan Fracassa skrev (6 timer siden): Nå finner du på tull jeg ikke har sagt igjen. 🤣 Darwin var den som først formulerte den, men som all annen god vitenskap er den ikke skrevet i stein av en enkelt profet, men blir utviklet og forbedret etter hvert som nye bevis kommer til. Dette er så åpenbart for alle rasjonelle mennesker, at det burde være unødvendig å forklare. Ja, en god del, hvorav mange allerede har blitt observert som korrekte prediksjoner. Nå lyver du igjen. Du er ikke det spor spent, da du har fått dette forklart mange ganger, men nekter å ta det inn. Du sa akkurat at Darwin kun skrev den første evolusjonsteorien. Hvem skrev den andre og tredje? Har disse erstattet Darwins lære? Venter i spenning.. Endret torsdag kl 17:00 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet torsdag kl 17:45 #543 Del Skrevet torsdag kl 17:45 Capitan Fracassa skrev (21 timer siden): Det er han som skrev den første utgaven av den, men heldigvis har vi hatt 150 års vitenskapelige observasjoner til å forbedre den. Vitenskap, i motsetning til fundamentalistisk religion, er i stand til å la konklusjoner følge nye observasjoner og bevis. Hvilke andre utgaver av evolusjonsteorien er skrevet? Og av hvem? En observerer svindlerier på løpende bånd, hvilke konklusjoner bør en trekke av dem? Mener du kristendom med religion, eller sikter du til noe helt annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:49 #544 Del Skrevet torsdag kl 17:49 Dette blir litt som å diskutere om jorden er rund eller ikke, skjønner ikke at dere gidder 😅 Beviser går jo uansett inn ene øre og ut andre Anonymkode: 0a7d0...99b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet torsdag kl 20:20 #545 Del Skrevet torsdag kl 20:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette blir litt som å diskutere om jorden er rund eller ikke, skjønner ikke at dere gidder 😅 Beviser går jo uansett inn ene øre og ut andre Anonymkode: 0a7d0...99b Med den forskjellen at kanskje de som mener jorden er flat har bedre argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet torsdag kl 21:10 #546 Del Skrevet torsdag kl 21:10 Midgard skrev (48 minutter siden): Med den forskjellen at kanskje de som mener jorden er flat har bedre argumenter. Vel, de HAR strengt tatt ikke det, men den "diskusjonen" dreier seg i det minste om hvilke egenskaper som innehas av noe som alle er enige om at eksisterer (dvs. Jorda.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet i går, 08:14 #547 Del Skrevet i går, 08:14 Capitan Fracassa skrev (På 5.2.2025 den 21.18): Det er han som skrev den første utgaven av den, men heldigvis har vi hatt 150 års vitenskapelige observasjoner til å forbedre den. Vitenskap, i motsetning til fundamentalistisk religion, er i stand til å la konklusjoner følge nye observasjoner og bevis. Hvor er de andre utgavene av evolusjonsteorien? Hvem har skrevet dem og hva predikerer de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet i går, 08:29 #548 Del Skrevet i går, 08:29 debatant skrev (10 minutter siden): Hvor er de andre utgavene av evolusjonsteorien? Hvem har skrevet dem og hva predikerer de? Hvis du faktisk er interessert i å lære (noe jeg ikke et øyeblikk tror), så kan du lese en grei oversikt her: https://darwin200.christs.cam.ac.uk/modern-synthesis 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet i går, 10:47 #549 Del Skrevet i går, 10:47 Capitan Fracassa skrev (2 timer siden): Hvis du faktisk er interessert i å lære (noe jeg ikke et øyeblikk tror), så kan du lese en grei oversikt her: https://darwin200.christs.cam.ac.uk/modern-synthesis Jeg er veldig interessert i hva de andre evolusjonsteoriene sier? Please tell me . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet i går, 10:50 #550 Del Skrevet i går, 10:50 debatant skrev (3 minutter siden): Jeg er veldig interessert i hva de andre evolusjonsteoriene sier? Please tell me . Artig at du er veldig interessert i en tullete stråmann du har funnet på selv. Pleier du ofte å røyke sokkene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet i går, 10:54 #551 Del Skrevet i går, 10:54 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette blir litt som å diskutere om jorden er rund eller ikke, skjønner ikke at dere gidder 😅 Beviser går jo uansett inn ene øre og ut andre Anonymkode: 0a7d0...99b Det er nettopp beviser vi ber høflig om i det kjedsommelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet i går, 10:56 #552 Del Skrevet i går, 10:56 "You cannot reason someone out of a position they did not reason themselves into." Jeg skjønner ikke at dere gidder krangle om dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet i går, 10:57 #553 Del Skrevet i går, 10:57 debatant skrev (2 minutter siden): Det er nettopp beviser vi ber høflig om i det kjedsommelige... ...og som du til langt over det kjedsommelige, totalt lukker øynene for når du får dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #554 Del Skrevet i går, 10:59 debatant skrev (3 minutter siden): Det er nettopp beviser vi ber høflig om i det kjedsommelige... Og det får dere i bøtter og spann, men som sagt, det går inn ene øre og ut det andre, så er det glemt Anonymkode: 0a7d0...99b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet i går, 11:09 #555 Del Skrevet i går, 11:09 Stonegiant skrev (10 minutter siden): "You cannot reason someone out of a position they did not reason themselves into." Jeg skjønner ikke at dere gidder krangle om dette. Det er jo et sitat som stemmer utmerket på @debatant, så du har helt rett i at det nok er helt umulig å få hen til å endre mening med rasjonelle argumenter. For min del begrenser jeg derfor hvor mye tid og krefter jeg legger i hvert svar, men synes f.eks. lenken over som forklarer utviklingen til utviklingsteorien er nyttig å komme med for alle som ikke er uimottagelige for rasjonelle argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet i går, 13:08 #556 Del Skrevet i går, 13:08 Capitan Fracassa skrev (2 timer siden): ...og som du til langt over det kjedsommelige, totalt lukker øynene for når du får dem. Mener du at DNA og kromosom 2 bevise en uobservert evolusjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet i går, 13:19 #557 Del Skrevet i går, 13:19 Capitan Fracassa skrev (2 timer siden): Artig at du er veldig interessert i en tullete stråmann du har funnet på selv. Pleier du ofte å røyke sokkene dine? Så vi er da enige om at det bare finnes en evolusjonsteori. Selv om du kunne forståes slik. For det er jo bare tull som underbygger evolusjonsteorien(e). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet i går, 13:55 #558 Del Skrevet i går, 13:55 Det var da svært så sulten trollet er for tida. Det spiser og driter ut all info uten å fordøye en dritt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet i går, 14:20 #559 Del Skrevet i går, 14:20 debatant skrev (58 minutter siden): Så vi er da enige om at det bare finnes en evolusjonsteori. Du kan uten videre anta at vi aldri er enige, og at når du skriver noe om at vi to er enige, er det fordi du finner på tull som jeg aldri har skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:19 #560 Del Skrevet i går, 15:19 Capitan Fracassa skrev (6 timer siden): Hvis du faktisk er interessert i å lære (noe jeg ikke et øyeblikk tror), så kan du lese en grei oversikt her: https://darwin200.christs.cam.ac.uk/modern-synthesis Takker for nyttig lenke. Liker spesielt at nettsiden har et segment "For kids". De som ikke skjønner evolusjon, kan jo starte der... Anonymkode: d93bc...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå