sproffen Skrevet 3 timer siden #381 Del Skrevet 3 timer siden (endret) debatant skrev (7 minutter siden): Om dette skal bli personlig. Så skriver du aldri om problemene med evolusjonsteorien. Istedet kaller du konsekvent evolusjon for vitenskap. Selv om det ikke er på samme planet. Ønsker du bare å ødelegge debatten? Personlig? Når gjorde jeg dette personlig? Ja jeg har påpekt at du ikke svarer på spørsmålene jeg stiller, men det går jo ikke på deg som person, men på deg som debattant. Har aldri dratt noen beslutning om hvordan du er som person. Jeg har konsekvent spurt etter motargument på evolusjonsteorien fordi jeg ønsker å forstå synspunktene til debattantene her inne, men jeg får jo aldri noe svar? Endret 3 timer siden av sproffen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 3 timer siden #382 Del Skrevet 3 timer siden Skal vi bli født utelukkende for å dø ? Der alt det gode kommer etter døden ? Hva om gud gjorde alle sterile, men det er vel ingen god bizness... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 2 timer siden #383 Del Skrevet 2 timer siden Capitan Fracassa skrev (58 minutter siden): Nei, man kan ikke observere dette direkte, noe som er et av hovedargumentene til flatjordere. Vi kan observere at skip forsvinner under horisonten med bunnen først, at sola går ned osv., men vi kan ikke observere direkte at jorda er rund og spinner rundt sola. Og "det at man har funnet arter som ligner på hverandre" er da heller ikke grunnen til at evolusjon er fakta, men en stråmann fra deg. Men man har observasjoner på at arter har utviklet seg, både i nåtid og i fortid (fossiler). Evolusjon er faktum. At drivkraften er mutasjoner og naturlig utvalg er en vitenskapelig teori. Jo fra rommet kan man absolutt se at jorda er rund, akkurat som vi kan se at månen er rund herfra. Og vi ser fra hvordan posisjonene endrer seg, at alt beveger seg, og hvordan det beveger seg. Men man ser ikke artene hoppe fra en art til en annen i nåtid. Og jeg kan ikke forstå hvordan mutasjoner og naturlig utvalg bak evolusjon er en teori, men at evolusjon ikke er en teori. Det gir ingen mening for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 2 timer siden #384 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Maia70 skrev (16 minutter siden): Jo fra rommet kan man absolutt se at jorda er rund, akkurat som vi kan se at månen er rund herfra. Og vi ser fra hvordan posisjonene endrer seg, at alt beveger seg, og hvordan det beveger seg. Ikke om du spør en flatjording. Maia70 skrev (16 minutter siden): Men man ser ikke artene hoppe fra en art til en annen i nåtid. Og hvorfor mener du at man skal se dette. Du dikter opp noe du tror er evolusjon, men det er det ikke. Det er fullstendig og grunnleggende feil. Maia70 skrev (16 minutter siden): Og jeg kan ikke forstå hvordan mutasjoner lager variasjoner Maia70 skrev (16 minutter siden): og naturlig utvalg bak evolusjon Noen varianter er bedre tilpasset miljøet organismen befinner seg i enn andre. Disse blir selektert (naturlig utvalg) Maia70 skrev (16 minutter siden): er en teori, fordi det er vitenskapelige forklaringsmodeller og de beste heter teori. Maia70 skrev (16 minutter siden): men at evolusjon ikke er en teori. på samme måte som gravitasjon IKKE er en teori, men et observerbart faktum og forklares gjennom Einsteins teorier. Maia70 skrev (16 minutter siden): Det gir ingen mening for meg. Vi vet, vi vet, og vi prøver å forklare. Endret 2 timer siden av Midgard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 1 time siden #385 Del Skrevet 1 time siden (endret) Maia70 skrev (50 minutter siden): Jo fra rommet kan man absolutt se at jorda er rund, akkurat som vi kan se at månen er rund herfra. Kjenner du noen som har sett fra rommet at jorda er rund? Du har ikke diskutert mye med flatjordere, har du? Det er omtrent som å diskutere med evolusjonsfornektere. Sitat Men man ser ikke artene hoppe fra en art til en annen i nåtid. Nei, fordi dette er en stråmannsversjon av evolusjon. Du burde seriøst lære deg hva evolusjon er, før du begynner å argumentere mot det. Men vi ser altså evolusjon i nåtid. Og vi finner (som jeg gjentar til det kjedsommelige, og som du lar være å svare på) utallige fossiler som viser en historisk evolusjon. Sitat Og jeg kan ikke forstå hvordan mutasjoner og naturlig utvalg bak evolusjon er en teori En vitenskapelig teori, som betyr at det er en hypotese som har så mange gode beviser at det ikke er reell tvil om den. Sitat men at evolusjon ikke er en teori. Det gir ingen mening for meg. En sammenligning (i tillegg til den du fikk fra @Midgard) At sykdommer eksisterer er et faktum, og ikke vitenskap. At den beste forklaringen på sykdommer er bakterier og virus, er en vitenskapelig teori. Sagt på en annen måte: Evolusjon noe som er observert. Evolusjonsteorien er den vitenskapelige forklaringen på disse observasjonene. Skjønte du det nå? Endret 1 time siden av Capitan Fracassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #386 Del Skrevet 1 time siden Personer med meninger som at evolusjonsteorien er tull eller jorda er flat , burde ikke få lovt å uttrykke seg i det offentlige rom. Virker som vi blir dummere for hver generasjon. Anonymkode: 574d3...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 1 time siden #387 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Virker som vi blir dummere for hver generasjon. Ja, internett har gjort dumskap tilgjengelig til massene, og de sluker det rått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå