Rick Skrevet 17. februar #541 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 18.31): Newton var smartere enn de fleste, og hadde vett til å ta til seg kunnskap innen flere fagfelt får vi anta. Hvis han hadde levd nå, tror du han ville ha nektet for evolusjon, med alle de tungtveiene bevisene vi har? Anonymkode: d93bc...663 Ekspander Newton hadde ikke trodd på evolusjonsteorien, for Newton var matematiker, og evolusjonsteorien går ikke i hop rent matematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. februar #542 Del Skrevet 17. februar Rick skrev (På 17.2.2025 den 19.49): Newton hadde ikke trodd på evolusjonsteorien, for Newton var matematiker, og evolusjonsteorien går ikke i hop rent matematisk. Ekspander Tøv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 17. februar #543 Del Skrevet 17. februar (endret) Rick skrev (På 17.2.2025 den 19.49): Newton hadde ikke trodd på evolusjonsteorien, for Newton var matematiker, og evolusjonsteorien går ikke i hop rent matematisk. Ekspander Kan du vise hvorfor det ikke går opp. Har du gjort matten selv ? Endret 17. februar av Midgard 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rick Skrevet 17. februar #544 Del Skrevet 17. februar Capitan Fracassa skrev (På 1.2.2025 den 9.12): Jeg venter fortsatt på at du forteller hvilken hypotese som stemmer bedre med observasjonene enn det evolusjonsteorien gjør. Ekspander Alternativet til evolusjonsteorien er Intelligent Design. Argumentene for Common Descent er de samme som argumentene for Common Design. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #545 Del Skrevet 18. februar Rick skrev (På 17.2.2025 den 19.49): Newton hadde ikke trodd på evolusjonsteorien, for Newton var matematiker, og evolusjonsteorien går ikke i hop rent matematisk. Ekspander Kan du begrunne dette? Anonymkode: d5c70...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 18. februar #546 Del Skrevet 18. februar Rick skrev (På 17.2.2025 den 19.53): Alternativet til evolusjonsteorien er Intelligent Design. Argumentene for Common Descent er de samme som argumentene for Common Design. Ekspander Det er ingen alternativ !! Intelligent design forklarer biologisk mangfold like godt som intelligent falling forklarer gravitasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 18. februar #547 Del Skrevet 18. februar Rick skrev (På 17.2.2025 den 19.53): Alternativet til evolusjonsteorien er Intelligent Design. Argumentene for Common Descent er de samme som argumentene for Common Design. Ekspander Du svarte ikke på spørsmålet. Spørsmålet var ikke hvilke alternative hypoteser som finnes, men hvilke som "stemmer bedre med observasjonene enn det evolusjonsteorien gjør." Du har på ingen måte begrunnet hvordan Intelligent Design stemmer bedre enn evolusjonsteorien med de observasjonene vi har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 5. april #548 Del Skrevet 5. april Capitan Fracassa skrev (På 18.2.2025 den 12.19): Du svarte ikke på spørsmålet. Spørsmålet var ikke hvilke alternative hypoteser som finnes, men hvilke som "stemmer bedre med observasjonene enn det evolusjonsteorien gjør." Du har på ingen måte begrunnet hvordan Intelligent Design stemmer bedre enn evolusjonsteorien med de observasjonene vi har. Ekspander Her er tema at evolusjon er tull. Hvorfor blande inn bibelens historikk som er verifisert et hav med ganger? Flott at du ikke lenger forsvarer evolusjonsteorien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 5. april #549 Del Skrevet 5. april Midgard skrev (På 18.2.2025 den 8.43): Det er ingen alternativ !! Intelligent design forklarer biologisk mangfold like godt som intelligent falling forklarer gravitasjon Ekspander Det må være frustrerende å forsvare evolusjonsteorien. Hva sier intelligent design om biologisk mangfold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 5. april #550 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 13.51): Jeg føler det ikke er tilstrekkelig bevis og at det med at verden har kommet til med ett *bang* virker som menneskeskapt tull for å bortforklare tro og religion. Samtidig føler jeg alt med apekatt vissvass at vi stammer fra de har heller ikke godt nok grunnlag til at jeg skal tro på det. Hvorfor har da apekatter ikke utviklet seg da de siste 2000+ årene, ikke 1% engang?? Hvorfor er vi mennesker de spesielt utvalgte blant planetens dyr? Jeg personlig mener det er kunn en grunn vi er skapt som vi er, og ja jeg kommer hardt ut men jeg ser ingen annen grunn enn at vi er skapt i Guds bilde og planeten og alt som lever hans skaperverk, det gir ikke mening hvis ikke.🫶🙏😊 Men jeg vil gjerne høre deres grunner for Hvorfor dere tror det dere tror, men jeg kommer ikke til å bli overbevist personlig❤️ men å kunne klare å respektere det krever mer kunnskap! Så gjerne del😊 Anonymkode: 1b7ed...e89 Ekspander Hørt om god of the gap. Du forstår ikke evolusjonsteorien, eller som du da sier at den er tull. Fordi den strider imot din forut inntatte holdning at det finnes en gud. Altså dette forstår eg ikke/ kan ikke forklares etc. derfor Gud. Så er det igjen å bevise at en gud finnes. Noe som da ikke går etter den vitenskapelige metoden. For å sitere deg. "Jeg føler det ikke er tilstrekkelig bevis og at det med at verden har kommet til med ett *bang* virker som menneskeskapt tull" Er heller gjerne Gud som er menneskeskapt tull. Forøvrig så går eg ut ifra at du mener den kristne Gud. Om da en gud skapte verden hva teller du som bevis på at 1. Gud eksisterer og 2. At det var din gud som skapte verden? At du synes evolusjonsteorien og big bang, bare er tull er forsåvidt en sak, men det finnes vitenskapelige bevis på det. Vitenskapen og teorier utvikler seg stadig desto mer vi lærer. Mens du har valgt å lene deg tilbake på det eg vil si er gammel overtro og ignorere alt som ikke går overrens med din tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 5. april #551 Del Skrevet 5. april enda1anonymbruker skrev (På 5.4.2025 den 9.09): Hørt om god of the gap. Du forstår ikke evolusjonsteorien, eller som du da sier at den er tull. Fordi den strider imot din forut inntatte holdning at det finnes en gud. Altså dette forstår eg ikke/ kan ikke forklares etc. derfor Gud. Så er det igjen å bevise at en gud finnes. Noe som da ikke går etter den vitenskapelige metoden. For å sitere deg. "Jeg føler det ikke er tilstrekkelig bevis og at det med at verden har kommet til med ett *bang* virker som menneskeskapt tull" Er heller gjerne Gud som er menneskeskapt tull. Forøvrig så går eg ut ifra at du mener den kristne Gud. Om da en gud skapte verden hva teller du som bevis på at 1. Gud eksisterer og 2. At det var din gud som skapte verden? At du synes evolusjonsteorien og big bang, bare er tull er forsåvidt en sak, men det finnes vitenskapelige bevis på det. Vitenskapen og teorier utvikler seg stadig desto mer vi lærer. Mens du har valgt å lene deg tilbake på det eg vil si er gammel overtro og ignorere alt som ikke går overrens med din tro. Ekspander I sabbatsbudet står det at verden ble skapt på 7 dager. Det gir ingen rom for "God of the gap". Evolusjonsteorien strider mot den vitenskapelige metode. Og burde forkastes. Mener du at vitenskap er forutinntatte meninger? Om du tror Gud ikke eksisterer er det din sak. Vet du hva som definitivt ikke eksisterer? Dette "ingenting" som angivelig skapte big bang.. At ingenting skaper et big bang er overtro pr. definisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå